MS Windows
briani 27239
format c
Fra : Per H

Dato : 14-05-07 19:04

jeg har besluttet at rense drev c med et format, og derefter lægge
winxp ind helt forfra

Men jeg kan ikke lige huske hvordan jeg kan formatere drev c. når der
er åbne vinduer til det.
Vh Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-07 19:12

On Mon, 14 May 2007 20:04:01 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>jeg har besluttet at rense drev c med et format, og derefter lægge
>winxp ind helt forfra

Ok, så boot'er du bare din XP installations CD...

Herfra kan du slette den eksisterende windows partition og derefter
danne og formattere en ny...

<mlr>

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 14-05-07 20:03

> [...]

>winxp ind helt forfra
>

> Men jeg kan ikke lige huske hvordan jeg kan formatere drev c. når der

Hvis du har en bootdiskette kan du via den formaterer dit c: drev

Karsten

Fra : Per H

Dato : 14-05-07 21:07

desværre der er ikke diskdrev monteret
Vh Per

Fra : kep

Dato : 14-05-07 22:19

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> desværre der er ikke diskdrev monteret
> Vh Per

Kan du ikke lave en boot cd

Fra : kep

Dato : 14-05-07 20:42

> [...]
> winxp ind helt forfra
>

> Men jeg kan ikke lige huske hvordan jeg kan formatere drev c. når der

Hej
Her er en god vejledning .
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

--
M.v.h.
kep

Fra : Per H

Dato : 14-05-07 21:07

On Mon, 14 May 2007 21:41:41 +0200, "kep" <kepFJERN@postkasse.net>
skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hej
>Her er en god vejledning .
>http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

kender den godt fra sidst
men formateringen tager 5 sekunder, og winxp instaleres. Men når jeg
tager cdén ud af drevet, er det den gamle xp der starter op igen. Det
virker som om den ikke bliver formateret. I gamle dage tog det jo
evigheder.

Er der ikke andre måder uden om xp install?
Vh Per

Fra : Ole C

Dato : 14-05-07 21:16

Per H skrev blandt andet:

> [...]
> virker som om den ikke bliver formateret. I gamle dage tog det jo
> evigheder.
>
> Er der ikke andre måder uden om xp install?

Kan ikke være rigtigt. Du må gøre noget forkert. For eksempel kan du have
valgt en reparation i stedet for formattering og ny installation?

--
vh
Ole C.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-07 22:44

On Mon, 14 May 2007 22:06:52 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
>tager cdén ud af drevet, er det den gamle xp der starter op igen. Det
>virker som om den ikke bliver formateret. I gamle dage tog det jo

Boot din Windows installations CD...

Når den siger "Velkommen til installationsprogrammet" trykker du ENTER
som udtryk for at du vil installere Windows.

Så trykker du F8 for at acceptere Microsofts Licens Betingelser.

Herefter kommer du frem til skærmen hvor du bestemmer hvor Windows
skal installeres, der trykker du Esc.

Nu er du inde i vinduet hvor du kan slette og oprette partitioner:

Vælg din nuværende windows partition,
Tryk L for at slette denne,
tryk derefter O for at oprette en ny partition i det ledige område

Voila, resten giver vist sig selv...

<mlr>