GPS sporring
Fra : KV

Dato : 07-05-07 22:13

Her til aften på Station 2 på TV2, var der noget med overvågning. Der var
blandt andet visning af dette produkt, Xpoint,
http://www.klingtech.dk/xpoint/index.php

Jeg synes den er ret smart - den er lille og kan sikkert skjules men den er
dyr (5.000 kr. inkl. moms). Det kunne jeg såmen godt leve med, som en
éngangsudgift, men jeg vil ikke give 180 kr./måned i abonnement.

Hvad findes der af andre muligheder? Hvis den kan opsamle kørselslog også,
vil det være meget brugbart. Så kan man se, igennem tid, hvor man har kørt.
Ikke at det er SÅ brugbart igen udover at jeg synes det er en sjov lille
feature at se på et kort

Fra : Ths

Dato : 07-05-07 22:44

> Så kan man se, igennem tid, hvor man har kørt.

Hvis du ikke ved, hvor du har kørt, så kan du evt. køben en Tomtom Raider.
Den kan vise dig det, mens du kører!

/Ths

Fra : KV

Dato : 07-05-07 22:51

> Hvis du ikke ved, hvor du har kørt, så kan du evt. køben en Tomtom Raider.
> Den kan vise dig det, mens du kører!

Det er jeg klar over, men det er jo ikke det jeg vil.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-05-07 22:50

> Hvis du ikke ved, hvor du har kørt, så kan du evt. køben en Tomtom
> Raider. Den kan vise dig det, mens du kører!

Den kan kun vise ens nuværende position, ikke logge en tur. Skal man have
den funktion, bør man nok kigge på Garmin zumo serien el. lign. Når man så
kommer hjem fra en tur, så kan man se hele køreturen plottet på Google
Earth.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : KV

Dato : 07-05-07 23:01

> [...]
> den funktion, bør man nok kigge på Garmin zumo serien el. lign. Når man så
> kommer hjem fra en tur, så kan man se hele køreturen plottet på Google

Det er ikke det jeg vil. Jeg vil ikke montere en GPS navigation på min
cykel. Jeg vil have en (skjult) GPS enhed på min cykel som der kan logge
hvor jeg er samtidigt med, at jeg kan ringe til den, hvis min cykel bliver
stjålet.

Fra : Ths

Dato : 08-05-07 18:25

> Jeg vil have en (skjult) GPS enhed på min cykel som der kan logge
> hvor jeg er samtidigt med, at jeg kan ringe til den, hvis min cykel bliver
> stjålet.

Kan din mc tale i telefon...? Er det en Goldwing?

/Ths.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 07-05-07 23:03

KV wrote:
> [...]
> man har kørt. Ikke at det er SÅ brugbart igen udover at jeg synes det
> er en sjov lille feature at se på et kort

- Så det godt... - Den er sgudda helt fin til kilometerbogen i firma-bilen,
og noget billigere end de konventionelle satellitbaserede løsninger...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Martin Z

Dato : 08-05-07 16:25

> [...]
> vil det være meget brugbart. Så kan man se, igennem tid, hvor man har
> kørt. Ikke at det er SÅ brugbart igen udover at jeg synes det er en sjov

Har selv lige investeret i en "Direct Finder" fra ETS (krav fra
forsikringsselskab), den billigste løsning jeg kunne finde mellem
nedenstående alternativer (sakset fra hvilke løsninger der er godkendt af
mit forsikringsselskab).

Bemærk, priserne er indhentet fra internettet den 23.10.2006 og er kun
vejledende.

Alarmanlæg:
Big Brother
Carbug
Dantrac

Anlæg i bil, kr.

4.995 kr.
7.500 kr
DT-30: 5.995 kr.

DT-40: 7.495 kr.

Kontrolcentral
ETS Distribution
Den Jyske kontrol- central
Dansk Autohjælp

Forhandler oplyses på tlf.

Web-adresser
www.etstrack.dk
www.carbug.dk
www.dantrack.com

Alarmanlæg:
Direct Finder
Global Finder
Guard one

Anlæg i bil, kr.
3.995 kr
6.125 kr
Alla01: 6.000 kr.

Allax: 5.750 kr.

All kit A1: 6.500 kr.

Kontrolcentral
ETS Distribution
Dan kontrol A/S
Dansikring A/S

Forhandler oplyses på tlf.

Web-adresser
www.etstrack.dk
www.dankontrol.dk
www.guardone.dk

Alarmanlæg:
Sateye
Sirius

Anlæg i bil, kr.
Tracker: 4.375 kr.

Lp: 5.000 kr.
4.180 kr.

Kontrolcentral
Den Jyske kontrol- central
Falck / Telia

Forhandler oplyses på tlf.

Web-adresser
www.sateye.dk
www.siriusshop.dk

/Martin Z - håber det kan læses "fornuftigt", hvis ikke så vælg
"HTML-visning"

Fra : Martin Z

Dato : 08-05-07 16:49

> /Martin Z - håber det kan læses "fornuftigt", hvis ikke så vælg
> "HTML-visning"

Lidt mere NG-læsevenligt:

Big Brother
4.995 kr.
ETS Distribution
4492 1800
www.etstrack.dk

Carbug
7.500 kr
Den Jyske kontrol- central
www.carbug.dk

Dantrac
DT-30: 5.995 kr.
DT-40: 7.495 kr.
Dansk Autohjælp
9862 0044
www.dantrack.com

Direct Finder
3.995 kr
ETS Distribution
4492 1800
www.etstrack.dk

Global Finder
6.125 kr
Dan kontrol A/S
6383 2020
www.dankontrol.dk

Guard one
Alla01: 6.000 kr.
Allax: 5.750 kr.
All kit A1: 6.500 kr.
Dansikring A/S
7026 2730
www.guardone.dk

Sateye
Tracker: 4.375 kr.
Lp: 5.000 kr.
Den Jyske kontrol- central
7023 0301
www.sateye.dk

Sirius
4.180 kr.
Falck / Telia
8947 7872
www.siriusshop.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 16:32

Hey,

Jeg arbejder i et firma hvor vi laver den slags.
Den funger på den måde at du sender en sms til den og den returnerer din gps
position.
Du kan ligeledes sende en sms til den og den .. f.eks. lukker
benzintilførslen eller tænder hornet osv.

Du kan jo sagtens bruge den til kørselslog. du skal bare bruge en masse
sms'er :)

www.sateye.dk

Mvh
Peter

Fra : Lars Holst

Dato : 08-05-07 22:40

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> said in

http://www.easy-track.dk/

--
Lars Holst

Fra : KV

Dato : 09-05-07 00:07

> http://www.easy-track.dk/

Denne ser mest spændende ud, da der ikke er løbende abonnement og
anskaffelsprisen er rimelig (kr. 2200, vist nok eksl. moms). Det er dog
meget sparsomt med de konkrete detaljer - f.eks. kan jeg ikke se om GPS
enheden ringer op til deres server eller om den ringer op til mit eget modem
tilsluttet en computer? Men jeg kunne jo prøve at kontakte firmaet og høre.
Tak for linket.

Fra : Lars Holst

Dato : 09-05-07 00:11

> [...]
> mit eget modem tilsluttet en computer? Men jeg kunne jo prøve at
> kontakte firmaet og høre. Tak for linket.

Det var så lidt.

Vil du efterfølgende poste resultaterne af din research her i tråden så
andre kan drage nytte af det?

Venligst
--
Lars Holst

Fra : KV

Dato : 10-05-07 22:59

> Vil du efterfølgende poste resultaterne af din research her i tråden så
> andre kan drage nytte af det?

Jeg ved ikke om de har ferie eller bare meget travlt men de har ikke svaret
tilbage på min sidste email for to dage siden, så jeg har ikke fået konkrete
svar på alle mine spørgsmål.

GPS enheden sender positioner til deres server via GPRS. For at man kan se
positionen kræver det et gratis program, som man skal have kørende på sin
Windows computer. Jeg ved ikke om dataerne går tabt, hvis programmet ikke
køre. Den har en alarm funktion, der vil sende en SMS til én, hvis der sker
noget - alarmen skal tilkobles med en SMS.

Det var kort og godt alt jeg fik ud af dem - det ser ikke ud til, at man kan
få en kørselslog ud over dét der er i programmet (på et kort?).

Det er lidt synd, at der ikke findes sådan en løsning, hvor man gerne selv
vil have sine rådata. Måske skulle man oprette sådan et firma, der giver
sådan en mulighed. Det største problem er, at skaffe GPS enheden (andre DK
firmaer vil næppe sælge deres da man så bliver konkurrent). Hvis nogen
kender en OEM forhandler af sådan nogen GPS MC/bil enheder i enten DK eller
udlandet, høre jeg da gerne om det for så vil jeg da overveje det.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 22:39

> [...]
> køre. Den har en alarm funktion, der vil sende en SMS til én, hvis der
> sker noget - alarmen skal tilkobles med en SMS.

Hvis alarm funktionen kan fra/tilkobles via en SMS, er jeg ret sikker på at
forsikringen ikke vil godkende den, men hvis det bare er for din egen skyld
er det jo ok.
Så må man jo håbe du husker at koble den til inden tyven får "flået" den af
cyklen.

/HKL, ZX10R med Dantrack.