TomTom på Nokia N95
Fra : Carsten Witt

Dato : 15-05-07 15:04

Er der nogen der ved om TT5 eller TT6 vil virke med TT's egen Bluetooth GPS
på en Nokia N96 telefon?

TT siger pt. nej, men det kan ligeså godt skyldes, at de ikke har testet det
til bunds eller overhovedet er begyndt.

Carsten

Fra : Kim

Dato : 15-05-07 18:27

"Carsten Witt" <noreply@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TT siger pt. nej, men det kan ligeså godt skyldes, at de ikke har testet
> det til bunds eller overhovedet er begyndt.

Formoder du mener N95 ??
Så hvorfor, når N95 har indbygget gps ?

Mvh, Kim

Fra : Carsten

Dato : 15-05-07 23:23

Foretrækker at have alle kort og voice assist med mig overalt, fremfor at
skulle downloade kort rundt om i verden via dyre roaming opkald.

Ja, jeg mener naturligvis N95......og mht. TT, virker det?

Carsten

Fra : Kim

Dato : 15-05-07 23:57

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> Foretrækker at have alle kort og voice assist med mig overalt, fremfor at
> skulle downloade kort rundt om i verden via dyre roaming opkald.
>
> Ja, jeg mener naturligvis N95......og mht. TT, virker det?

Ja, hvis du får en Tomtom til Symbian. Du kan
vist ikke bruge den version til PDA.
Men vær opmærksom på, at batterilevetiden er temmelig
begrænset på en N95, hvis du bruger GPS og navigation.
Den bliver generelt kritiseret for en lav batt. tid.

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 15-05-07 23:58

> [...]
> skulle downloade kort rundt om i verden via dyre roaming opkald.
>
> Ja, jeg mener naturligvis N95......og mht. TT, virker det?

Ellers gå i dk.teknik.satellit.navigation
Der sidder Navi-nørderne...

Mvh, Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 17-05-07 10:15

> Ja, jeg mener naturligvis N95......og mht. TT, virker det?

Jep, det gør det. Har selv N95 med ekstern BT antenne.

Bare husk du skal have en TomTom version til Symbian, nyeste version er 6.

Troels

Fra : Carsten

Dato : 18-05-07 01:23

> Jep, det gør det. Har selv N95 med ekstern BT antenne.
>
> Bare husk du skal have en TomTom version til Symbian, nyeste version er 6.
>
> Troels

Klart svar, tak !

Lige det jeg skulle bruge.

Carsten

Fra : Kim

Dato : 18-05-07 08:23

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:464c1ce0$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Jep, det gør det. Har selv N95 med ekstern BT antenne.

Hvad er filosofien bag det ? Troede netop at en af N95's
top-gimmicks var, at den havde INDBYGGET gps ?

Mvh, Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-05-07 16:51

> Hvad er filosofien bag det ? Troede netop at en af N95's
> top-gimmicks var, at den havde INDBYGGET gps ?

TomTom understøtter endnu ikke COM-baseret kommunikation med GPS-antenne i
Symbian-versionen.

TomTom arbejder på sagen.

Det indbyggede software i N95 til at nagivere med er _håbløst_.

Troels

Fra : Truckster

Dato : 18-05-07 00:18

On Tue, 15 May 2007 19:27:09 +0200, "Kim" <No@money.dk> wrote:

>"Carsten Witt" <noreply@dk.dk> skrev i en meddelelse

>Formoder du mener N95 ??
>Så hvorfor, når N95 har indbygget gps ?
>
>Mvh, Kim

Fordi TomTom er bedre.. og fordi man skal betale en 3 årig licens på knap 600.- kr. for at bruge navigationsdelen
i Nokia's software.

Fra : Kim S

Dato : 18-05-07 22:03

"Truckster" <aa@aa.aa> skrev i meddelelsen
> On Tue, 15 May 2007 19:27:09 +0200, "Kim" <No@money.dk> wrote:
>

> Fordi TomTom er bedre.. og fordi man skal betale en 3 årig licens på knap
> 600.- kr. for at bruge navigationsdelen
> i Nokia's software.
Udtrykte mig nok uklart..... Han skriver han bruger Tomtom,
se det forstår jeg godt. Men han skriver osse han bruger
extern GPS-modtager. Der var dér jeg stod af...... Virker
Tomtom ikke med den interne ?

Mvh, Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-05-07 16:51

> Virker
> Tomtom ikke med den interne ?

Nej.

Symbianversionen understøtter pt. kun kommunikation med GPS-antenne over
Bluetooth.

Troels