minus internet (surfe) men + nyheder
Fra : KO

Dato : 04-07-01 16:48

Min Internet Explorer vil ikke virke. Kan ikke surfe :(

Outlook Express kører fint, både e-mail og nyhedsgrupperne.

Kører TDC bredbånd 256/128. Har haft ringet til TDC, men de vidste intet!
Muligvis en central lød svaret. Vi kan ringe på fredag...... FREDAG!!! Det
vil jeg ikke vente på, så hvis nu nogen herinde havde en mulig løsning, så
er jeg lytter ører.

Takker
Kim

Fra : Mickey

Dato : 04-07-01 18:34

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev:
> Min Internet Explorer vil ikke virke. Kan ikke surfe :(

hvilke fejlmeddelelser giver den ?
hvilke sider forsøger du ?
hvor længe har det stået på ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-01 18:38

On Wed, 4 Jul 2001 17:48:11 +0200, KO wrote:
> [...]
>
>Outlook Express kører fint, både e-mail og nyhedsgrupperne.
>
>Kører TDC bredbånd 256/128. Har haft ringet til TDC, men de vidste intet!

Nej, hvis email og news virker, så er det i al fald ikke din ADSL
forbindelse som der er noget galt med ...

> Vi kan ringe på fredag...... FREDAG!!! Det
>vil jeg ikke vente på, så hvis nu nogen herinde havde en mulig løsning, så
>er jeg lytter ører.

Ved zippo om Internet Explorer, men tjek at du ikke har en proxy konfigureret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-07-01 18:58

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> vil jeg ikke vente på, så hvis nu nogen herinde havde en mulig løsning, så

Det er med 99,9% sikkerhed en konfigurationsfejl i din ende. Som Jesper
sagde prøv at tjekke om du har en proxy slået til. I den engelske IE gøres
det på følgende måde (du kan sikkert gætte dig til de danske udtryk hvis du
bruger en dansk version).

1. Start IE
2. Vælg menuen tools og punktet internet-options.
3 Vælg fanebladet Connections
3. Vælg Lan-settings
4. Her skal alle boxe fravælges.

Prøv om skidtet virker.

Fra : KO

Dato : 05-07-01 08:26

Så kører det igen!!!
Havde prøvet at indstallerer Win forfra, uden held.
I dag virker det så igen, så fejlen må ha' været en central?!?!!

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-07-01 13:50

> Så kører det igen!!!
> Havde prøvet at indstallerer Win forfra, uden held.
> I dag virker det så igen, så fejlen må ha' været en central?!?!!

Næppe. Det lyder imho ikke sandsynligt at en central-fejl kan blokere for
trafik på én bestemt IP-port (80).

mvh
Kim Jensen

Fra : thales

Dato : 04-07-01 19:20

Jeg har et lignende problem.
Jeg kører med TDC bredbånd 1024.

Jeg kan komme ind på hjemmesiderne hos teledanmark, orange og yahoo.dk; men
kan ikke komme ind på google eller real.com. Jeg kan ikke se en sammenhæng
mellem de sider jeg kan komme ind på og de sider jeg ikke kan komme ind på.

I outlook express har jeg ved siden af min TDC-adresse også opsat min gamle
worldonline-emailadresse. Igår hentede jeg 23 mails ned, idag kan jeg ikke
få kontakt.

Nogen ideer??

Hilsen
Thales

Fra : Dann Pedersen

Dato : 04-07-01 22:32

"thales" <thales@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem de sider jeg kan komme ind på og de sider jeg ikke kan komme ind

Har du noget liggende i din cache?

Dann Pedersen

Fra : thales

Dato : 05-07-01 06:31

Nej jeg kunne også gå ind på 'nye' sider som jeg ikke havde været inde på
før.

Men ca. kl. 23 i går virkede linien igen.

Hilsen
Thales