Skadeligt vitamin
Fra : SørenFisker

Dato : 15-05-07 09:16

Hej Gruppe

Jeg har hørt, at der skulle være et eller evt. flere vitaminer, som man kan
få for meget af;
ja, det kan endda måske være direkte skadeligt.

Er der mon nogen, der ved hvad det er for vitaminer?

Hilsen Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-07 12:26

In news:46496c1b$0$880$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
SørenFisker <vejlo@esenet.dk> typed:
> [...]
> man kan få for meget af;
> ja, det kan endda måske være direkte skadeligt.
>
> Er der mon nogen, der ved hvad det er for vitaminer?

Du kan prøve at google på "overdosering vitaminer", der er en del
oplysninger.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 15-05-07 15:01

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få for meget af;
> ja, det kan endda måske være direkte skadeligt.
>
> Er der mon nogen, der ved hvad det er for vitaminer?

Som udgangspunkt kan man blive overdoseret med alle de fedtopløselige
vitaminer - søg lidt rundt og find ud af, hvad det er for nogle. Der er en
hel del af dem.

Symptomerne ved overdosering er forskellige fra vitamin til vitamin, men der
er da en del alvorlige imellem.
Husk dog på, at der er et meget langt spænd fra anbefalet daglig dosis, som
er meget lavt sat og så overdoseringsmængden....

CH