VAsk af MC ?
Fra : Audi_quattro

Dato : 07-05-07 20:11

Noget man ikke må bruge på MC?

Varmt vand / Autoshampoo, skyld med rent?

Nogen der kan anbefale nogle pudseklude, eller vaskeskind? Og hvordan undgår
man de satans streger, der kommer fra kalk i vandet.

Kan man evt. komme lidt eddike i vandet eller er det fyfy? Og er der noget
specielt voks eller andet som lak, tank dæksel osv. skal behandles med så
min helt nye MC forbliver ny, i udseende?

på forhånd tak

ps. bor i slagelse

Fra : Armand

Dato : 07-05-07 21:07

"Audi_quattro" <milleniumSNABELA@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielt voks eller andet som lak, tank dæksel osv. skal behandles med så
> min helt nye MC forbliver ny, i udseende?

Gør akkurat som med bilen!
Brug motorrrens/WD40/petroleum til affedtning af bagfælgen.
Brug barbeskum (á aftenen før?) til at opløse alle flue-ligene på fronten
hhv. hjelmvisiret!
Brug den kedelige regnvejrsdag til at vaske i og lad vejrguderne spule
modellen ren i destilleret vand så du undgår kalkstriberne!

--
Armand.
(ikke særskilt erfaren omkring emnet)

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-07 08:32
Fra : Torben Scheel

Dato : 11-05-07 08:58

Jim Andersen wrote:
> http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedrengøring-pa-to-hjul/

God artikel der også når ind til zen, ingen tvivl om det. Men han går
godt nok med livrem og seler når han skriver : "Kemikalierne til
rengøring af 2-hjuleren skal være specialfremstillet til mc-brug - så
gør de ingen skade."

Er det mon fordi MC'er fremstilles i tophemmelige bunkere af materialer
udvundet af meteoritter? Eller er MC'er i virkeligheden kendt teknologi
produceret af letmetal, stål, gummi, plastic og autolak?

Selvfølgelig er det kedeligt at få udtørret gummidele, eller bleget den
sorte plast - men - come on. It ain't rocket science..

Kalkstriber kan efter sigene undgås ved at gøre som Armand skriver,
eller ved at bruge en teskefuld afspændingsmiddel i skyllevandet. Jeg
tørrer den bare over med vaskeskind.

--
vh
Torben