Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 800 VS Ixus 400
Fra : René Beyer

Dato : 07-05-07 21:24

Hej

Jeg har i næsten 4 år været den lykkelige ejer af et Canon Ixus 400.
Desværre gik det for 14 dage siden i stykker, og jeg valgte i stedet at købe
et nyt - et Ixus 800.

Mit nye Ixus skuffer mig dog:

1. Det tager ikke så skarpe billeder som det gamle.
2. Når man optager film, lyder der en svag knitren (støj) ved afspilning.

Retfærdigvis skal det lige siges, at mit gamle Ixus 400 også støjede ved
afspilning af film, optaget med kameraet; dog en anden slags slags støj.

Det primære problem er nu også, at det ikke tager så skarpe billeder, som
det gamle, og det får mig til at tænke på - med filmstøjen in mente - om der
mon kan være noget galt med mit nye kamera.

Har du nogle erfaringer, jeg kan have glæde af, så øs endelig ud. Jeg kan
desværre ikke bare lige rende ned i butikken og afprøve et andet Ixus 800,
da jeg har handlet på nettet.

På forhånd tak for alle bidrag fra

René

Fra : John Hilscher

Dato : 05-06-07 12:18

On 7 Maj, 22:23, "René Beyer" <r...@tubavej.dk> wrote:
> [...]
> desværre ikke bare lige rende ned i butikken og afprøve et andet Ixus 800,

Har lige købt tilsvarende kamera: ixus 800is hos Merlin. - Samme
problem som du beskriver har jeg også. Jeg ringede dagen efter og fik
lov til at komme ned og få et andet udleveret. Men akak det støjer
lige så meget som det første. Det er faktisk øjærgeligt, for det er et
kanon kamera iøvrigt. Tror det er en generel fejl på disse modeller,
der er dog intet at finde på canon.dk's hjemmesider.