Nyt legetøj, men jeg er helt grøn
Fra : Moller

Dato : 07-05-07 18:25

Hejsa,
   Så er der kommet en ny i stalden, og den skal jo lige gøres klar til at
se mudder, grus, og skovbund ;) Men hvad er så det mest fornuftige ???
skal jeg vaske den, og sprøjte den ind i klar Textyl, eller skal jeg
først overspørjte den med WD-40 ??? så jeg for overflade rusten væk
inden jeg vasker ??? hvad gør man egentligt med sådan en gammel DR500S
fra 88/89 ;)

--
VH
   Moller

Fra : Stephan G

Dato : 07-05-07 18:56

så jeg for overflade rusten væk
> inden jeg vasker ??? hvad gør man egentligt med sådan en gammel DR500S
> fra 88/89 ;)

Hej Moller, godt at høre at du er kommet af med det store suzi
monstrum :)
Den skal bare have en beskyttende overflade af støv og sand og mudder,
ud og fyre den af! Hvis du begynder at vaske den får du den jo aldrig
ud og lege...

Stephan

Fra : Moller

Dato : 07-05-07 20:14

Stephan G skrev:
> [...]
> Den skal bare have en beskyttende overflade af støv og sand og mudder,
> ud og fyre den af! Hvis du begynder at vaske den får du den jo aldrig

   Den er nu stadig nede i garagen, og til salg :) men vejret er jo godt
for tiden(hmmmm), så det kan ik tage lang tid at få den solgt. Men det
haster jo ikke, den er nu dejlig at køre på, og det er ikke penge mangle
der skyldes salget, men fordi der blir kørt for få km. på den.

   hmmmmmmm, så må jeg vel ud på Vordingborgs øvelses område med den kære
DR ;) skal lige ha motoren til at starte, og fikset lidt bremser og
sådan, samt en tur gennem synshallen, men så skal der graves muder op.

--
VH
Moller

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-07 20:29

> hvad gør man egentligt med sådan en gammel DR500S fra 88/89 ;)

Checker at der er olie og benzin, og at bremserne er virksomme - og kør så

Og når du så er kommet hjem igen med et mudder mellem tænderne og et svedet
grin kan du evt også kigge ind på www.tenere.dk

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Bla. Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-07 22:02

Moller <news@molnit.com> writes:

> Hejsa,
>    Så er der kommet en ny i stalden

Tillykke

> , og den skal jo lige gøres klar til at se mudder, grus, og skovbund
> ;) [...] hvad gør man egentligt med sådan en gammel DR500S fra
> 88/89 ;)

Renser luftfilter og sørger for at det virker ordentligt, smører kæden
med ikke-klistret olie som ikke absorberer sand, sørger for at kæden
er løs nok (en hel del slappere end på gadecykler), skruer blinklys og
spidespejle af, sørger for at affjedringen er i orden (det er lettere
at holde den på hjulene så), monterer crossdæk, kører med lavt dæktryk
(1,5 bar eller sådan noget) og husker crossbriller.

Mht. rustbeskytttelse, så ville jeg nok gå efter noget hærder og
derfor ikke absorberer sand.
--
mvh Jes Vestervang (der vist snart køber en SV1000s hvis Fazeren kan
indbringe en fornuftig sum penge @ FZS600 & DT125R

Fra : Stephan G

Dato : 07-05-07 23:10

Moller
MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S

Hey,
har lige været ude og købe en spjætter, så nu hedder den

bmw f650 gs 2001
mz 251 saxon 251

Nu er vi brødre ;)

Fra : Moller

Dato : 08-05-07 05:27

Stephan G skrev:
> Moller
> MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
>
> Hey,
> har lige været ude og købe en spjætter, så nu hedder den
>
> bmw f650 gs 2001
> mz 251 saxon 251
>
> Nu er vi brødre ;)

   *LOL* for tiden er der rigtig mange der får sig en MZ ;) det er en
tendens jeg godt ka li.

--
VH
   Moller

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-05-07 08:06

Moller wrote:

> *LOL* for tiden er der rigtig mange der får sig en MZ ;) det er en
> tendens jeg godt ka li.

Tænk på at lige så mange skiller sig af med en

--
vh
Torben

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-05-07 15:53

Torben Scheel skrev:

> Tænk på at lige så mange skiller sig af med en

LOOOOL

Det bliver ikke mig der anskaffer mig en... :P

mvh Tommy Fer
Z750