Router
Fra : Mig selv

Dato : 16-05-07 08:22

Hej Gruppe

Jeg har et problem som jeg håber at nogle herinde kan hjælpe mig med.

Jeg har en bredbåndprof. fra tdc til dette er der en router som er forbundet
til en swist med et cross overkabel der går så kabler ud til 3 pcer, der
hvor den 3 pcer står (ca 30 m væk) vil jeg gerne sætte en trådløsforbindelse
op til min bærebar til dette formål har jeg indkøbt en linksys wrt54g, så
jeg stadig kan bruge den 3 pcer + sende trånløs til min bærebar, men når jeg
sætter dem sammer virker det ikke så hvad gør jeg forkert. jeg har prøvet
næsten alt men bare ikke det der virker.

GJ

Fra : Jacob Ask

Dato : 16-05-07 08:32

Mig selv wrote:
> [...]
> sætter dem sammer virker det ikke så hvad gør jeg forkert. jeg har prøvet
> næsten alt men bare ikke det der virker.

Du skal slutte routeren til via en af LAN-portene og slukke for dens
DHCP, derved vil den virke mere eller mindre som accespoint.

/ask

Fra : Harald

Dato : 17-05-07 15:00

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal slutte routeren til via en af LAN-portene og slukke for dens DHCP,
> derved vil den virke mere eller mindre som accespoint.

Og sørge for at den ikke tilfældigvis har samme IP som den første router.

/HK

Fra : Harald

Dato : 17-05-07 15:03

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> Og sørge for at den ikke tilfældigvis har samme IP som den første router.

Glemte lige. Hvis f.eks. din router fra TCD har IP: 192.168.0.1 så kan du
evt. give din linksys router IP: 192.168.0.150 og så self. slå DHCP fra som
Jacob skrev.
Jeg har lavet denne opsætning flere steder og det virker uden problemer.

/HK