Et budskab fra ambulance folket i DK
Fra : Gasse

Dato : 08-05-07 05:43

Et budskab fra ambulance folket i DK
Lægevagten og ambulancefolk beder alle om at sprede dette budskab.

Lægevagten og ambulancefolk har opdaget, at de fleste skadede har en mobil
telefon på sig. Men ambulancefolkene og politiet ved dog ikke, hvem der er
de nærmeste pårørende i adresselisten.

Det man ønsker er, at man indtaster en person, som hedder "ICE", hvilket
står for In Case of Emergency.

Under dette navn står telefonnumrene på den/de personer, som telefonens ejer
mener, bør kontaktes i tilfælde af alvorlig ulykke. Og ønsker man flere
personer, kan man bruge ICE1, ICE2, ICE3... Det er en enkel sag, den er
gratis og den kan gøre en forskel, når det virkelig gælder!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 06:02

Gasse skrev:
> [...]
> personer, kan man bruge ICE1, ICE2, ICE3... Det er en enkel sag, den er
> gratis og den kan gøre en forskel, når det virkelig gælder!

udmærket idé, det vil jeg så gøre

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-05-07 06:59

Gasse <gasse@zerocrapmail.dk> wrote:

> Lægevagten og ambulancefolk har opdaget, at de fleste skadede har en mobil
> telefon på sig. Men ambulancefolkene og politiet ved dog ikke, hvem der er
> de nærmeste pårørende i adresselisten.

I min telefon er der "Konen" og "Mor", så mon ikke de kan gætte det

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 11:14

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse

> I min telefon er der "Konen" og "Mor", så mon ikke de kan gætte det
>
> --
> -René

Helt enig med Rene, jeg har både "Mor Mobil" "Mor Arbejde" "Far Arbejde"
"Mor og Far" samt andre "familie" navne i telefonbogen, så skulle det
endelig komme dertil ville det helt give sig selv hvem der var familie...

--
Mvh.

Rasmus T. Houdam
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=1166

Fra : sorensen

Dato : 08-05-07 07:10

Er så træt af denne spam mail.

Bliver folk ikke klogere end at de stadig sender sådan noget lort videre ?

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 07:12

> Et budskab fra ambulance folket i DK
> Lægevagten og ambulancefolk beder alle om at sprede dette budskab.

Du løber med en halv vind - og viderebringer en lædeemail.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070502/FAELLES/105021316/1273/STIFTEN

Overskroft:"Falck tager afstand fra kædemail"

Umiddelbart virker det som en god idé, men der er flere problemer, siger
Falcks korpslæge, Sven Trautner

> Lægevagten og ambulancefolk har opdaget, at de fleste skadede har en mobil
> telefon på sig.

Det er i DK politiets opgave at underrette pårørende - hverken læge eller
ambulancefolk.

Ideen stammer fra ambulancefolk i uk efter bombningen i London sidste
sommer. Og altså ikke noget nogen danske organisationer eller myndigheder
anbefaler.
Her i landet er behovet ikke så udtalt da langt de fleste har noget med et
personnummer og det derfor er hurtigt at slå ens medicinske historie op hvis
der er specielle ting at tage hensyn til.

For hvis det bare er for at kunne identificere folk så er langt de fleste
mobiler alligevel registeret på navn. Det er vist også en del af rocker
eller terrorpakken at nye mobil abb. Ikke må være anonyme.

(Jeg har modtaget forslaget i ~8 forskellige udgaver og samlet over 15
email/sms'er fra folk der har videresendt det i bedst mening - og også set
det flere steder på usenet)

Noget andet er så om det er en god ide i f.eks klubregi at bruge det. Tager
en man en flok langt væk og en kommer tilskade kan et måske være en hjælp

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-05-07 07:59

Anders Majland wrote:

> (Jeg har modtaget forslaget i ~8 forskellige udgaver og samlet over 15
> email/sms'er fra folk der har videresendt det i bedst mening - og også set
> det flere steder på usenet)

Jeg har ikke fået nogen - mon jeg kører for pænt?

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 08:41

Torben Scheel skrev:

> Jeg har ikke fået nogen - mon jeg kører for pænt?

heller ikke jeg...
Såå men det lyder nu alligevel stadig ikke så dumt

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-05-07 08:51

J.C.Kløve skrev:

> heller ikke jeg...
> Såå men det lyder nu alligevel stadig ikke så dumt

De fleste folk har vel en pung, indeholdende noget med deres
personnummer, på sig når de færdes ude.
Så i tilfælde af at personen afgår ved døden / kommer alvorligt til
skade så skulle det ret hurtigt være muligt for politiet at finde frem
til pårørende.
Desuden er det heller ikke lige det første ambulancefolkene gør når de
f.eks. kommer ud til et trafikuheld "nå, lad os se om vi kan finde hans
mobil og ringe til hans ICE kontakt inden vi giver os til at se om vi
kan lappe ham sammen"

Det er som andre også nævner, alligevel ikke ambulancefolkenes opgave at
videregive triste beskeder til familien, det lader vi politiet eller
lægerne på sygehuset om.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-07 16:32

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Såå men det lyder nu alligevel stadig ikke så dumt

Hvordan skal de ambulancefolk (som i Danmark slet ikke kigge efter din
telefon) så komme ind til dine ICE numre? Har du ikke en kode der skal
tastes ind for at låse den op? Ahh, jeg har det! Du skriver bare din kode
udenpå telefonen!

Suk...

Rittig

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 16:51

Claus Rittig skrev:
> [...]
> telefon) så komme ind til dine ICE numre? Har du ikke en kode der skal
> tastes ind for at låse den op? Ahh, jeg har det! Du skriver bare din kode

??
Næ, den er da tændt (hvis ikke den er smadret af en motherfuckerstor
gren der er hamret gennem min brystkasse og stikker ud på min ryg med
etuiet på spidsen) og lige til at bruge

suk...

Sæføli leder de efter min fon, den skal jag da have med sammen med alt
mit andet personlige skrammel

La (Cour) nu (Sell) vær med at være så sippede, og gå så fandens højt op
i de der faggrænser

--
Dun@nt der ikke er JamesPond-hvad-ved-jeg med koder og sårn

Fra : Armand

Dato : 09-05-07 00:08

> Du løber med en halv vind - og viderebringer en lædeemail.
> Overskroft:"Falck tager afstand fra kædemail"
> Umiddelbart virker det som en god idé, men der er flere problemer, siger
> Falcks korpslæge, Sven Trautner

Sjovt nok, for jeg hørte den halve ICE-historie i radioen (gennem
værkstedlarmen) og syntes at ideen lød så fornuftigt at jég ville have bragt
det op her på gruppen, hvis blot jag siden havde hørt nærmere (endsige
erindret at undersøge nærmere) - Så sagen er altså kommet udenfor e-mail
begrænsningen :-|

> Noget andet er så om det er en god ide i f.eks klubregi at bruge det.
> Tager en man en flok langt væk og en kommer tilskade kan et måske være en
> hjælp

Og noget helt tredie er den paranoide bagdel ved at bruge ICE på
mindreåriges telefoner: At man kan have en kidnapper i røret inden man når
at savne puslingen
No kidding! En håndværkermester her fra området, "tabte" deres datter i
EuroDisney og henvendte sig til parkens medarbejdere - Der straks (belært af
dårlige erfaringer??)iværksatte en kriseplan, som fik stoppet to
østeuropæere med det sovende og kortklippede pigebarn i udgangen!
Such things happen =

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-05-07 22:15

Armand skrev:

> fik
> stoppet to østeuropæere med det sovende og kortklippede pigebarn i
> udgangen! Such things happen =

Zum kotzen!
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : news.tele.dk

Dato : 11-05-07 09:16

> [...]
> af dårlige erfaringer??)iværksatte en kriseplan, som fik stoppet to
> østeuropæere med det sovende og kortklippede pigebarn i udgangen!

damn, et skrækscenarie, jeg ville ryste over hele kroppen hvis jeg oplevede
sådan noget med min guldklump.

Kenneth

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-05-07 11:34

Gasse skrev:
> [...]
> personer, kan man bruge ICE1, ICE2, ICE3... Det er en enkel sag, den er
> gratis og den kan gøre en forskel, når det virkelig gælder!

Damn, jeg har Hjemis stående under ICE, hvad gør jeg nu?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-05-07 12:23

Dr. Enduro wrote:

> Damn, jeg har Hjemis stående under ICE, hvad gør jeg nu?

Håber at klokkerne ikke ringer for dig?

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-05-07 16:25

Torben Scheel skrev:

> Håber at klokkerne ikke ringer for dig?

=-)

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-05-07 16:56

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> =-)
>
> --
>
> Hilsen Jan
>
> GSX 750 AE

....does the name Quasimodo ring a bell???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - njaeh...næh...

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-07 16:32

> Håber at klokkerne ikke ringer for dig?

LOL!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 08-05-07 23:56

> Håber at klokkerne ikke ringer for dig?

*Stort smil*

--
Armand.

Fra : Gasse

Dato : 10-05-07 17:02

http://www.falck.dk:80/index-dk/spammail03052007.htm

Falck anbefaler ikke ICE
I de seneste måneder er en kædemail med overskriften "In Case of Emergency"
nået rundt til mange danskere, hvor Falck står som afsender af mailens
budskab. Falck har ikke noget med denne mail at gøre. I mailen bliver man
opfordret til at indtaste sin nærmeste pårørende på mobiltelefonen under
navnet ICE (In Case of Emergency). Formålet er at gøre det nemt for politi
og ambulancereddere at finde frem til en persons nærmeste pårørende i
ulykkestilfælde.

Falck kan ikke anbefale at have en ICE-person markeret i mobiltelefonens
adressebog.

"Det lyder umiddelbart som en god idé, men der er flere problemer forbundet
med det", fortæller Falcks korpslæge Sven Trautner.

"For det første skal man være stensikker på, at telefonen tilhører den
rigtige person. Den skal også være opdateret, så skilsmisser og andre
personlige forhold ikke giver problemer. Desuden opstår der etiske
spørgsmål, når man begynder at åbne andres telefoner", siger Sven Trautner.

Han tilføjer: "Det danske personnummerregister er så veludviklet, at det
sjældent giver problemer at finde de pårørende. Derfor giver ICE-idéen ikke
mening."

I ulykkestilfælde er det i øvrigt ikke Falcks opgave at underrette
pårørende, men en opgave for politiet.