Reply form i Web Expression med CSS styles~
Fra : Søren Hartmann

Dato : 16-05-07 00:25

Jeg vil gerne lave en reply form til min website som er lavet i
MS Web Expression med stylesheets.

Men jeg vil gerne undgå at bruge Java Script, da jeg er bange for
at det skræmmer nogle brugere væk, når det på nogle computere
kommer op med den gule bjælke for oven og spørge om man vil køre
det.

Hvorledes gør jeg det eller hvor kan jeg læse om det?

Mvh,

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-05-07 04:13

"Søren Hartmann" skrev i en meddelelse...

> [...]
> at det skræmmer nogle brugere væk, når det på nogle computere
> kommer op med den gule bjælke for oven og spørge om man vil køre

Har jeg ikke oplevet med javascript. Derimod med Java, som ikke er det
samme. Javascript er et clientsprog, som er ganske udmærket til den
grundlæggende formvalidering. F.eks. om emailadressen er korrekt. Clientside
validering sparer brugeren tid, men skal så udføres rigtigt, hvis det skal
være brugervenligt, dvs. det bedste er ikke at lave en JS-popup a la
"Emailadressen er forkert". I stedet kan det skrives med tekst under eller
udfor feltet.

> Hvorledes gør jeg det

Det letteste vil være at tage et færdigt script. Prøv f.eks.
http://www.planetluc.com/en/. Det kræver så at din server understøtter PHP.

> eller hvor kan jeg læse om det?

Det ultimative sted på dansk er:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Læg mærke til, at alm. mailform i dag ikke er brugbar uden spamsikring
(CAPTCHA eller bot-fælde) af en eller anden art, og formen bør derfor være
serversidebaseret. Såsnart din side kommer på søgemaskinerne, så vil du
blive invaderet af spambotter, hvis du ikke har en sådan. Taler af bitter
erfaring. Toke har en mere grundig indføring i emnet på hans side:
http://www.ekot.dk/www/spamtrap/

MVH
Rune Jensen