Mobiltlf. til 1 krone og beholde sit abo.
Fra : Steen

Dato : 06-05-07 00:38

I Jydske Vestkysten stod der d. 24/4-07 en artikel om, at folk snyder sig
selv for billige telefoner. Og at nuværende kunder hos de store
mobilselskaber kan beholde deres abonnement og alligevel få den nye telefon
til 1 kr.
Jeg kan ikke helt tyde teksten. Der er ingen deciderede eksempler. Men
betyder det, at hvis man er Sonofon kunde, så kan man købe en Sonofon
telefon til 1 kr. og beholde sit nuværende abo? Eller er det på tværs af
selskaberne?

MVH Steen

Fra : joke

Dato : 06-05-07 06:56

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> betyder det, at hvis man er Sonofon kunde, så kan man købe en Sonofon
> telefon til 1 kr. og beholde sit nuværende abo? Eller er det på tværs af

hvis du er sonofon kunde .eks. og ønsker en ny telefon, og har haft dit abb.
i mindst 6 mdr, kan du mod at forlænge dit abb. købe en telefon med tilskud
altså fra 1 kr. du skal dog være opmærksom på at der så bliver en betaling
hver måned som du så får tale for.

hilsen

Johnny

Fra : Mads

Dato : 06-05-07 09:01

On Sun, 6 May 2007 07:56:10 +0200, "joke"
<jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom>
wrote:

> [...]
>altså fra 1 kr. du skal dog være opmærksom på at der så bliver en betaling

Det kommer an på hvilket abb. man har hos den enkelte udbyder.
Jeg har f.eks. et Telia Go abb og Telia vil ikke lade mig forlænge
mit nuværende abb. og sælge mig en ny telefon med tilskud.
Det vil de kun hvis jeg skifter til Telia On som er meget dyrere for
mig. Jeg vil da gerne betale lid ekstra i 6 mdr. for en ny telefon,
men jeg vil ikke bagefter sidde med en regning hver måned der er
3 gange så stor som nu.

mvh Mads

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-07 11:47

Mads skrev den 06-05-2007 10:00:

> [...]
> mig. Jeg vil da gerne betale lid ekstra i 6 mdr. for en ny telefon,
> men jeg vil ikke bagefter sidde med en regning hver måned der er

Efter de 6 måneder skifter du da bare tilbage til Go.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Mads

Dato : 06-05-07 11:57

On Sun, 06 May 2007 12:47:20 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Efter de 6 måneder skifter du da bare tilbage til Go.

Er det noget du VED er muligt?

For det sagde de da ikke noget om i Teliashoppen og jeg
har endda prøvet i to forskellige butikker.
Jeg fik begge steder den besked at jeg skulle skifte abb.
hvis jeg ville have en billig mobil med forlængelsesaftale,
men ikke et ord om at jeg kunne skifte tilbage igen efter
6 mdr.

mvh Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-05-07 14:30

Mads wrote:
> Er det noget du VED er muligt?

Ja, selvfølgelig kan man da det. Det ligger jo i at være "låst i 6
måneder" - derefter er man ikke låst længere.

Ellers kan du jo bare flytte til et andet selskab, og få et tilsvarende
abonnement der. Det ville da være tåbeligt at tvinge dig til det.

> For det sagde de da ikke noget om i Teliashoppen og jeg
> har endda prøvet i to forskellige butikker.

Spurgte du?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mads

Dato : 06-05-07 17:54

On Sun, 06 May 2007 15:30:21 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Ellers kan du jo bare flytte til et andet selskab, og få et tilsvarende
>abonnement der. Det ville da være tåbeligt at tvinge dig til det.

Det er jo korrekt, men det ville jeg helst undgå da flere i
familien har Telia On hvor opkald til andre Telia mobiler er
gratis. Skifter jeg selskab skal de jo pludselig betale for at
ringe til mig og 9 ud af 10 gange er det netop dem der
ringer til mig.

>Spurgte du?

Næh, for jeg havde jo netop ikke tænkt på den mulighed.

Men jeg vil da stille dem spørgsmålet næste gang jeg er
i nærheden af en Telia butik.

mvh Mads

Fra : KsNa

Dato : 06-05-07 13:38

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig. Jeg vil da gerne betale lid ekstra i 6 mdr. for en ny telefon,
> men jeg vil ikke bagefter sidde med en regning hver måned der er

Var der tilbud på Telis GO telefoner, eller var det kun på Telia ON da du
spurgte.

Jeg har selv, uden problemer forlænget Telia Expres med en ny telefon til en
krone.

Mvh
Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-05-07 14:10

joke wrote:
> [...]
> tilskud altså fra 1 kr. du skal dog være opmærksom på at der så bliver
> en betaling hver måned som du så får tale for.

Man skal også lige være opmærksom på, at prisen er forskellig alt efter
hvilket abonnement man har. Men man får det til samme pris som hvis man
oprettede et nyt abonnement af den type man har. De tager også en
oprettelse på 99 kroner for at benytte "Ny Telefon" som det så smukt kaldes.

Men alt i alt har nuværende kunder samme mulighed som nye, hos Sonofon,
såfremt man altså er ude over bindingsperioden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-07 12:25

Steen skrev:

> [...]
> til 1 kr.

> Jeg kan ikke helt tyde teksten. Der er ingen deciderede eksempler.

Min kammerat har skiftet mobil et par gange og købt den nye for 1
kr. Han er kunde hos TDC, og det abonnement han binder sig for,
er bare magen til det han alligevel ville vælge. Det koster kun
en ny bindingsperiode og forudsætter at den gamle er afsluttet.

--
Bertel