Voip på Nokia E65?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-07 20:57

Er der nogen der har prøvet Voip/ip-telefoni med WiFi-/WLAN-delen på en
Nokia E65?

Hvis der er, kunne jeg godt tænke mig en bedømmelse om hvorvidt det
fungerer tilfredsstillende.

Se Nokia E65 her:
http://privat.3.dk/Mobiler/mobiler2/Nyeste-modeller/Nokia-E65/

(sendt til både news:dk.teknik.telefoni.ip og

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-07 21:58

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i

> [...]
> en Nokia E65?

> Hvis der er, kunne jeg godt tænke mig en bedømmelse om hvorvidt det

Jeg fandt den også på Nokias hjemmeside:
http://www.nokia.dk/phones/e65/features.php

Her ser man: Dataoverførsel
a) EGPRS multi-slot klasse 32 til 5 + 3 (modtag + send) timeslots (op
til 6 timeslots med maksimale hastigheder ved download på op til 296 kbps)

b) Multi-slot klasse 32 understøttes også med GPRS med en maksimal
hastighed ved download på 67 kbps

c) Fjern- og lokal synkronisering (peer-to-peer) af kalender, kontakter,
noter og opgaveliste via Bluetooth-teknologi, infrarød forbindelse (IR)
eller USB-kabel

Ud fra ovenstående ser det ud som om at den ikke har dataoverførsel med
3G-hastighed, men kun EDGE og GPRS. Kan det mon virkeligt være rigtigt, når
det er en telefon "3" markedsfører?

Claus