DDR3 ram?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-05-07 10:55

Hej

Sad lige og lurede på et P5K3/DELUXE/WIFI-AP der understøtter DDR-2 PC10664
ram, men jeg syntes ikke jeg kan finde nogle der ligger inde med det, er det
ikke kommet på markedet endnu, eller er det mig der er blind?

Stef

Fra : J

Dato : 15-05-07 11:30

On Tue, 15 May 2007 11:54:46 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

> [...]
>ram, men jeg syntes ikke jeg kan finde nogle der ligger inde med det, er det
>ikke kommet på markedet endnu, eller er det mig der er blind?

Nu er jeg lidt forvirret. DDR2 pc1066 kan du godt finde.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=351088

Men det er ikke DDR3.

Bundkort til DDR3 er vist ikke på markedet før sidst på året.

DDR3 ram har shg slet ikke.

mvh

John

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-05-07 11:55

> [...]
>
> Men det er ikke DDR3.
>
> Bundkort til DDR3 er vist ikke på markedet før sidst på året.

Der skulle have stået DDR-3 PC10664, og mobo'er der understøtter det er der
på markedet eks. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2094228

Stef

Fra : J

Dato : 15-05-07 12:08

On Tue, 15 May 2007 12:54:41 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>Der skulle have stået DDR-3 PC10664, og mobo'er der understøtter det er der
>på markedet eks. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2094228

Ok, iflg. edbpriser findes der 1 bundkort til DDR3 p.t.

Så du er tidligt ude. Da jeg er mere til amd, så hopper jeg ikke lige
på det bundkort.

God fornøjelse !

mvh

John

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-05-07 12:12

> Men det er ikke DDR3.
>
> Bundkort til DDR3 er vist ikke på markedet før sidst på året.
>
> DDR3 ram har shg slet ikke.

Det er under opsejling
http://www.adata.com.tw/adata_en/newscenter.php?news_id=195

Stef

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-05-07 01:04

J skrev:

> Bundkort til DDR3 er vist ikke på markedet før sidst på året.

Dette er måske på lager om et par dage:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2094226

> DDR3 ram har shg slet ikke.

Tilsyneladende ikke før den 8. juni sammen med release-kittet:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2093719

MotherBoardet har kortvarigt været annonceret til salg i løs vægt til
1999,- kr., det tog dog ikke ret lang tid førend jeg fik en email om at
det var i restordre.

P35-chipsettet skulle være DDR2 kompatibelt [1], muligvis kræver det
nogle ekstra støttekredse på boardet som Asus ikke har villet lodde på
det ovennævnte board.

[1] Asus P5K understøtter det i alt fald (det er P5K3 som forlanger
DDR3): http://www.asus.com.tw/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-05-07 13:09

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> PC10664 ram, men jeg syntes ikke jeg kan finde nogle der ligger inde
> med det, er det ikke kommet på markedet endnu, eller er det mig der er

Hvis du googler lidt vil du opdage at DDR3 ram lige er smidt på gaden i
Japan (14 dage siden) af enkelte producenter.

Desuden iflg en googling spår de fleste vesterlændinge, at vesten først ser
varen på hylderne 3Q07 (dog er det jo blot et spørgsmål om tid før det
importeres i store mængder).

--
Bjarke Andersen