soltek´s bundkort
Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 04-07-01 18:37

hej

inden jeg skal ud og købt nyt bundkort og cpu, har jeg lige et par spørgsmål
som jeg ikke er helt sikker på.

Jeg havde først forestillet mig at bundkortet skulle være Solteks SL-75DRV
ATX, men det var indtil jeg så at den er til DDR ram. Den havde jo ellers et
chipset der hed noget med KT266 som det eneste bundkort. her kommer
spørgsmålet så: hvad er det helt præcis de 266 har betydning for? er det
CPU´en? eller RAM??

Hvis nu det istedet bliver et bundkort med KT133, kan man så udnytte en CPU
der kører med 266MHz bus? eller kan man så lige så godt spare de 150 kr. som
en 200 MHz CPU er billigere

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 04-07-01 21:42

"Dennis Thode Nielsen" <thode@thode.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
CPU
> der kører med 266MHz bus? eller kan man så lige så godt spare de 150 kr.

Never mind... Jeg har fundet ud af det

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Hauerslev

Dato : 05-07-01 09:24

hvordan? Sidder selv med samme tanker :)

mvh.
Jesper

Dennis Thode Nielsen <thode@thode.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hvv3b$1a9a$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 05-07-01 11:18

> hvordan? Sidder selv med samme tanker :)

som jeg har forstået det, nu må nogen lige korrigere mig hvis det ikke er
korrekt

Chipsettes hastighed har kun noget med RAM at gøre. KT133 er til SD RAM og
KT 266 er til DDR RAM. Uanset hvilket chipset man benytter vil det
understøtte en CPU på 266 MHz.

Grunden til at jeg blev forvirret var blot at chipsettet tilfældigvis havde
samme hastighed som CPU´en

Vil nogen lige bekræfte at jeg har forstået det rigtig??

Mvh

Dennis Thode Nielsen