Videosamtale med Nokia E65?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-05-07 13:30

Er det virkeligt korrekt at man kun kan føre videosamtale - og se
hinanden - med en Nokia E65 hvis man står foran et spejl, da kamera og
skærm sidder på hver sin side af telefonen?

Udtrykt på en anden måde: Da der kun er kamera på bagsiden af
telefonen.

Claus

Fra : Kenneth K

Dato : 16-05-07 18:03

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nej, der er også et meget lille et foran...

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 19-05-07 09:19

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefonen.
>
> Claus
>
> Nej, der er også et meget lille et foran...

Nej der ikke noget kamera foran, altså på samme side som skærmen, har den
selv, det er en lysmåler der sider der.

Carsten

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-05-07 08:21

Claus E Beyer skrev:

> Er det virkeligt korrekt at man kun kan føre videosamtale - og se
> hinanden - med en Nokia E65 hvis man står foran et spejl, da kamera og
> skærm sidder på hver sin side af telefonen?

Nej, det er ikke korrekt. Man kan slet ikke føre videosamtaler - ikke engang
med kameraet bagpå. Eller det er faktisk heller ikke korrekt. Man kan godt
føre en videosamtale, hvor man ser modparten, men der bliver altså ikke
sendt video af sted. Det manglende kamera foran er sjovt nok et faktum, der
bliver forbigået i mange anmeldelser.

> Udtrykt på en anden måde: Da der kun er kamera på bagsiden af
> telefonen.

Ja, det er noget rod. Nokia har tilmed været så frække at sætte en LED-lampe
over skærmen, som af nogle kan forveksles med et kamera.

--
Mvh. Peter

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-05-07 11:38

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i

> [...]
> bliver altså ikke sendt video af sted. Det manglende kamera foran er
> sjovt nok et faktum, der bliver forbigået i mange anmeldelser.

Det virker underligt, for en af de store fiduser ved at have en 3G-telefon
er jo at man kan føre videosamtaler, men det er måske noget der er ved at
være på retur igen.

Jeg havde som minimum gættet på at man kunne bruge kameraet på bagsiden til
videosamtale, derfor min idé med et spejl.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-05-07 12:56

On 18 Maj, 09:21, "Peter Bjerre Rosa" <use...@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
> sendt video af sted. Det manglende kamera foran er sjovt nok et faktum, der

Da jeg i går prøvede at kalde en anden 3-telefon op fra min E65 med
videosamtale, fik vi en tovejs-videosamtale igennem, hvor jeg så min
samtalepartner, og hvor han så "det der var væk fra mig". Da jeg
vendte min telefon om, så bagsiden var mod mig selv, så han mig på sin
telefon, mens jeg selvfølgelig ikke kunne se ham, da min skærm vendte
"væk fra mig selv". Her ville et spejl have kunnet hjælpe til at der
kunne have fundet en "tovejs-videosamtale" sted.

Hvorfor laver Nokia sådan noget? Er der mon tale om tanketorsk fra
Nokias side, eller er man mon på vej med at nedprioritere muligheden
for videosamtaler på 3G-telefoner?

Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 21-05-07 14:03

>Hvorfor laver Nokia sådan noget? Er der mon tale om tanketorsk fra
>Nokias side, eller er man mon på vej med at nedprioritere muligheden
>for videosamtaler på 3G-telefoner?
>
>Claus

6233 har heller ikke kamera foran.
Tror det er fordi at det er meget få der bruger video telefoni, det er jo
kun sjovt de første par gange, så gider man ikke bruge det mere.

De gange jeg har talt med nogen via videotelefoni, så har man haft svært ved
at forstå hinanden og det bliver hurtigt kedeligt at glo på hinanden.

De eneste jeg har set som virkelig har haft glæde af videotelefoni, er døve,
det ser sgu sjovt ud, når de står foran deres mobiltelefon og laver tegn og
fagter(tegnsprog) til hinanden
Men smart er det!