PC Crasher når jeg spiller Unreal
Fra : -= Bamsen =-

Dato : 04-07-01 17:27

Hej!

Har et stort problem, idet min PC cracsher når jeg spiller Unreal (Kun den
spil), dvs, at når jeg har spillet ca 5-10 min, så slukker min pc af sig
selv.
Det er 256 Mb ram, Matrox Mill. G400max med 32 Mb og et 733 Mhz CPU..
Jeg mistænker at CPU bliver for varmt, hvad siger I?
Hører dette mere i software sektion? i det kun sker når jeg spiller Unreal..

-= Bamsen =-

Fra : Allan Nielsen

Dato : 04-07-01 20:06

Jeg har faktisk samme problem! når jeg f.eks har spillet unreal i et stykke
tid, så genstarter computeren af sig selv. nogle gange efter 10 min., og
andre gange efter 1 time?! det sker også i et spil som MS FS2000 og i 3d
mark 2000.
jeg har 256 mb ram og et matroa millennium g400 Mas med 32 mb ram, og en
athlon 550 MHz
er der en venlig sjæl, der kan give nogle gode råd?

Mvh Allan

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-07-01 22:56

Jeg kan ikke hjælpe, kun sige at jeg engang havde samme problem, med en
Pentium III 500, 128 MB ram og TNT2 :-/ Mstisk. Hos mig skete det KUN i
Unreal.

Jonny.

Fra : Mads Frandsen

Dato : 05-07-01 14:33

Hey

Heller ikke jeg kan hjælpe
Jeg har samme problem med computer som fryser efter 5-10 min - dog er
det lige meget hvad man laver...

Er der ikke en eller anden venlig sjæl som kan hjælpe?

mvh
Mads

Fra : René Jensen

Dato : 06-07-01 00:20

-= Bamsen =- wrote:
> [...]
> Jeg mistænker at CPU bliver for varmt, hvad siger I?
> Hører dette mere i software sektion? i det kun sker når jeg spiller Unreal..

Jeg ved ikke om det har nogen egentlig sammenhæng til ovennævnte, men
min problemstilling var jeg kun kunne spille Half-Life (og de MODs, som
findes), så snart jeg prøvede at spille Black & White, Emperor eller
Operation Flashpoint meldte maskine simpelhen fejl i DirectX -- hvilke
jeg ganske hurtigt igen kunne udelukke da jeg installerede DirectX 8.00a
(den samme fil, som blev brugt til at installere på min vens maskine).
Så nu har jeg så bannet min computer langt væk i flere uger, indtil jeg
meget modvilligt skildte hele min computer ad, og omrangerede
PCI-kortene -- hvilket på en eller anden mystisk grund, nu ser ud til at
fungere ... jeg kan i hvertfald spille Emperor og Operation Flashpoint
uden det skidtet crasher (har ikke lige prøvet med Black & White endnu).

Min konfiguration er: 800MHz Thunderbird, Asus A7V, Adaptec AHA-2940UW,
256MB RAM og Asus V6800. Efter at have fået mit system til at fungere
nogenlunde, prøvede at jeg finde årsagen, hvilket jeg så måtte
konkludere at Asus A7V bundkortet dele IRQ'erne imellem PCI, AGP,
Promise controlleren og MR-slot'en, hvilke for enkelte PCI kort til at
enten at fryse computeren totalt til at fungere nogen gange og andre
gange slet ikke.

Så mit råd til Jer er at prøve og kigge i Jeres bundkort manual og se om
Jeres bundkort også dele PCI-slot'ene imellem hinanden, det kan være at
I bare skal flytte et PCI kort fra f.eks. PCI-slot 1 til PCI-slot 3.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Martin Jensen

Dato : 11-07-01 11:12

I kunne jo alle sammen se om jeres BIOS har en indstilling der slukker
maskinen ved en bestemt temepratur - det har mange bundkort. Det lyder som
om det er temperaturen der får den til at slukke, og det passer fint med
Unreal, da det er godt CPU-sulten.

/Martin