Rodbehandling - bedøvelse virker ikke
Fra : Kasper Jensen

Dato : 09-05-07 19:27

Hej !

Jeg skal have en rodbehandling. Jeg har nu været fire gange til tandlægen og
ingen af gangene virkede bedøvelsen - så selve rodbehandlingen afventer
stadig. Hvilke muligheder har jeg?

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-07 20:00

In news:4642126b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Kasper Jensen <kasper_fjerndette@aragorn.dk> typed:
> [...]
> tandlægen og ingen af gangene virkede bedøvelsen - så selve
> rodbehandlingen afventer stadig. Hvilke muligheder har jeg?

Som jeg kan se det, så er den eneste udvej vel fuld narkose. En
rodbehandling hvor en bedøvelse ikke virker må da være ren tortur.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 10-05-07 15:02

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> Som jeg kan se det, så er den eneste udvej vel fuld narkose. En
> rodbehandling hvor en bedøvelse ikke virker må da være ren tortur.

Hej Tove.

Jeg har da fået lavet "alle" mine rodbehandlinger uden bedøvelse, men til et
par tandudtrækninger er jeg nu blevet bedøvet.
Ebbe

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-05-07 17:42

In news:464325ac$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Ebbe Rasmussen <ebbe87fup@stofanet.dk> typed:

> Hej Tove.
>
> Jeg har da fået lavet "alle" mine rodbehandlinger uden bedøvelse,
> men til et par tandudtrækninger er jeg nu blevet bedøvet.

Det samme har jeg, men jeg havde bare glemt denne efter mit
svar.

Mænd er vist generelt ikke særligt modige i en tandlægestol, min
egen tandlæge er den største kryster der findes, men han indrømmer
det da i det mindste.

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-05-07 15:42

Kasper Jensen wrote:
> [...]
> tandlægen og ingen af gangene virkede bedøvelsen - så selve
> rodbehandlingen afventer stadig. Hvilke muligheder har jeg?

Prøv en anden tandlæge. Der er særdeles stor forskel på tandlægernes evner
udi bedøvelse.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-05-07 17:48

> Prøv en anden tandlæge. Der er særdeles stor forskel på tandlægernes evner
> udi bedøvelse.

Desværre også i nervebanernes beliggenhed. Jeg kan ikke bedøves i en bestemt
tand, men resten går det fint med - har foreløbig være 4 tandlæger igennem
gennem årene, så det er ikke altid tandlægens manglende evner.

Mvh Maria

Fra : nana sørensen

Dato : 10-05-07 19:46

"Kasper Jensen" <kasper_fjerndette@aragorn.dk> wrote in message
> [...]
> og ingen af gangene virkede bedøvelsen - så selve rodbehandlingen afventer

Lattergas er rimelig fint, men som nogle af de andre også siger, så find en
anden tandlæge. Den eneste tandlæge der har formået at bedøve mig er den jeg
har nu. har kunnet mærke ALT hos alle de andre, ligegyldigt hvor mange gange
de bedøvede.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 12:38

> [...]
> mig er den jeg har nu. har kunnet mærke ALT hos alle de andre,
> ligegyldigt hvor mange gange de bedøvede.

Jeg vil også sige at lattergas, inden lokalbedøvelsen, er en god ting.
Det er dog ikke alle tandlæger der tilbyder lattergas, pga. regler om
udsugning etc.
Jeg beder altid om lattergas når jeg skal have lavet noget (1 gang hvert
andet år, ca) og det hjælper altså. Dels så man slapepr bedre af inden
lokalbedøvelsen, som jeg så tror virker bedre, dels mener jeg at men så ikek
er så påvirkelig overfor eventuelle smerter under behandlingen

Ang. lokalbedøvelse, findes der også flere teknikker. Prøv at tale med din
tandlæge om, om det er muligt at der bliver brugt en anden teknik.
Ved fx at der findes en teknik, hvir tandlægen lægger en mininål ind i
tandkødet, og så pumpet en maskine ganske langsomt bedøvelsen ind i løbet af
et par minutter. Det skulle være noget mere effektivt ift. den traditionelle
lokalbedøvelse.
Men eftersom det kræver specielt apparatur er det ikke sikkert din tandlæge
tilbyder den mulighed.

Har du undersøgt muligheden for at få lavet rodbehandlingen hos en anden
tandlæge?

Louise