Færdselssikkerheds-kommissionens rapport.
Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-07 18:02

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/generel/faerdsel.pdf

Af specifik interesse for MC'ister er måske forslag 77, og det fremgår
at bevægegrundlaget indtil videre er ekstremt spinkelt. Indtil videre
er det så heller ikke en anbefaling, men blot et forslag til
overvejelse og nærmere undersøgelse....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : flopper

Dato : 07-05-07 19:15

MKS - 74 forklarede den 07-05-2007:
> [...]
> at bevægegrundlaget indtil videre er ekstremt spinkelt. Indtil videre
> er det så heller ikke en anbefaling, men blot et forslag til

interessant! En handlingsplan for trafiksikkerhed, og begrundelsen for
forslaget er: .......ca 10% kasseret til syn. En hyppig graverende fejl
er overtrædelse af støjgrænsen. !!!!!!!?????????!!!!!!! Den er da lige
til stand up scenen. Bortset fra at den tager noget af det sjove ud af
at gøre grin med politikkerne.

mvh

Flopper

Fra : Ole

Dato : 07-05-07 19:40

Jeg synes da først det "interssante" viser sig fra 85 til 90 !!!!
Det lyder, for mig, som om, at man nu vil forhåndsinddele traffikanter,
efter den gamle arv&miljø lære.
Et virkeligt tilbageskridt for det danske samfund.

Fra : Bongo

Dato : 07-05-07 19:45

> En hyppig graverende fejl er overtrædelse af støjgrænsen.
> !!!!!!!?????????!!!!!!! Den er da lige til stand up scenen.

Jeg kan altså ikke lige se det sjove, du må forklare dig lidt?

Jeg kørte i kortege i lørdags til Kruså, der var 2 med råbepotter og de
havde bemærkelsesværdigt meget plads omkring sig. Jeg selv, gør alt for at
undgå at komme til at ligge for tæt på sådan en maskine, det er mildest talt
røvirriterende.

Jeg kan godt følge idéen med den gode lyd, selvfølgelig! Men jeg kan ikke
følge idéen med at fjerne katalysatoren og at man sætter lydniveauet op til
det dér: Se mig, hør mig allevegne niveau.

Vh Bongo

Fra : flopper

Dato : 07-05-07 20:50

Bongo kom med følgende:

> [...]
> følge idéen med at fjerne katalysatoren og at man sætter lydniveauet op til
> det dér: Se mig, hør mig allevegne niveau.

ok forklaring: Begrundelsen var for at indføre periodisk syn på
motorcykler, og den var at finde i et forslag til handlingsplan til
forhøjelse af trafiksikkerheden. Jeg kan klart forstå at du er
irriteret på råverør, men hørerskader og trafiksikkerhed er vel ikke
helt samme kategori

mvh
flopper

Fra : Armand

Dato : 07-05-07 20:57

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan altså ikke lige se det sjove, du må forklare dig lidt?

At læse i en "handlingsplan for trafiksikkerhed"??
Hvor mere sikker bliver trafikken af at man indfører syn for motorcykler og
derigennem napper ca. 10% for larm??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 07-05-07 19:54

On Mon, 07 May 2007 19:02:03 +0200, MKS - 74 wrote:

> [...]
> at bevægegrundlaget indtil videre er ekstremt spinkelt. Indtil videre
> er det så heller ikke en anbefaling, men blot et forslag til

Ja, det er et lidt tyndt forslag.

Jeg finder nr. 91 langt mere interessant (Banekørsel)

--
/Hekto