Billig Whisky
Fra : Kert Rats

Dato : 05-05-07 15:57

Hej alle

Jeg søger en billig whisky - jeg ved bare ikke, hvor den kan købes. I kender
den sikkert. Den hedder "Scottish Reserve" og koster vist lige omkring 70
kroner for en flaske.

Den forhandles måske i Netto - eller er det Føtex?

Jeg spørger for at undgå at skulle gå forgæves.

Glæder mig meget til at høre fra jer - her i vores gode guffe- og
drikkegruppe

Venligst

Kert Rats

Fra : Lars Holst

Dato : 05-05-07 22:26

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> said in

> [...]
>
> Jeg spørger for at undgå at skulle gå forgæves.
>

> Glæder mig meget til at høre fra jer - her i vores gode guffe- og

Jeg tror enhver whisky vil kunne bruges i dit tilfælde hvis du falder over
en i dit prisleje.

Hvis du en dag vil smage en der er god så spørg endelig igen i gruppen her.

--
Lars Holst

Fra : Kert Rats

Dato : 05-05-07 23:05

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en i dit prisleje.
>
> Hvis du en dag vil smage en der er god så spørg endelig igen i gruppen

Det skal være til Irish Coffee - og jeg har hørt, at netop Scottish Reserve
skulle være meget fin til prisen.

Men ellers kender jeg da flere gode: Tallisker 10 år Single Malt (kunne fås
i Kvikly til 259 kroner for en hel liter!), Ardbeg, Lagavullin m.fl.
Men de er ikke gode til Irish Coffee, da de er for røgede i smagen, og det
klæder ikke kaffen, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Linde

Dato : 06-05-07 03:23

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men de er ikke gode til Irish Coffee, da de er for røgede i smagen, og det

Er du til rigtig Irish Coffee bør du finde en Tullamore Dew, Jameson,
Kilbeggan eller Bushmills...til irsk kaffe hører irsk whiskey, ikke skotsk
whisky.

Mvh
Linde

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-07 04:31

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er du til rigtig Irish Coffee bør du finde en Tullamore Dew, Jameson,
> Kilbeggan eller Bushmills...til irsk kaffe hører irsk whiskey, ikke skotsk

Min favorit til Irish Coffee er Tullamore Dew, men den er ikke altid til at
få for 109 kroner, som er normal tilbudspris.
Normalprisen er på 159 kroner - og det er for dyrt, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 06-05-07 20:41

Hej Kert

> Min favorit til Irish Coffee er Tullamore Dew, men den er ikke altid
> til at få for 109 kroner, som er normal tilbudspris.
> Normalprisen er på 159 kroner - og det er for dyrt, synes jeg.

Noget siger mig at hvis det betyder så meget om den koster
109 kr. eller 159 kr., så drikker du måske for meget af den :)

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 08-05-07 17:59

> Min favorit til Irish Coffee er Tullamore Dew, men den er ikke altid til
> at få for 109 kroner, som er normal tilbudspris.
> Normalprisen er på 159 kroner - og det er for dyrt, synes jeg.

Nah, har faktisk lige købt en flaske i Super Best, der er normalprisen
rimelige 129,95...skulle lige prøve en irsk kaffe med den "ægte vare", i
forbindelse med denne diskussion. Det er længe siden jeg ikke har drukket
det med Jaburn & Co eller Kong Georg IV. Og det er faktisk rigtigt nok,
den irske afdæmpede stil passer noget bedre til kaffen.

Mvh
Linde

Fra : Kert Rats

Dato : 08-05-07 23:20

> [...]
> det med Jaburn & Co eller Kong Georg IV. Og det er faktisk rigtigt nok,
> den irske afdæmpede stil passer noget bedre til kaffen.

Jeg skal fremover prøve andre irske whiskeyer for at smage, om de også
klæder kaffen lige så smukt som Tullemor.

Venligst

Kert Rats

Fra : Lars Holst

Dato : 09-05-07 01:30

> [...]
>>

> Jeg skal fremover prøve andre irske whiskeyer for at smage, om de også
> klæder kaffen lige så smukt som Tullemor.

Prøv Tyrconnell

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 06-05-07 09:54

> [...]

> Lagavullin m.fl. Men de er ikke gode til Irish Coffee, da de er for
> røgede i smagen, og det klæder ikke kaffen, synes jeg.

Kaffe klæder ikke whisky.
Kaffe klæder ingenting.

--
Lars Holst

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-05-07 11:23

> Kaffe klæder ingenting.

Joda. Intet klæder mine tømmermænd bedre end kaffe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-05-07 14:43

Lars Holst forklarede den 06-05-2007:
> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> said in

> Kaffe klæder ikke whisky.
> Kaffe klæder ingenting.

Kaffe klæder smøger
Smøger klæder øller
Øller klæder næsten alle dage.
Kaffe er en skøn drik.
Kai

Fra : Sebastian

Dato : 06-05-07 20:37

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Kaffe klæder smøger
> Smøger klæder øller
> Øller klæder næsten alle dage.
> Kaffe er en skøn drik.
> Kai

se
http://www.coffeeandcigarettesmovie.com/

Mojn

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-05-07 04:58

Kert Rats udtrykte præcist:
> [...]
>
> Jeg spørger for at undgå at skulle gå forgæves.
>

> Glæder mig meget til at høre fra jer - her i vores gode guffe- og

Jeg har ikke set omtalte whisky, men har læst de andre svar.
Sprut i den prisklasser giver (mig) altid knald ondt i bøtten, og flere
af de der billige whisky synes jeg direkte ødelægger kaffen, selv om
meget kan skjules med sukkeret.
Jeg ville, altid, ofre det der skal ofres på en af de anbefalde
whiskyer, og få en god kaffe ud af det.
Kai

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-07 05:31

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan skjules med sukkeret.
> Jeg ville, altid, ofre det der skal ofres på en af de anbefalde whiskyer,

Enig, men min fornærethed vinder ofte, og så bliver det til en billig Vify -
som ganske rigtigt kan give knald i bøtten, som du så poetisk udtrykker det

Min favorit blandt de bedre irske whiskyer til Irish Coffee er p.t.
Tullemor. Den harmonerer smagsmæssigt smukt til smagen af kaffe, synes jeg.

Whiskyligst

Kert Rats

Fra : Ivar

Dato : 06-05-07 09:37

Fister Løgsovs skrev:

> Sprut i den prisklasser giver (mig) altid knald ondt i bøtten,

Det er vist bare indbildning. At lave ren sprit i dag er intet
problem, der er ingen økonomisk fordel i at lave den uren. Smagstoffer
er mange forskellige ting, der absolut ingen generel sammenhæng mellem
pris og skadevirkning på kroppen. En stor forskel mellem billige og
dyre mærker er deres reklamebugeter. Det kan ikke give dig hovedpine
hvis de er små.

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Gamle

Dato : 06-05-07 15:48

Kert Rats wrote:
> [...]
> omkring 70 kroner for en flaske.
>
> Den forhandles måske i Netto - eller er det Føtex?
>
> Jeg spørger for at undgå at skulle gå forgæves.
Har lige tømt en flaske. Ja, ja. Det var kun en bundslat

Det er Netto.

Mvh.
Torben

Fra : Kert Rats

Dato : 07-05-07 04:05

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige tømt en flaske. Ja, ja. Det var kun en bundslat
>
> Det er Netto.

Jæps - Netto har den. Og den er faktisk ret god til en lille tør Vify. I
hvert fald til prisen: 69,95 kroner.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik

Dato : 08-05-07 09:22

"Kert Rats" skrev i en meddelelse

> Den forhandles måske i Netto - eller er det Føtex?
>
> Jeg spørger for at undgå at skulle gå forgæves.

Danmark er plastret til med 379 Netto- og 77 Føtex-butikker, så det havde
nok ikke taget dig mange minutter at ha' indhentet den information selv.

> Glæder mig meget til at høre fra jer - her i vores gode guffe- og
> drikkegruppe

Motion skulle være så sundt, især efter jeres indtag af fløde, sukker og
sprit...

PS I de tyske grænsebutikker kan du af og til købe 3 flasker "Whisky" for
100,- Kr, de vil sikkert også falde i din smag

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 09-05-07 11:57

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" skrev i en meddelelse
>>
> PS I de tyske grænsebutikker kan du af og til købe 3 flasker "Whisky" for
> 100,- Kr, de vil sikkert også falde i din smag

Det er interessant, at så snart ordet "whisky" nævnes i denne gruppe, så
ringer klokkerne for os potensielle whiskydrankere, og vi finder, at nu er
der noget, der er virkeligt interessant - og som vi har et måske nærmest
religiøst forhold til, og som vi bør kommentere videst muligt.
Whisky er en herlig drik, men vi har hver især vores fortrukne mærker. Det
er jo dejligt - skål!
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 09-05-07 12:32

Hej Aksel

> Whisky er en herlig drik, men vi har hver især vores fortrukne
> mærker. Det er jo dejligt - skål!

Kaffe og whisky er dejlige ting, men hver for sig :)

--
Mvh Max

Fra : Lars Holst

Dato : 09-05-07 20:17

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> said in news:4641b127$0$2097
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej Aksel

> Kaffe og whisky er dejlige ting, men hver for sig :)

Enig
Bortset fra at kaffe smager ad H...... til.

--
Lars Holst

Fra : Jöran Egdahl

Dato : 09-05-07 21:04

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> said in news:4641b127$0$2097
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Enig
> Bortset fra at kaffe smager ad H...... til.

Bare vent til du bliver voksen. Så skal du nok få god smag lige som vi
andre.

Fra : Lars Holst

Dato : 09-05-07 22:35

"Jöran Egdahl" <egdahl@gmail.invalid> said in news:f1t905$s76$1
@news.net.uni-c.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message

> Bare vent til du bliver voksen. Så skal du nok få god smag lige som vi
> andre.

Er du nu sikker på at du er mere "voksen" end jeg?

--
Lars Holst

Fra : Jöran Egdahl

Dato : 09-05-07 23:13

> Er du nu sikker på at du er mere "voksen" end jeg?

Ja

Fra : Lars Holst

Dato : 10-05-07 00:44

"Jöran Egdahl" <egdahl@gmail.invalid> said in news:f1tgja$ucd$1
@news.net.uni-c.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message

> Ja

Drengerøv.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 10-05-07 07:11

Hej Lars

> Drengerøv.

Der fortalte du så selv hvor voksen du er :)

--
Mvh Max

Fra : Jöran Egdahl

Dato : 10-05-07 10:12

> Drengerøv.

Jeg er glad for, at du gav mig ret til sidst.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 12:39

On Wed, 9 May 2007 13:31:51 +0200, Max wrote:

> Hej Aksel

> Kaffe og whisky er dejlige ting, men hver for sig :)

Kaffe uden whisky? Det var dog satans til blanding!!!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 11-05-07 12:50

http://www.kandu.dk/Tip1611.aspx

Fra : Max

Dato : 11-05-07 12:57

Hej Kurt

> Kaffe uden whisky? Det var dog satans til blanding!!!

Ja, men sådan er det når man foretrækker rå-varene.

--
Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 11-05-07 11:37

"Aksel Pedersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> religiøst forhold til, og som vi bør kommentere videst muligt.
> Whisky er en herlig drik, men vi har hver især vores fortrukne mærker. Det

Hej Aksel

Whisky og Whiskey er herlige drikke og det er meget muligt at mange bliver
religiøs efter lang tids indtagelse. Det sikkert også interessant for
potentielle drankere at finde den billigst mulige pris på en flaske (low
end) sprut, men ikke gide lette r**** for selv at finde svaret på et simpelt
spørgsmål (det er jo ikke en eller anden special ting).... argh så har
dovenskaben nået nye højder.

Henrik,
medlem af Kolding Whiskylaug uden dog at være religiøs
http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=18409