Bredbånd ADSL virker ikke ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-07-01 16:45

Hej !

Jeg fik Bredbånd SDSL i går - men skidtet virker IKKE ?

Ifølge Martin Højriis Kristensen så vil der være en del støj på telefonerne, hvis man kører uden skillefiltret ?

Men der er IKKE støj på uden skillefiltret - og for den sags skyld heller ikke MED skillefiltret - så gud ved om der overhovedet er
lavet noget ?

Nå - Bredbånd-support påstår, at linien ER ændret - men det virker ikke - så nu venter jeg på at der ringer en tekniker på fredag,
der så skal have den samme forklaring igen......

Telefonerne virker fint både med og uden skillefilter - men ADSL-modemets lampe lyser stadig rødt efter 5 minutter (og efter en
time)........

Lidt surt !

Nogen der har oplevet noget lignende ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : S.Peters

Dato : 04-07-01 17:33

Var præcis det samme da jeg fik bredbånd for en måned siden. Virkede først
da en teknikker havde været ude at rode ved linien i samlekassen ude på
gaden.

m.v.h
S.Peters

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 09-07-01 21:18

Dit Skillefilter SKAL altid være sat foran dine telefoner og xDSL udstyr...

Ellers virker skidtet ikke, jo hvis du er heldig, men xDSL modemet falder
heletiden på gulvet...DVS. rød lampe..

Henrik..

Fra : Andreas

Dato : 10-07-01 11:37

On Mon, 9 Jul 2001 22:18:22 +0200, "Henrik / The Wave 89.1"
<radiowave@mail.dk> wrote:

>Dit Skillefilter SKAL altid være sat foran dine telefoner og xDSL udstyr...
>
>Ellers virker skidtet ikke, jo hvis du er heldig, men xDSL modemet falder
>heletiden på gulvet...DVS. rød lampe..

Kan man alene ud fra det kedelige faktum(rød SYNC lampe) drage den
konklusion at der alligevel ikke er etableret ADSL på kundens nummer
på telefoncentralen eller, kan fejlen ligge nærmere kundens bopæl -
det være sig kabelskabe eller hvad de nu hedder - eller måske den
lille boks på kundens husmur?

>Henrik..

<....>

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 15:31

> [...]
> på telefoncentralen eller, kan fejlen ligge nærmere kundens bopæl -
> det være sig kabelskabe eller hvad de nu hedder - eller måske den

Det kan godt være at der endnu ikke er etableret forbindelse.. Det kan man
kun få af vide hos sin udbyder. Men man får jo en dato for hvornår det
bliver etableret forbindelse..

Hvis der ligger en fejl i nogle kabelskabe som er TDC's egendom, har de
pligt til at rette op på fejlen...

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-01 11:47

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
> Kan man alene ud fra det kedelige faktum(rød SYNC lampe) drage den
> konklusion at der alligevel ikke er etableret ADSL på kundens nummer
> på telefoncentralen eller, kan fejlen ligge nærmere kundens bopæl -

Fejlen kan jo fx ligge i kundens kabler...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Andreas

Dato : 15-07-01 12:27

On Sun, 15 Jul 2001 12:47:13 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
>
>Fejlen kan jo fx ligge i kundens kabler...

Det kan den da sagtens men, isåfald må det være muligt at gå i ens
respektive telebutik og få byttet det fejlbehæftede kabel med et nyt?

Jeg mener nemlig at snakken udsprang i en forespørgsel fra en
bredbåndskunde med en såkaldt gør-det-selv pakke.
--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Masser af gratis scripts,applets,DHTML på
http://www.viewsource.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-01 11:48

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik Bredbånd SDSL i går - men skidtet virker IKKE ?

Adsl, mener du vel...

> Ifølge Martin Højriis Kristensen så vil der være en del støj på
telefonerne, hvis man kører uden skillefiltret ?

Det har jeg måske sagt lidt for firkantet. Man kan godt forestille sig
opsætninger hvor det ikke giver støj, men der vil normalt være støj.

--
Martin Højriis Kristensen