Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom Litteratur
Fra : Skeptikeren

Dato : 08-05-07 15:24

Er der nogen, der vil byde på, hvilke bøger om Lightroom, der er
bedst?

Jeg står og vælger mellem:
Adobe Photoshop Lightroom Book: The Complete Guide for Photographers
(Paperback)
by Martin Evening (Author)
og:
The Adobe Photoshop Lightroom Book for Digital Photographers
(Paperback)
by Scott Kelby (Author)

Jeg har Scott Kelbys "The Photoshop CS Book for Digital Photographers"
og kan godt lide hans trinvise gennemgang i problemløsningen - men
derfor kan man joi godt høre andre synspunkter.

have a nice day
--- sk ---

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-05-07 16:06

"Skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> wrote in message
> [...]
> og kan godt lide hans trinvise gennemgang i problemløsningen - men
> derfor kan man joi godt høre andre synspunkter.

Jeg har ikke set nogen af bøgerne om LR. Der findes en del gratis tutorials.
Jeg købte
http://www.luminous-landscape.com/videos/LR-V1.shtml?main_page=%20product_info&cPath=13_14_16&products_id=126
og de var udmærkede. Resten gav sig selv.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : michael bs

Dato : 08-05-07 16:41

> [...]
> og de var udmærkede. Resten gav sig selv.

Jeg valgte Scott Kelbys. Den er rigtigt god. Jeg kan godt lide at have en
fysisk bog ved min side frem for online tutorials.

Det er jo ikke Kelbys eller andres skyld at der er et par uheldige features
i LR. (Derudover er det et glimrende program) Men det er en helt anden
snak.

Jeg kan anbefale Scott Kelbys bog. Han har nogle helt geniale tips og ikke
bare en bevidstløs gennemgang af features og funktioner.

mvh Michael

Fra : Per Falkjær

Dato : 10-05-07 16:25

Hans Kruse skrev:
> [...]
> og de var udmærkede. Resten gav sig selv.

Jeg støtter fuldt og helt Hans Kruse's forslag om de videoer fra
Luminous-landscape. Du skal heller ikke snyde dig fra at vælge den budle
med en af hans video-journaler. Du vil ikke fortryde - det er fotokunst
i særklasse.
mvh - Per