mail og web server når man har pro@cess
Fra : Gandalf the Wizard

Dato : 04-07-01 16:47

Jeg har pro@cess og det virker jo fint, jeg har windows 98 og 3 pc'er i LAN
net som alle bruger internettet, routeren som TDC har leveret er en
Speedstream 5711.

Men nu har jeg ingen email, ved de tidligere udbydere (også TDC) fik jeg en
email tildelt hos dem, men denne gang fik jeg ingen. Men det er vel fordi
man med en fast linje selv kan have mail server, men hvordan gør man det?
Hvordan skal man skrive til mig hvis jeg får det op og køre, navn@min-ip ?

1.
Hvordan tvinger man fast ip på LAN når man har pro@cess, jeg kan nemt tvinge
pc'en til f.eks ip 192.168.1.3 så den kan virker som web server, men så er
det umuligt at få adgang til internettet fra denne pc, faktisk kan jeg kun
få "hul" igennem til internettet ved at anvende "Hent automatisk en ip".

2.
Jeg ved pc'en skal have ip 192.168.1.3 for at kunne være web-server hvad så
hvis jeg også gerne vil have at den er email-server som jo skal ligge på ip
192.168.1.2. Kan man tildele 2 ip adresser til samme pc ?

Posted from [62.242.118.54] by way of f174.law11.hotmail.com [64.4.17.174]

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 04-07-01 17:55

"Gandalf the Wizard" <gandalf_ecc@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> få "hul" igennem til internettet ved at anvende "Hent automatisk en ip".

Du skal indtaste gateway (192.168.1.1) og DNS-servere (Se i folderen fra
TDC) manuelt. Så virker browseren også.

> [...]

ip
> 192.168.1.2. Kan man tildele 2 ip adresser til samme pc ?

Ja, med Windows NT/2000 kan er der en "avanceret"-knap under indstillingerne
for din TCP/IP-protokol, og her kan du definere yderligere IP-adresser. I
Windows 9X/ME kan det også gøres, men her skal der vist nok noget fusk med
registreringsdatabasen til.

--
Jimmy Nielsen