Erfaring med 3s "bredbånd" i Jylland
Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-05-07 17:59

Jeg snuppede et prøveabonnement på 3s mobile bredbånd (usb-dims)
sidste fredag på vej til en weekend i København. Stort set som
forventet fik jeg kun GPRS-signal i toget, der blev til 3g i
København, og jeg havde ingen problemer med at bruge det hele
weekenden.

Men nu har jeg så prøvet at bruge det i hhv. Randers og det sydlige
Århus C, og begge steder får jeg også kun GPRS-signal, selvom 3.dk
hævder at der burde være (Turbo) 3g på begge adresser.

Hvordan er folks erfaringer med dækningen?
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 09-05-07 15:58

hej.min far bor lige uden for brørup mellem vejen og esbjerg, han har fået
det .... og det virker fint, han har omkring en megabit.
han prøvede først med usb dimsen, men det var ikke så godt, så fik han den
byttet til det pcmcia kort, og det er han rigtig glad for.

min søster bor i udklanten af 6600 vejen og hun køre på usb modemet, og det
fungere fint, med omkring 1,5 mb

mvh
Claus

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-05-07 23:09

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.dk> writes:
> [...]
> hævder at der burde være (Turbo) 3g på begge adresser.
>
> Hvordan er folks erfaringer med dækningen?

Det skal siges at jeg bruger modemmet under Linux, hvorfor jeg ikke
lige har glæde af 3's windows-programmers mulighed for diverse
konfigurationer.

Efter at jeg har sat følgende modem-kommando (som netop disabler
roaming til tdc's net)

AT+COPS=1,1,"3 DK"

ind i konfigurationen, fik jeg den til at forbinde ordentligt til
3g-nettet i Århus - så må vi håbe det gør det samme i Randers plus
under tog-turene.
--
Lars Balker Rasmussen