Patch panel med "surge protection".
Fra : Thomas Hedberg Jense~

Dato : 04-07-01 19:59

I forbindelse med et netwærks projekt kunne jeg godt tænke mig et patch
panel med "surge protection". Med "surge protection" mener jeg at hver enhed
på nettet ikke må kunne brænde det andet udstyr af næsten uanset hvad folk
smider i stikket.

Er der nogen som kender ca. priser på sådan et panel med min. 24 porte og
gerne kunne smide mig i retning af en forhandler hvor jeg kan forhøre mig
yderligere eller et website hvor jeg kan læse om det.

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg

Fra : Jens

Dato : 04-07-01 22:08

"Thomas Hedberg Jensen" <thomas_hedberg_jensen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9hvoqc$gqc$1@sunsite.dk...
> [...]
enhed
> på nettet ikke må kunne brænde det andet udstyr af næsten uanset hvad folk

Er det noget i denne stil som du søger efter ?
<http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=PNet1&langu
age=da&LOCAL.APCCountryCode=dk>

> Er der nogen som kender ca. priser på sådan et panel med min. 24 porte og
> gerne kunne smide mig i retning af en forhandler hvor jeg kan forhøre mig
> yderligere eller et website hvor jeg kan læse om det.

Priser kender jeg ikke. Jeg vil gå ud fra at du kan finde nærmeste
forhandler på APC's hjemmeside.

Jens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 05-07-01 00:38

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> wrote:

> [...]

Regn med ca 200 kr pr. port, og det er det samme om du bruger PNET1 eller
PNET4 og PRM

Check: http://www.apcc.com/products/protectnet/index.cfm

- Ulrik Lunddahl

PROconsult Data A/S - www.proconsult.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 06-07-01 20:17

On Wed, 4 Jul 2001 20:58:32 +0200, "Thomas Hedberg Jensen"
<thomas_hedberg_jensen@hotmail.com> wrote:

Hej Thomas

> [...]
>på nettet ikke må kunne brænde det andet udstyr af næsten uanset hvad folk

Hvad ønsker du at beskytte dig imod ?

Du vil sansynligvis ikke overholde standarden hvis du bruger et sådant
panel.

Det rigtige er normalt at montere overspændingsbeskyttelse hvor
tjenesterne kommer ind i huset.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 10-07-01 15:08

> Hvad ønsker du at beskytte dig imod ?

Netværket vil være imellem flere beboere i en en ejendom (omkring 60 stk).
Jeg vil sikre at een beboer ikke sætter defekt udstyr på nettet og får
ødelagt andre beboeres eller det fælles udstyr.

Jeg er f.eks lidt bekymret over at få (ingen?) f.eks har deres udstyr
jordet.

> Du vil sansynligvis ikke overholde standarden hvis du bruger et sådant
> panel.

Måske ikke CAT6, men en CAT5 er også helt fin med mig.

> Det rigtige er normalt at montere overspændingsbeskyttelse hvor
> tjenesterne kommer ind i huset.

Men det vil være temmeligt svært at sikre hver lejlighed (specielt imod
folks dumhed).

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg

Fra : Arne Keller

Dato : 11-07-01 22:25

On Tue, 10 Jul 2001 16:07:39 +0200, "Thomas Hedberg"
<thomas@hedberg.dk> wrote:

Hej Thomas

> [...]
>ødelagt andre beboeres eller det fælles udstyr.
>
>Jeg er f.eks lidt bekymret over at få (ingen?) f.eks har deres udstyr

Det vil du ikke opnå på den måde.
Overspændings beskyttelsesudstyr er bygget til at aflede
spændingsspidser, ved konstant overspænding brænder enhederne af og
afbryder eller kortslutter.

Hvis en bruger begår dumheder kan han måske brænde en switch port af,
i værste fald hele switchen. Det er udsnsynligt at en bruger kan skade
en anden brugers udstyr.

Den eneste måde du kan sikre dig 100% er med fiber.

>Måske ikke CAT6, men en CAT5 er også helt fin med mig.

Cat 5 er en udgået standard og vil direkte være et dårligt valg til en
ny installation.

Ja, tæt på umulig.
Det kan nemmest klares ved oplysning.