Variable i array?
Fra : Adam Joachim Svendse~

Dato : 16-05-07 14:34

Hej html.dk

Jeg har et problemer med et stykke kode som skal kunne tæller
antal .jpg filer i en mappe (har jeg fået den til), for
efterfølgende at kunne smide dem i et array, som jeg kan trække
et random billede ud fra med rand() funktion.

<?php
//finder mappe
$folder=dir("./topbanner/");

//læser fra mappe
while($folderEntry=$folder->read()){
echo $folderEntry." <br>";
}

//tæller antal filer i mappe som hedder .jpg
$taeller=count(glob('./topbanner/*.jpg'));

//tester
echo $taeller. "<br />";

// her er problemet så!
$gallery=array($folderEntry);

echo $gallery." <br />";

$folder->close();
?>

Det jeg ikke kan få den til er at skrive alle *.jpg navnene i
arrayet - sepereret.

Hvordan får jeg den til det?

MVH. Adam
På forhånd mange tak for hjælpen!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-05-07 17:55

Adam Joachim Svendsen wrote:
> [...]
>
> $folder->close();
> ?>
>
> Det jeg ikke kan få den til er at skrive alle *.jpg navnene i

således

<?php
$jpgFiles = glob('./topbanner/*.jpg');

echo count($jpgFiles).'<br />';