Salat til andebryst
Fra : Zarinaen

Dato : 04-05-07 14:03

Hej gruppe!

Endnu et spørgsmål
Jeg skal lave buffet til 50 mennesker. - Der skal bla. være andebryst
- jeg ville gerne have en salat på buffeten der passer godt til and
( det skal lige siges, at det skal servers koldt)

Er der nogen der ligger inde med en med en spændende og forholdsvis
nem ide´ til ande tilbehør

V.H
Sofie

Fra : Ralph

Dato : 04-05-07 15:30

"Zarinaen" <fie@mash4077.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen der ligger inde med en med en spændende og forholdsvis
nem ide´ til ande tilbehør

En ide, And serveres ofte med rødkål eller a'la orange, så hvorfor ikke lave
en råkostsalat af fintsnittet rødkål med masser halve både appelsin
overhældt med et par skvæt olivenolie og et par mindre skvæt
balsamicoeddike.

--
Ralph

Fra : padre

Dato : 04-05-07 15:34

> [...]

>- jeg ville gerne have en salat på buffeten der passer godt til and
>( det skal lige siges, at det skal servers koldt)

Så vil jeg foreslå en salat med valnødder i, med en lidt dressing med
citronsaft, honning, eddike olie og vand, så man får en lidt sur/sød
dressing med en svag honningsmag.

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-05-07 16:32

> [...]

>- jeg ville gerne have en salat på buffeten der passer godt til and
>( det skal lige siges, at det skal servers koldt)

Hejsa

Jeg er meget glad for en frisk og enkel salat af appelsinfileter, brøndkarse
og ristede pinjekerner. Drysses med lidt salt og peber, og så endelig lige
en lillebitte smule god olie over. Superlækkert netop til and!

MVH Mette

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 18:28

> [...]
> ( det skal lige siges, at det skal servers koldt)
>
> Er der nogen der ligger inde med en med en spændende og forholdsvis

Til andebryst har jeg serveret følgende salat, som er meget let at lave, og
som vinder ved at stå nogle timer, inden den spises.

Nogle gode tomater skæres i skiver og blandes med nogle grønne bønner, som
er kogt al dente.
Der snittes lidt løg, gerne en blanding af rødløg, salatløg, hvidløg, etc.
Dette drysses over.
Der laves en marinade af 2 dele olivenolie til 1 del balsamico (både rød og
hvis kan fint bruges, ofte bruger jeg begge)
Til denne olie/eddike-dressing tilsættes mange friskhakkede krydderurter og
salt og peber.
Dette marinade heldes og grøntsagerne i skålen, og salaten blandes
forsigtigt.

Med fordel kan der tilsættes enten feta eller mozzarella-ost i tern.

Louise

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 08-05-07 14:51

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsigtigt.
>
> Med fordel kan der tilsættes enten feta eller mozzarella-ost i tern.

Det har altid undret mig med appelsin/oranger/søde sager til and. Jeg synes,
det lyder helt forkert - derfor har jeg aldrig turde prøve det. Det er lidt
ligesom tanken om lammeculotte med persillesovs eller hotwings og
walldorfsalat!
Nej, Louises salat er afgjort mest relevant - i forhold til de andre
forslag.
Men, smag og beh........g
Mvh
Aksel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-05-07 13:14

Aksel Pedersen wrote:

> Det har altid undret mig med appelsin/oranger/søde sager til and. Jeg
> synes, det lyder helt forkert

And a la orange er da ellers en klassiker. Se f.eks.:

http://www.gastrocorner.dk/kogebogen/visopskriften.asp?opskriftid=687

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-05-07 13:25

On 4 Maj, 15:03, Zarinaen <f...@mash4077.dk> wrote:
> [...]
> ( det skal lige siges, at det skal servers koldt)
>
> Er der nogen der ligger inde med en med en spændende og forholdsvis

Æblesalsa:

3/4 kg æble i små tern

450 g rødløg i tern

1 bdt. bredbladet persille

75 g hakkede hasselnødder

1 spsk. revet citronskal

1 dl. citronsaft

salt og peber

Bland æble, rødløg, hakket persille, hasselnødder, citronskal og
citronsaft og smag salsaen til med salt og peber.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk