Erfaringer med dette solsejl/presenning ?
Fra : wod

Dato : 11-05-07 07:37

Jeg har efterhånden opgivet at få en sejlmager til at love et færdigt
cockpit telt inden vores sommerferie så jeg har kigget lidt på nogle
hyldevarer og fundet denne løsning:

http://netbaad.com/product.asp?product=3006&sub=0&page=1

For mig at se har den 2 store fordele ifht. en "dum" presenning hen
over bommen. Den er buet og giver mere plads ude langs søgelænder og
så kan den nå helt ud agter selvom bommen stopper midt i cockpittet.
Prisen er jo også kun en brøkdel.

MEN... Er der nogle der har erfaringer med modellen og mærket ? Jeg
ved fra min windsurfingtid at Gaastra normalt er kvalitet men jeg er
lidt ops på de oppustelige ender som vel kan gå itu.

Lad høre...

Go vind
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 11:35

Ser spændende ud - ikke mindst til prisen! ... Hvor kan man læse mere om
den? Jeg forstår ikke helt opgivelsen af mål og hvordan den fæstnes til
båden ... Jeg er med på en lytter! Håber på indsigtsfulde svar ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 11:44

Google hjalp ...
Her er lidt info:
http://www.gaastranautics.com/uploads/tx_zwfproductengaastra/awning_pdf_redline.pdf
Nu forstår jeg din bekymring ... men de har ellers et interessant
sortiment!

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-07-07 08:36

Så har jeg købt den mindste model, og den bliver afprøvet fra i morgen, men
det bliver nok ikke som solsejl jeg skal gøre mine erfaringer
Henrik hos Netbaad sagde, at de havde solgt rigtigt mange af dem. Jeg kommer
lige med en erfaringsbeskrivelse i næste uge.
Hilsen
Steffen
--
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-07-07 10:38

Så er pressenningen monteret. I de sidste par dages våde vejr
har den været pragtfuld. Den lever mere end fuldt op til mine
forventninger. Alt er med. Justerbare stropper til fastbinding,
forstærkninger de udsatte steder og nem opsætning. Jeg var lidt
betænkelig i nat da vi fik kuling lige ind bagfra, men den
sidder perfekt i sine stropper. Flere sejlere har været og
spørge til den, så den vækker opsigt. Jeg har ikke fortrudt,
selv om den koster en del, men absolut pengene værd.
God vind
Steffen