Hvad hedder funktionen?
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-05-07 20:19

Hummmm, lidt dårligt emne men jeg kunne ikke finde på noget bedre.

Hvad hedder den "funktion" som man bruger til at kontrollere om det er
en person som indtaster noget, eller det er en computer der forsøger
sig frem. I har sikkert stødt på det når I skal udfylde en form, og så
er der nogle bogstaver gemt i noget grafik eller lign. Findes der
noget freeware et sted, så vil jeg gerne have et link, men kan sikkert
selv finde det når jeg ved hvad jeg skal søge efter.

Det er ikke sikkert det hører hjemme her i gruppen, så send mig gerne
videre.

(det er et eksempel her http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
)

Chr.
www.cmnielsen.dk
'www.shortlink.eu

Fra : Brian Bransholm Kors~

Dato : 15-05-07 20:35

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en meddelelse

(det er et eksempel her http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
)

Jeg fulgte dit link og fandt godt nok det billede.
Men så faldt jeg over denne tekst som er en beskrivelse til billedet..

"If you can read this, you do not have images enabled.
No problem; just leave the textbox below empty."

Som jeg læser dette vil en Robot bare kunne
køre uden visning af billeder derefter
lade være med at indtaste noget i feltet
og så er den videre...

Eller mon det er en fejl...

Mvh Brian Korsgaard

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-05-07 20:38

On 15 Maj, 21:34, "Brian Bransholm Korsgaard" <b...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Som jeg læser dette vil en Robot bare kunne
> køre uden visning af billeder derefter
> lade være med at indtaste noget i feltet

Det havde jeg set, men det er ikke alle steder man kan det. Nogle
steder får man en fejlmeddelelse hvis der ikke er overensstemmelse
mellem det indtastede og det som står i grafikken.

Chr.

Fra : Michael Weber

Dato : 15-05-07 21:21

>Hummmm, lidt dårligt emne men jeg kunne ikke finde på noget bedre.

Faktisk ikke så ringe endda.
Mange funktioner, algoritmer, metoder o.s.v. har specifikke navne som gør
kommunikationen
lettere.
Lidt lige som "et billede siger mere end 1000 ord".

> [...]
>noget freeware et sted, så vil jeg gerne have et link, men kan sikkert
>selv finde det når jeg ved hvad jeg skal søge efter.

Eller man kunne sige :
CAPTCHA ("Completely Automated Public Turing test to tell Computers and
Humans Apart")?
http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha

>Det er ikke sikkert det hører hjemme her i gruppen, så send mig gerne
> [...]

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 16-05-07 10:43

On 15 Maj, 22:21, "Michael Weber" <n...@more.spam> wrote:

> Eller man kunne sige :
> CAPTCHA ("Completely Automated Public Turing test to tell Computers and
> Humans Apart")?http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha

Mange tak

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 16-05-07 10:53

On 16 Maj, 11:43, Christian Møller Nielsen <cmnielse...@gmail.com>
wrote:
> [...]

En gratis version til ASP kan findes her: http://captchas.net/

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Erling

Dato : 18-05-07 11:34

> [...]

>noget freeware et sted, så vil jeg gerne have et link, men kan sikkert
>selv finde det når jeg ved hvad jeg skal søge efter.

Nu efterspørger du godt nok en funktion med indtastning af bogstaver. Dette
er der allerede kommet en række gode svar på.
Men hvad med muligheden beskrevet her:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmail.asp
Jeg har gennem det sidste halve år anvendt en variation af denne på en meget
lidt besøgt hjemmeside til at sortere Spam indlæg fra i gæstebogen.
Der er foreløbigt blevet sorteret mere end 8000 Spam indlæg fra. Der er ikke
sluppet nogen igennem endnu.

/Erling

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 20-05-07 09:42

On 18 Maj, 12:34, "Erling" <erling_nos...@nvn.dk> wrote:

> [...]
> lidt besøgt hjemmeside til at sortere Spam indlæg fra i gæstebogen.
> Der er foreløbigt blevet sorteret mere end 8000 Spam indlæg fra. Der er ikke

Det er mest beregnet til min hjemmeside www.shortlink.eu hvor der
bliver submittet alle mullige ting som ikke er links. Jeg kan
forestille mig det er en robot som kører noget forskelligt igennem. I
det meste indgår nemlig @ og så hotrtlink. eu samt en masse andet. Der
er et eksempel herunder.

rthur5763@shortlink.eu Content-Transfer-Encoding: 7bit Content-Type:
text/html Subject: et bcc: diamondgift@answeringldio.com to hear what
do it enough of perpetual the environs of it, you for ltimate uestion
to said rankie. e couldn t, and explained of tests, learning to speak
my ear lots of caught him a particularly nervous triple breasted
years, but had grown to press. said 5c68ded9ad128b405c688da1ebe0fcb7

Chr
http://shortlink.eu/