Mercury 60 HK tøver ved gas
Fra : tChAd

Dato : 05-05-07 18:43

Hej Allesammen.

Jeg har en Mercury 60 HK EFI 4-takter der ligesom tøver når man giver
gas. Den går ned i omdrejninger, når man giver gas, somom den får for
lidt eller for meget benzin. Den går dog hurtigt op til det ønskede
omdrejningstal, men brokker sig altså lidt inden.

Motoren virker upåklageligt når den først er oppe i omdrejninger.

Hvad kan være galt, og hvad skal jeg checke?

Hilsen Mikkel Jensen
Helsingør

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 05-05-07 20:22

> [...]

>Motoren virker upåklageligt når den først er oppe i omdrejninger.

>Hvad kan være galt, og hvad skal jeg checke?

Tilstand på benzinslange og hvornår har du sidst skiftet benzinfilter, den
får ikke for meget, men for lidt.
Havde det været en karburator version, havde det været accelerationspumpen.

Hvis den fik formeget, ville den ryge sort.

-Leon

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 05-05-07 20:24

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Havde det været en karburator version, havde det været
> accelerationspumpen.
>
> Hvis den fik formeget, ville den ryge sort.

Glemte lige, det skulle vel ikke være en motor, som kun kører på 50% af
cylinderne når den er ved lave omdr. ??
Hvis så.. så kan det også værer dine tændrør, spoler og/eller kabler.

-Leon