pokkers!!
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 08:46

Jeg er lige blevet ringet op af en dyrlæge, en af dem som så på Harald dagen
efter at han var kommet her, og konstaterede at de ikke kendte til ham, og
at de ikke havde nogen efterlysninger af sådan en kat liggende.. nå, men de
havde fået Harald ind, af nogen mennesker der hævder at det er deres kat,
han har været ude i en lille time, og tullet rundt her i nærheden, hvad han
har fået lov til i de sidste 3 dage, været ude i et par timer og kommet ind
igen.
Han var blevet taget op i genboens have af deres knægt, som havde taget ham
med hjem, hvorefter de var kørt omkring dyrlægen, fordi de kunne ikke forstå
at han havde mærker i ørene og var klippet, men de kunne kende ham på en
plet han har ved snuden.

Dyrlægen fortalte, at de havde sagt, at han havde været væk i 4 måneder.. de
er sigøjnere, og bor her i nærheden, hvad måske forklarer at de ikke har
efterlyst ham.

Hvad gør jeg nu?

De har taget Harald med sig hjem, og afventer nok at jeg kontakter dem, jeg
skal lige have følelserne i kort snor, inden jeg gør det, og vil lige have
et par reaktioner herindefra, hvis der er nogen ..

min tanke er at jeg enten vil sige til dem, at jeg kan omregistrere ham til
deres navn og adresse, MEN de dyrlægeregninger må de så betale.

Eller, jeg må tilbyde at overtage ham/købe ham, hvad jeg tvivler på at de
vil, siden de har haft ham til dyrlægen for at chekke op på det.

pokkers også, jeg er så sur på mig selv, over at jeg lod ham tage en
morgentur, ked af det på mine egne, og på mine børns vegne, vi er alle meget
glade for ham.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 09:01

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> Eller, jeg må tilbyde at overtage ham/købe ham, hvad jeg tvivler på at de
> vil, siden de har haft ham til dyrlægen for at chekke op på det.

Øv, sikke noget Marie.

Jeg ville nok tilbyde, at købe ham og se om de ikke vil gå med til det. De
må jo også kunne erkende, at i har taget jer så godt af ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 09:08

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ville nok tilbyde, at købe ham og se om de ikke vil gå med til det. De
> må jo også kunne erkende, at i har taget jer så godt af ham.

rent juridisk har de vel ikke noget at sige, de kan ikke bevise noget, og
det er jo dejligt bekvemt at få en kastreret og tiptop i orden kan tilbage
der til og med er blevet mærket, jeg er lidt af et uvejr inden i )-:
Men selvfølgelig vil jeg da ikke lave ballade ud af det, men er bare noget
oppe og ringe lige nu.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 09:34

> [...]

> der til og med er blevet mærket, jeg er lidt af et uvejr inden i )-:
> Men selvfølgelig vil jeg da ikke lave ballade ud af det, men er bare noget

Kan godt forstå, at du er gal.
Juridisk set har du vel også loven på din side ? Måske juragruppen kan kaste
lidt lys over det.

Håber at i finder en løsning....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : JB

Dato : 11-05-07 09:09

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46441f1a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> pokkers også, jeg er så sur på mig selv, over at jeg lod ham tage en
> morgentur, ked af det på mine egne, og på mine børns vegne, vi er alle

Sikke noget.

Men jeg kan huske en tilsvarende sag, der gik til retten, og den nye ejer
vandt sagen, fordi den gamle ejer ikke havde taget sig af katten.

I kan jo med god ret anklage de mennesker for at have taget din kat, de kan
ikke bevise at det er deres. Det er bare en skam, de har katten. Prøv at
høre Kattens Værn, hvad du skal gøre. Det er jo beviseligt at Harald var i
dårlig stand, da du fandt ham.

Fortæl dem at hvis de ikke udleverer din kat, går du til politiet. Du kan jo
bevise, det er din. Du kan jo anmelde dem for dyremishandling.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 11-05-07 09:34

Hej Marie.

Jeg synes ikke, du skal give dig. De kan ikke bevise, at det er deres kat.
Prøv at få noget juridisk hjælp evt. hos Kattens Værn. Og hvid du orker det,
før sagen.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 09:38

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv at få noget juridisk hjælp evt. hos Kattens Værn. Og hvid du orker

jeg har lige forsøgt at ringe dertil, men de har desværre tlf. svarer på,
lukket fredag.. )-;
min ældste dreng er lige komme hjem fra skole, han stortuder.. øv altså.

jeg har fundet diverse dyrlægepapirer og hans sundhedsbog frem, det vil jeg
tage med når jeg går derhen.
jeg er bare stadig i tvivl om hvad jeg gør, jeg er bange for at jeg bliver
en muggen strigle hvis de bliver ubehagelige..
det er vist kun børnene der kan dansk, forældrene kan ikke sproget. så jeg
kan forestille mig at det bliver en besværlig affære..

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 11-05-07 09:49

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46442b47$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> det er vist kun børnene der kan dansk, forældrene kan ikke sproget. så jeg
> kan forestille mig at det bliver en besværlig affære..

Hej Marie.

Du skal ikke gå derhen alene, du skal have en med helst en stor mand. Har du
prøvet at ringe til politiet? Ellers gør det og hør, hvad de siger.

Held og lykke.

Hilsen
Jytte

Fra : Pernille

Dato : 11-05-07 10:09

> [...]
>
> Du skal ikke gå derhen alene, du skal have en med helst en stor mand. Har
> du prøvet at ringe til politiet? Ellers gør det og hør, hvad de siger.

Jeg forstår godt, at I er rigtig kede af det!
Du skal ikke gå der hen alene. Tag et par andre med. Og ja, sig at du går
til politiet, hvis de ikke udleverer katten.
De har ingen beviser på, at katten er deres. Alle kan komme og sige, at det
er deres kat, ved at sige at de genkender pletten på næsen...
Jeg håber, at I får katten tilbage! - Vores dejlige kat er, desværre, lige
død... Så jeg ved, at det er svært. Især for børnene!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 10:23

> [...]
>
> Du skal ikke gå derhen alene, du skal have en med helst en stor mand. Har
> du prøvet at ringe til politiet? Ellers gør det og hør, hvad de siger.

det kunne jeg prøve, jeg tror at jeg i første omgang vil gå derover og høre
hvad de siger, det kunne jo være at de var til at tale med..

mvh. marie

Fra : Henny Stewart

Dato : 11-05-07 10:09

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46441f1a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hvad gør jeg nu?

Det er svært.

> min tanke er at jeg enten vil sige til dem, at jeg kan omregistrere ham
> til deres navn og adresse, MEN de dyrlægeregninger må de så betale.

Det var selvfølgelig en mulighed, men det giver jo ikke dig nogen kat.

Jeg har selv været i en lignende situation. Jeg tog en kat ind i den tro, at
den var herreløs. Efter et stykke tid fik jeg den kastreret og øremærket, og
da han var kommet sig ovenpå "proceduren", fik han lov at komme ud igen,
hvorefter han løb hen, hvor han egentlig hørte til. Hans ejere ringede til
dyrehospitalet og fandt på den måde frem til os. Jeg var overhovedet ikke i
tvivl om, at det unge par med en lille datter, der henvendte sig til os,
virkelig var kattens ejere. Der var altså for mig ikke noget andet end at
sige, at et hankønsvæsen kan føjte så meget rundt, at han kommer hjem uden
kugler og med numre i ørene - så kan de lære det, kan de. Men selvfølgelig
var jeg da ked af at måtte give afkald på kræet.

Nu er det jo imidlertid sådan, at katte også har et ord at skulle have sagt.
De opfatter jo ikke sig selv som nogens ejendom, snarere tvært i mod, så i
vores tilfælde får vi jo stadigvæk besøg af den lille mis hver eneste dag,
vi giver ham mad og snakker med ham, som vi altid har gjort. Så har vi også
anskaffet os et par andre misser, og på den måde går livet videre.

Jeg ved ikke, om du kan bruge ovenstående til noget.

Andre har nævnt noget om juraen i det, og de har sikkert ret.

Mvh.

Henny

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 10:22

"Henny Stewart" <henny@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved ikke, om du kan bruge ovenstående til noget.
>
> Andre har nævnt noget om juraen i det, og de har sikkert ret.

Jeg har selv tænkt tanken, og det var også hvad dyrlægen sagde, som havde
talt med de mennesker der har Harald.
altså at han sådan set kunne have to hjem.
det kunne sikkert også være fint nok, men hvad så når der dukker problemer
op,som kræver behandling, hvad så? hvem skal stå for det? og er det sådanne
folk som ikke ofrer en krone på deres dyr, så vil det jo være mig.
principielt vil jeg ikke "dele" ham.
som jeg ser det, må de enten betale mig, hvad det har kostet at få ham i
orden, og så at jeg må omregistrere ham, og vi må alle slikke vores sår )-:
-eller de må lade os overtage ham.

Men i princippet har de ikke taget vare på ham, ikke efterlyst ham nogen
steder, det er et overskueligt sted vi bor, så det ville ikke være så svært,
der er kun een avis, eet internat, to dyrlæger, så.. og det, at ingen her i
lokalområdet at set ham før, han har været væk fra dem i 4 mdr. og været her
i snart to.
Han var i en elendig forfatning da han kom hertil, folkene har ligeledes en
lille hund, der også render rundt på må og få i området, men den ved alle i
det mindste hvor den hører til.

Arrhh det er svært det her..

mvh. marie

Fra : Henny Stewart

Dato : 11-05-07 11:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46443599$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> op,som kræver behandling, hvad så? hvem skal stå for det? og er det
> sådanne folk som ikke ofrer en krone på deres dyr, så vil det jo være mig.

Det er selvfølgelig et godt spørgsmål. I mit tilfælde ville jeg sige, at det
er de unge mennesker, der påberåbte sig ejerskab til missen, der skal sørge
for, at han kommer til dyrlægen, men jeg ved da godt, at hvis jeg
konstaterede, at han havde brug for dyrlægebehandling, og hvis jeg ikke
kunne få fat i dem, så ville jeg nok springe til. En ting er jura og
retfærdighed og en anden er at sove godt om natten.

> principielt vil jeg ikke "dele" ham.

Det er heller ikke ideelt.

Held og lykke med det. Jeg holder fingrene krydset. - Har jo fulgt med i
"sagaen om fjellaben".

Mvh.

Henny

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 22:14

> Nu er det jo imidlertid sådan, at katte også har et ord at skulle have
> sagt.

Ja, det er jo lige dét - de vælger s'gu i høj grad selv hvor de vil være -
om de finder et godt hjem eller foretrækker at blive på gaden, etc.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-07 10:10

Sikke noget øv! Som jeg ser det er der flere muligheder. Tal med dem stille
og roligt og start med at være venlig og fornuftig. Tag en eller flere
(helst flere) med.

Som udgangspunkt kan du jo sige at de tager fejl og at de sådan set har
"snuppet" din kat. Katten er registreret til dig og du har pt ikke set nogen
dokumentation. På den anden side, så ville de vel ikke kontakte dyrlægen,
hvis de bare havde stjålet en tilfældig kat, så det er vel ikke helt
usandsynligt, at det _er_ deres. Hvis de ikke taler sproget, har de nok
heller ikke vidst hvordan de skulle efterlyse ham eller set dine
fremlysninger.

Hvis de har en stamtavle på ham eller det virker troværdigt at det _er_
deres kat, så tilbyd at lade ham omregistrere til dem, hvis de refunderer
alle dine udgifter.

Hvis de siger ja og giver dig pengene så er der nok ikke så meget at gøre.

Siger de nej eller du ikke har lyst til at give ham fra dig, så kan du jo
prøve at fremture - evt. med at han er officielt registreret til dig og
juridisk tilhører dig og at du kan anmelde dem for tyveri hvis de ikke
udleverer ham (om den holder helt i praktis ved jeg ikke, men jeg ville tro
at det forholder sig sådan - og de kender næppe loven bedre end du gør).

Evt. kan du jo smide lidt kontanter på bordet, fx. 500 kr og købe katten,
hvis de er helt umulige (og du synes at det føles ok). Så deres valg står
mellem a (=bøvl, politianmeldelse, evt at miste katten alligevel) og
b(=slippe katten til et sted hvor de kan se at den har det godt og oven i
købet tjene en lille slat penge).

Men sluttelig er det nok bedst hvis det bliver ordnet det i mindelighed. Som
udgangspunkt kan drengen jo bare komme og hente katten igen en anden dag,
hvis de synes. Og næste gang giver de nok ikke dyrlægen besked.

Men start med at gå til dk.videnskab.jura og forklar situationen og bed om
hurtig hjælp til hvad dine rettigheder er og hvad du kan gøre.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 11:17

> [...]
> jeg skal lige have følelserne i kort snor, inden jeg gør det, og vil lige
> have et par reaktioner herindefra, hvis der er nogen ..

Jeg har lige været derhenne, men min yngste dreng i hånden..
sikke en fætter-kusine hybel..nå, men moderen (går jeg ud fra det var) kunne
rimeligt forståeligt dansk, så jeg fortalte at jeg havde talt med dyrlægen,
og fik nogle oplysninger fra deres side omkring hans alder, hvor længe han
havde været væk osv.
efter hendes forklaring var han omkring 1,5 år og havde været væk mellem 4
og 6 måneder, hun kunne ikke rigtig selv hitte ud af det tror jeg.
hun mente at det var deres, fordi den var blevet opereret som helt ung i
bagbenet, og efter hendes udsagn, var det den dyrlæge der havde ringet til
mig i morges, der havde bekræftet det, at der var en gammel skade der, plus
pletten ved hans næse.

Jeg tror da at hun taler sandt, hvorfor skulle hun ikke det.

Harald kom os susene i møde, mjavene og smygende.. det gjorde meget ondt
inden i.

Jeg kom med det forslag, at de lukker ham ud når han vil, og vi så ser, hvor
han går hen, kommer han her igen, må jeg finde nogen penge som de må få for
ham, og så bliver han her, INDENDØRS, indtil en kattegård er fabrikeret.
og gør han ikke det, så ville deres store datter (som ifølge moderen havde
fået ham som fødselsdagsgave i sin tid) betale for regningerne og jeg
omregistrerer ham, og må leve med det.

De har fået mit telefonnummer og adresse, så taler vi sammen om et par dage.

moderen begyndte med at tale om, at jeg så bare kunne betale de 4000 de
havde betalt for operationen, og så kalde ham min, men der slog jeg af på
stedet.

Jeg forklarede også meget pædagogisk omkring det at øremærke katte, og
kastrere dem, hvilke formidable fordele det giver..

jeg har to drenge siddende med hængemuler i sofaen, og tør slet ikke tænke
på hvad min datter siger når hun kommer hjem om kort tid..det er sgu hårdt
at være blød..

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 12:39

In news:46444274$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:

> jeg har to drenge siddende med hængemuler i sofaen, og tør slet
> ikke tænke på hvad min datter siger når hun kommer hjem om kort
> tid..det er sgu hårdt at være blød..

Søde Marie.

Så skete lige netop det jeg har gået og gruet for. Jeg sidder her og
småtuder over det, for det er næsten ikke til at bære.

Jeg tror helt bestemt at I vil få medhold ved en domstol. Den
dejlige kat var jo misligholdt i en grad der grænsede til seriøs
vanrøgt. Det tæller meget i lovens øjne. Jeres dyrlæge vil sikkert
være den første til at afgive vidnesbyrd om den sølle forfatning
Harald var i og det kan da kun komme jer til gavn.

Damen du talte med lyder da heller ikke til, at have været i stand
til at betale 4000,- for en operation, når hun efterfølgende lader
Harald gå for lud og koldt vand og ikke en gang efterlyser ham, men
den operation kan jo selvfølgelig bekræftes af dyrlægen, samt prisen
på den, hvis Harald blev opereret der.

Det er en horribel situation I er havnet i. Jeg tænker sådan på
børnene, hvor er det synd for dem hvis I ikke får Harald tilbage.
Som jeg tidligere har skrevet, så var min datter i nøjagtig den
samme situation for nogle år siden. Hun havde ofret kastration,
øremærkning + diverse andre udgifter på over 2.500,- kr. for en
lille forpjusket og mager skovkat der kom tilløbende, og så måtte
hun aflevere ham til ejeren efter 3 mdr., og samme ejer var et
"socialt tilfælde" der ikke havde ofret 5 kr på den lille mis.

For pokker, hvor er det bittert. Gør som Jytte og andre foreslår.
Sæt hårdt mod hårdt om nødvendigt for Haralds skyld. Jeg ved godt,
at du er et sødt og godt menneske, der helst vil ordne sagen i
mindelighed, men hvis det kommer så vidt ,at man vil forsøge at
afpresse jer til at betale tusinder af kroner, så er målet nået. De
kan politianmeldes for afpresning, hvis de ikke har et håndgribeligt
bevis på, Harald tilhører dem. Jeg tror som sagt at I vil stå godt i
en eventuel sag. Så er spørgsmålet bare, om I har nerverne til det.

Det er jo også bevist gennem tiderne at zigeunerne ikke er et helt
pålideligt folkefærd, dette være sagt uden racistiske undertoner,
men hvis de vil forsøge at lave så mange penge på situationen, så er
de ikke værdige til at have Harald.

Jeg er mere end villig til at yde flere bidrag til evt.
Tortiekontoen eller jer selv, hvis det kommer så vidt. Der må
simpelthen bare gøres noget for Harald den dejlige mis.

Undskyld, at indlægget blev lidt langt, men jeg er dybt rystet på
jeres vegne. Den sag *må* simpelt hen ende godt, ellers er der ingen
retfærdighed til.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Eva

Dato : 11-05-07 12:49

> [...]
>
> Undskyld, at indlægget blev lidt langt, men jeg er dybt rystet på jeres
> vegne. Den sag *må* simpelt hen ende godt, ellers er der ingen

Tove, du har skrevet lige det, jeg har tænkt på, men som jeg bare ikke
rigtigt kunne få formuleret.

Harald skal hjem til Marie igen - derom ingen tvivl.

De andre har overhovedet ingen ret til ham, når de kan behandle ham på den
måde.

Go for it Marie - både for Haralds skyld og for dine børns.

mvh Eva

Fra : Ragna

Dato : 11-05-07 13:26

Tove skrev:
>Jeg er mere end villig til at yde flere bidrag til evt. Tortiekontoen eller
>jer selv, hvis det kommer så vidt. Der må simpelthen bare gøres noget for
>Harald den dejlige mis.

Hørt, hørt, Tove!
Jeg har netop selv siddet og tænkt på det samme, og jeg bidrager gerne, hvad
enten det bliver over Tortie-kontoen, eller det bliver i privat regi.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : nana sørensen

Dato : 11-05-07 14:49

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> hvad enten det bliver over Tortie-kontoen, eller det bliver i privat regi.

Og også herfra. Skriv igen, når du har fundet ud af hvad der skal til. Jeg
er sikker på at mange/alle gerne vil hjælpe, også sådan nogle som mig som
ikke engang har en kat, men bare nasser med på jeres fede katteoplevelser
her i gruppen. Op med humøret- Jeg skal nok hjælpe dig med at katnappe
ham hjem igen, hvis det bliver nødvendigt. Og desuden: Harald vil være hos
dig og hvis de bare lader ham være ude, så er han din alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 22:22

> [...]
> ejer var et "socialt tilfælde" der ikke havde ofret 5 kr på den lille mis.

Jeg kender også til en lignende situation i min familie, hvor et par af de
ledeste kinesere, jeg nogensinde har mødt (og de plejer da ellers at være
rare og fornuftige mennesker, når man møder dem i DK) havde fanget mine
familiemedlemmers hund og fundet frem til ejerne igennem informationerne der
stod på hundens halsbånd - de dukkede så op, de to kinesere, og sagde at de
havde 'fanget' hunden, og ville have 10.000 kroner - ellers ville de sælge
ham til en kinesisk restaurant, der så - efter deres udsagn - ville slagte
ham og gøre ham til del af deres buffet.. ret morbid facon at tjene penge
på.

Jeg ved ikke hvad tortiekontoen er, men jeg er også frisk på at smide lidt
kroner efter Haralds "frihed".

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 22:16

> moderen begyndte med at tale om, at jeg så bare kunne betale de 4000 de
> havde betalt for operationen, og så kalde ham min, men der slog jeg af på
> stedet.

Det er penge, de vil ha', så. Den kat har aldrig haft nogen stor rolle i
deres liv.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-07 14:18

Jeg synes måske at tonen bliver lidt skinger nu!!

Jeg kan sagtens forstå at det er svært og at Marie og hendes familie har
investeret rigtig meget i Harald, både følelsesmæssigt og økonomisk. Jeg
synes også at det rigtige er, at få Harald "hjem" til Marie og hendes
familie igen. MEN, derfra og så til at kalde det afpresning, vanrøgt og
tyveri og en masse andre grimme ting, synes jeg ikke at der er belæg for.

Prøv at se det fra sigøjnerfamiliens side. De køber en kat, som de er glade
nok for, til at ofre for 4000 kr operation på. Katten forsvinder og de leder
sikkert efter den i tiden efter. Deres børn har nok været lige så kede af
det i sin tid, som Maries børn er nu. De kender så nok ikke systemet godt
nok til at vide at man kan gøre andet og mere end at gå lidt rundt i
kvarteret og kalde når et dyr forsvinder. De har måske også hængt sedler
op - hvem ved? Katten kan sagtens have været i fin foder og helbreds-stand
da han forsvandt, og være blevet så forhutlet i den tid den har været væk.

Et ½ år efter ser sønnen så sin forsvundne kat i en have og bliver
selvfølgelig kisteglad og tager den med hjem. Det siger da også lidt, at det
første de gør, er at tage ham til dyrlæge. Samme dag kommer der så en
fremmed dame og siger at det nu er hendes kat. Forestil jer at være i deres
situation - det er måske heller ikke helt ligetil.

Det er også værd at huske, at der er jo ikke tale om mennesker der har
kasseret katten, beviseligt mishandlet den eller afleveret den på et
internat, men folk der har mistet et dyr der formentlig bare er blevet væk
under en strejftur, formentlig i forbindelse med at den er blevet kønsmoden.

At hun beder om de 4000 kr hun har haft af udgifter, hvis Marie skal beholde
katten er vel ikke så ekstremt meget anderledes, end at Marie beder om sine
udgifter refunderet, hvis katten skal tilbage til den første ejer. Den der
ikke får katten er jo ked af at sidde tilbage med en stor udgift og ingen
kat - og det kan jeg sådan set godt forstå. Hvis den udgift kan
dokumenteres, så synes jeg slet ikke at der er belæg for at kalde det
afpresning, som nogen i tråden gør.

At man så kan argumentere, at alternativet for familien nok havde været, at
deres kat var død, hvis Marie ikke havde taget den ind, betyder så måske at
det ville klæde dem, ikke at forvente det fulde beløb refunderet. Det kommer
de måske i tanke om, når de har sundet sig lidt - og det er måske i
virkeligheden ment som et "forhandlingsudspil", hvor Marie kan foreslå et
mindre beløb, som alle kan blive enige om.

Det er en ærgelig løsning, men hvis sigøjnerfamilien refunderer alle Maries
udgifter og siger hende tak for hjælpen, så synes jeg egentlig ikke at man
kan sige, at de har handlet dårligt og at kalde tyveri m.m.

At det så ikke er nogen lykkelig løsning for Marie og hendes familie, det
kan jeg _SAGTENS_ forstå og jeg håber da også for hende, at de kan finde ud
af et slags kompromis, så hun kan få Harald med hjem. Jeg ville også selv
være villig til at strække mig ret langt, hvis jeg var i Maries sko.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 15:10

In news:46446d0b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> typed:
> [...]
> til Marie og hendes familie igen. MEN, derfra og så til at kalde
> det afpresning, vanrøgt og tyveri og en masse andre grimme ting,

Prøv lige at læse dit tidligere indlæg igennem. Så vidt jeg kan se
skriver du vist selv noget om tyveri og politianmeldelse, det er da
lige så slemt som afpresning som jeg ser det.

Det kan blive interessant at se, om de står registreret hos dyrlægen
som ejere, hvilket de jo må være hvis Harald er blevet opereret der.
Vores katte har altid haft en journal på vores dyrehospital.
Kærligheden fra deres side til Harald kan jo heller ikke være så
stor, hvis de uden at tøve vil aflevere ham for 4,000.- kr. Jeg
kunne ikke drømme om at skille mig af med min kat for noget beløb
overhovedet, men sådan er vi nok så forskellige.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-07 18:03

> Prøv lige at læse dit tidligere indlæg igennem. Så vidt jeg kan se skriver
> du vist selv noget om tyveri og politianmeldelse, det er da lige så slemt
> som afpresning som jeg ser det.

Det er da helt uden sammenligning! Jeg foreslog at politianmelde det, hvis
det viste sig at de bare havde snuppet katten og ikke kunne dokumentere
noget som helst. Det kan man da ikke sammenligne med at beskylde folk for
afpresning fordi gerne vil have deres udgifter dækket. Enkelte er nærmest i
gang med at opdigte anklager og lyve om sammenhængen, for at beholde katten.
Og i de fleste tilfælder virker det som om, folk retfærdiggør det med, at
det drejer sig om sigøjnere. Den lille sigøjnerdreng der har savnet sin kat,
er der ingen der skænker en tanke!

> Kærligheden fra deres side til Harald kan jo heller ikke være så stor,
> hvis de uden at tøve vil aflevere ham for 4,000.- kr.

Som udgangspunkt har de jo sagt at de gerne vil dække Maries udgifter mod at
få katten. Hvordan skulle det harmonere med at være ligeglade?

Så vidt jeg har forstået var det jo først da Marie pressede på for at
beholde Harald, at det med de 4000 kr kom på tale - formentlig som svar på
Maries krav på at få dækket _sine_ udgifter. Det er vel et ret naturligt og
forudsigeligt gensvar i en lidt presset situation.

Jeg synes ikke at man kan konkludere, at de ikke kan lide katten på det
grundlag. Så kunne man jo sige det samme om Marie, fordi hun også har bedt
om at få sine udgifter dækket hvis de vil have katten. Og der er vist ikke
NOGEN i gruppen der tvivler på hendes kærlighed til Harald.

>Jeg kunne ikke drømme om at skille mig af med min kat for noget beløb
>overhovedet, men sådan er vi nok så forskellige.

Jeg ville heller ikke skille mig af med nogen af mine misser for noget beløb
i verden. Og derfor ville jeg nok også betale pengene, hvis jeg var i Maries
sko, hvis det var betingelsen for at beholde Harald.

Det virker bare nærmest som om ingen i tråden kan forstå at sigøjnerfamilien
ikke bare siger tak til Marie og lader hende få katten uden videre. Hvis een
af dine katte havde været forsvundet i ½ år og du og dine børn havde sørget
og savnet og ledt, og katten så pludselig mirakuløst dukkede op - ville du
så ikke gerne have ham tilbage, præcis ligesom sigøjnerfamilien gerne vil
nu? Hvordan mon den lille sigøjnerdreng der fandt katten, har det med at
skulle aflevere ham igen?

I stedet for, tillægger folk dem nogle meget skumle motiver som der slet
ikke er belæg for i de informationer der er blevet nævnt i tråden og går ud
fra at der er tale om uvederhæftige dyremishandlere, bare fordi det drejer
sig om sigøjnere - når der i princippet bare kan være tale om en familie der
har genfundet et savnet kæledyr...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 18:27

In news:4644a1ba$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Som udgangspunkt har de jo sagt at de gerne vil dække Maries
> udgifter mod at få katten. Hvordan skulle det harmonere med at

Desværre kender jeg det "udgangspunkt" alt for godt. De penge min
datter fik lovning på til dækning af en smule af de udgifter (som
nævnt før 2.500,- kr.) hun havde haft med den lille skovkat hun tog
ind, kunne hun skyde en hvid pind efter. Hun fik ikke en krone
selvom hun afleverede katten med det samme, og umiddelbart efter
flyttede kattens ejer. Min datter havde også fremlyst og hængt
sedler op alle vegne, uden at kattens ejer reagerede, så hun troede
også efter et par måneder at katten ingen ejer havde. Man kan så
sige at min datter er blevet en erfaring rigere.

> [...]
> vel
> et ret naturligt og forudsigeligt gensvar i en lidt presset

Lad os nu lige først se, om de _har_ betalt 4,000.- kr. for en
operation. Det må de jo kunne dokumentere på den ene eller anden
måde, så det får Marie sikkert opklaret. Jeg vil sige som Majbritt,
at det er yderst mærkeligt, at nogen skulle have ofret så mange
penge på en operation uden også at få katten øremærket samtidig, når
den alligevel var i narkose.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-07 20:02

> Lad os nu lige først se, om de _har_ betalt 4,000.- kr. for en operation.
> Det må de jo kunne dokumentere på den ene eller anden måde, så det får
> Marie sikkert opklaret.

Ja, der skal selvfølgelig dokumentation på bordet. Men man må jo gå ud fra
at folk taler sandhed, så længe man ikke har bevis for det modsatte.

Det er vel heller ikke umuligt, at undersøge katten og se om den bærer
mærker efter sådan en operation. Hvis den ikke gør, så løser det hele jo sig
selv, for så er der jo tydeligvis tale om 2 forskellige katte.

>Jeg vil sige som Majbritt, at det er yderst mærkeligt, at nogen skulle have
>ofret så mange penge på en operation uden også at få katten øremærket
>samtidig, når den alligevel var i narkose.

Ja, umiddelbart. Men jeg havde indtryk af, at det var en racekat der var
tale om her og så er der nogen der vælger ikke at øremærke. Der er så mange
dyrlæger der foreslår chipmærkning i stedet for - men det er ikke alle og
nogle dyrlæger ser stadig underligt på een når man nævner chipmærkning af
katte.

Men som sagt, jeg synes bare at det gælder om at være fair og komme ud af
det på en ordentlig måde, one way or the other. Og mens jeg synes at Marie
har været fair hele vejen, så synes jeg til gengæld at nogle af indlæggene
har været lige på kanten, selvom jeg godt kan forstå at alle ønsker Harald
hjem til Marie og familien igen og måske derfor ikke er helt objektive.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kate

Dato : 12-05-07 10:49

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> det er yderst mærkeligt, at nogen skulle have ofret så mange
> penge på en operation uden også at få katten øremærket samtidig, når
> den alligevel var i narkose.

Det behøver det faktisk ikke at være. Jeg kender en som fik begge sine
katte kastrerede, men ikke øremærkede. Da jeg kommenterede at den lille
udgift oveni var da underligt at spare, fik jeg svaret at hun synes
øremærkning er grimt og derfor blev de ikke mærkede. Hun havde vidst
slet ikke overvejet chipning, for det nævnte jeg så for hende, undrende
over hvorfor hendes dyrlæge ikke havde foreslået det som alternativ.
Begge kattene rendte frit.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 11:12

In news:46458d81$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> hende, undrende over hvorfor hendes dyrlæge ikke havde foreslået
> det som alternativ. Begge kattene rendte frit.

En øremærkning behøver jo ikke at være en merudgift. Registrering
hos Inges Kattehjem er gratis, og når kattene alligevel er i narkose
er det da det klogeste. Jeg gav ikke en krone ekstra for øremærkning
da Mivser blev kastreret, det var inkluderet i prisen.

Jeg kan godt se, at en chipning er at foretrække især hvis det er en
udstillingskat, men at man synes det er grimt og derfor ikke får det
gjort er da en lam undskyldning. Kattenes sikkerhed må da komme i
første række. Når den grønne farve forsvinder kan man jo ikke
umiddelbart se øremærkningen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 18:38

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maries krav på at få dækket _sine_ udgifter. Det er vel et ret naturligt
> og forudsigeligt gensvar i en lidt presset situation.

Jeg vil først lige sige, at jeg íkke har presset på nogen steder, men sagt
stille og roligt at jeg ville omregistere ham til dem, mod at de betalte
hvad det havde kostet mig, at få ham i orden hos dyrlægen, ingen trusler
eller noget som helst.
jeg nævnte i samme ombæring, at de stadig ikke kunne være sikre på, at han
blev på deres matrikel, som de åbenbart tror og forventer at en kat gør, for
de var meget forundrede over, at sådanne katte har det med at gå hvor det
passer dem, og muligvis ville han alligevel gå hjem til os igen når de slap
ham ud, hvad de havde tænkt sig at gøre.
og det var i den sammenhæng at hun, moderen kom med den med de 4000,-
Harald har ikke kostet dem noget i indkøb, han har ikke stamtavle eller
noget, og de havde ikke noget papir af nogen art på ham, hverken vacc. tjek,
andet end at den dyrlæge der har opereret, kunne sige , at hun havde
oprereret en kat, som lignede ham , den operation skulle være foregået for
omkring 7 mdr. siden.
Men jeg kan da ikke andet end at tro dem, og det er heller ikke der noget
nag ligger overhovedet.

> [...]
> ligesom sigøjnerfamilien gerne vil nu? Hvordan mon den lille sigøjnerdreng
> der fandt katten, har det med at skulle aflevere ham igen?

De har ikke ledt efter, eller efterlyst ham nogen steder, jeg fortalte om
alle de steder hvor jeg havde fremlyst ham, og alle de steder mine unger har
rendt rundt og spurgt, iøvrigt i samme gade, en af min store drengs gode
venner, kommer meget der i huset.

De havde konstateret at han ikke kom hjem, kort efter han var blevet
opereret, og det var det, i følge moderen, de gik ud fra at han var blevet
kørt over..
det var datterens kat (på omkring de 16-17år), hun sad iøvrigt og talte i
mobil i hele den tid jeg stod og talte med moderen og var ret uanfægtet.
børnene kan fint dansk, meget fint endda, men der tog notits af det jeg
talte med moderen om, eller viste nogen form for interesse for Harald i den
tid vi var der.
det var klart mit indtryk.

> [...]
> drejer sig om sigøjnere - når der i princippet bare kan være tale om en
> familie der har genfundet et savnet kæledyr...

skumle motiver har jeg nu heller ikke haft, og har heller ikke i sinde at
hverken anmelde eller gennemtrumfe noget juridisk.

Jeg håber selvfølgelig på, at Harald kommer her, når de lukker ham ud igen.

mvh. marie

Fra : Erling Jensen

Dato : 11-05-07 18:42

> [...]

> moderen begyndte med at tale om, at jeg så bare kunne betale de 4000 de
> havde betalt for operationen, og så kalde ham min, men der slog jeg af på

Det er jo utroligt trist det her, men løsningen er der, den er let og
ligetil, fremfor at have alt besvær med juridiske tovtrækkerier så betal men
hust at få dokumentation for at du har betalt, du får påstedet kr 500,00 af
mig, for selv om jeg ikke har nogen husdyr nu, ved jeg hvor ondt det gør at
miste det, en ting er at miste det i trafikken, noget andet er at miste det
til nogen, der bare proklamerer det for sit dyr. Nu har jeg som andre fulgt
med siden at Harald kom til jer, at han skal tilbage er der ingen tvivl
om!!!!!.

send mig en mail med dit kontonummer eller fortæl mig om jeg skal overføre
til Tortie-kontoen.

Held og Lykke

Mvh
Erling

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 19:04

"Erling Jensen" <erling.jensen.fjernspam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om!!!!!.
>

> send mig en mail med dit kontonummer eller fortæl mig om jeg skal overføre

Hej Erling -og alle i andre der er villige til at hjælpe os.

jeg er meget ydmyg og meget rørt og beæret over al den hjælp i vil os, jeg
kan slet ikke klare det følelsesmæssigt, det lyder tudekone agtigt, men det
er hudløst ærlig snak. Jeg er normalt et meget fornuftigt og "køligt"
menneske der kan håndtere enhver situation med hovedet koldt, men her står
jeg af.
Jeg ved vitterligt ikke hvad jeg skal, følelserne river i den ene arm, og
fornuft og moral i den anden.
Jeg vil se hvad det næste døgns tid vil bringe, jeg har strøget weekend
planerne så jeg er på pinden i tilfælde af at de eller Harald kommer
herhjem.
Under alle omstændigheder skal Tortiekontoen ikke bruges her.
vil de betale det som det har kostet mig med Harald, ryger det beløb
selvfølgelig ind på Tortiekontoen. men jeg tvivler på at de gør
det, -inderst inde.

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 11-05-07 22:00

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg ved vitterligt ikke hvad jeg skal, følelserne river i den ene
> arm, og fornuft og moral i den anden.

Hej Marie
Har fulgt din fortælling - og forstår dig - det er sq ikke let .
Jeg håber inderligt at Harald finder hjem igen og at han får det super -
uanset hvor han ender.

Du / I har gjort hvad I kunne og det er ikke retfærdigt hvis Harald ikke
skulle vælge netop Jer at bo hos. Hvem skal så hundse rundt med Emma ?

Sig til hvis der er noget vi kan gøre

knuz
Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 19:00

In news:4644a9e0$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
>
> skumle motiver har jeg nu heller ikke haft, og har heller ikke i
> sinde at hverken anmelde eller gennemtrumfe noget juridisk.

Nej, for sådan er du jo Marie - bundhæderlig og hurra for det

> Jeg håber selvfølgelig på, at Harald kommer her, når de lukker ham
> ud igen.

Selvfølgelig kommer Harald tilbage hvis de lukker ham ud, det er jeg
overbevist om, og så må I jo i gang med en kattegård.

Jeg kan godt forstå at du er forbavset over Romaer'nes (det vil
Zigeunere helst kaldes) adfærd. Ingen har ledt efter ham, han er
ikke blevet efterlyst, han er tilsyneladende ikke blevet vaccineret
eller har på nogen måde været til de dyrlægecheck vores katte får,
så kan man jo tro på den kostbare operation om man vil - jeg gør det
i hvert fald ikke, og så må man for min skyld gerne kalde mig
mistroisk, bare Harald har det godt.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-07 20:04

> [...]
> stille og roligt at jeg ville omregistere ham til dem, mod at de betalte
> hvad det havde kostet mig, at få ham i orden hos dyrlægen, ingen trusler

Det er jeg helt klar over. Med "en presset situation" mente jeg, en akavet
situation for alle parter. Ikke at du skulle have lagt pres på nogen.

> skumle motiver har jeg nu heller ikke haft,

Det er jeg helt klar over! Jeg synes at du har gjort det helt rigtige hele
vejen igennem. Mit indlæg gik på nogle af de andre indlæg der har været,
hvor folk har tillagt sigøjnerfamilien skumle motiver, uden at have været
tilstede og uden at have belæg for det.

Ikke med det sagt, at sigøjnerfamilien ikke _kan_ have haft skumle motiver.
Jeg bryder mig bare ikke om, når folk nærmest antager uden at vide noget om
det - og det ligger lidt mellem linjerne at det er _fordi_ de er sigøjnere.

>og har heller ikke i sinde at hverken anmelde eller gennemtrumfe noget
>juridisk.

Det skal du selvfølgelig heller ikke, hvis du ikke har grund til det. Hvis
alt lader til at være i orden, så bør I da prøve at tale jer frem til en
løsning.

Men hvis du føler at der er "ulve i mosen", at der er noget der ikke
stemmer, så synes jeg da det er fair nok at gå videre med det, som jeg har
sagt i et tidligere indlæg.

For mig at se bør tilbagebetaling af udgifterne og en eller anden
dokumentation for tidligere ejerskab være en forudsætning for at de kan
beholde katten.

Hvad der omvendt skal være forudsætningen hvis du skal beholde den, er lidt
mere svært. Måske et forlig hvor de får nogle penge og underskriver et
stykke papir om, at de giver afkald på ethvert ejerskab til katten. Det
ville jeg nok tilbyde hvis det var mig, simpelthen for at få ham hjem igen.
I står jo i praksis lidt svagere, i og med, at den anden familie har katten.

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .:M:.

Dato : 11-05-07 20:22

Gainsbourg wrote:
> [...]
> motiver. Jeg bryder mig bare ikke om, når folk nærmest antager uden
> at vide noget om det - og det ligger lidt mellem linjerne at det er

Gainsbourg, der er desværre rigtig rigtig mange plattenslagere mm blandt
romaerne, også dem der findes her i DK! Så det er ikke forkert at antage
ovenstående, - de lever historisk kulturelt en helt anden type liv end mange
andre europæere (uagtet årsagerne hertil, som på sin vis er tragiske), og
det præger faktisk også deres normbillede for ret og forkert.
Jeg ville også per automatik være yderst mistænksom, hvad romaer/sigøjnere
angår.

/M

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-05-07 00:05

".:M:." <dont.even@bother.net> wrote in message

> [...]
> det præger faktisk også deres normbillede for ret og forkert.
> Jeg ville også per automatik være yderst mistænksom, hvad

Hvis katten er behandlet af en dyrlæge på de pågældende personers regning,
må de også have nogle dyrlægekvitteringer.
Dem synes jeg du skal forlange at få at se OG få kopier af, før du slipper
nogen som helst penge *overhovedet*.
***De folk skal ikke have en flad fregne, før du har set de kvitteringer,
kun gældende på netop dén kat og ikke andre. Der må vel stå kattens navn og
øremærke på dem?***
For mig at se lyder det som et forsøg på at udnytte jer økonomisk, "bare"
fordi de har "noget" du gerne vil have.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - ikke endnu...

Fra : Siri

Dato : 11-05-07 16:22

> [...]
forstå
> at han havde mærker i ørene og var klippet, men de kunne kende ham på en

Emsige møgunge! æv, altså..... Det er såmænd nok den knægt, der har
savnet katten mest - derfor reagerede han.

> [...]
de
> er sigøjnere, og bor her i nærheden, hvad måske forklarer at de ikke har
Ja, en kulturforskel kan godt spille ind der - en kollega fra Indonesien
fik foræret 2 katte, den ene forsvandt ret hurtigt - men hun har ikke
villet gøre noget. Hun mener, at den tidl. ejer har taget den igen,
skønt vedkommende benægter. Ak ja.

> Hvad gør jeg nu?
> min tanke er at jeg enten vil sige til dem, at jeg kan omregistrere ham til
> deres navn og adresse, MEN de dyrlægeregninger må de så betale.
Kære Marie, blæs på regningerne, mon ikke vi alle gerne skillinger
sammen for Harald, evt via Tortiekontoen - du har jo reddet flere dyr.

> Eller, jeg må tilbyde at overtage ham/købe ham, hvad jeg tvivler på at de
> vil, siden de har haft ham til dyrlægen for at chekke op på det.

Nej, men kvit og frit vil de måske - og tag dine 3 børn med med meget
kede ansigter - og dit eget mindst lige så kede (glem vreden, blot så
længe - de vide ikke, hvad de gør, og du vil gerne have vores
allesammens kattekonge med hjem. Hæld galden ud til luftning her i
stedet, værs'go' )

> pokkers også, jeg er så sur på mig selv, over at jeg lod ham tage en
> morgentur, ked af det på mine egne, og på mine børns vegne, vi er alle
meget
> glade for ham.

Jeps, så er man allermest arg på sig selv, og det bliver vreden ikke
mindre af. Tag hen til dem alle, og tilbyd at passe og elske Harald, og
uden udgift for dem.... Mit bedste bud...

Og så et kæmpe trøstekram til jer!
Med venlig hilsen
Siri, og min elskede sorttabby Gia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-05-07 17:33

Hej Marie

Æv noget møg..(

Det lyder mærkeligt at nogle skulle ofre 4000 kr på en opration, og så ikke
få øremærket sin kat bagefter....

Marie du må prøve på alle pædagogiske ( og ja økonomiske ) måder at få
Harald hjem igen, alt andet vil være dumt og meget ærgeligt.
Jeg vil gerne hjælpe med et bidrag hvis det kan hjælpe...måske andre også
vil /kan.

Mange bekymrede hilsner fra Majbritt

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 18:45

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder mærkeligt at nogle skulle ofre 4000 kr på en opration, og så
> ikke
> få øremærket sin kat bagefter....

Det fik jeg også undret mig over, da moderen fortalte at de havde ofret de
penge på ham, det koster så lidt i forhold til hvad det er værd.

> [...]
> Harald hjem igen, alt andet vil være dumt og meget ærgeligt.
> Jeg vil gerne hjælpe med et bidrag hvis det kan hjælpe...måske andre også

Jeg må se og afvente hvad det næste døgns tid vil bringe, jeg vil ærligt
indrømme, at her hviler en tung sky over hjemmet, det har virkeligt vippet
mig af pinden, jeg er så ked af det.

mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 11-05-07 20:13

> [...]
> ærligt indrømme, at her hviler en tung sky over hjemmet, det har
> virkeligt vippet mig af pinden, jeg er så ked af det.

Marie, de lyver...
Medmindre de kan påvise, at de EJER katten, så er Harald juridisk set DIN
kat, da han er registreret i dit navn. Du skal ikke betale dem en krone, de
skal bare aflevere katten til dig og det kan kun gå for langsomt. Mange
romaer er desværre ikke ligefrem de mest sandfærdige mennesker.

Jeg frygter for Haralds tilstand, hvis han bliver tvunget til at være hos
dem

/M

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-07 21:16

In news:4644c013$0$14026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
..:M:. <dont.even@bother.net> typed:

> [...]
> dem en krone, de skal bare aflevere katten til dig og det kan kun
> gå for langsomt. Mange romaer er desværre ikke ligefrem de mest

Nej det er de i hvert fald ikke. Vi anmeldte for ca. 15 år siden to
af slagsen for tyveri. De begyndte derefter at chikanere os
telefonisk, hvorefter de fik et polititilhold. Derefter bad vi om at
blive slettet fra alle telefonbøger og fik skjult adresse, så jeg er
ikke ligefrem sympatisk indstillet over for det folkefærd.

> være hos dem

Det samme gør jeg. De virker ikke ligefrem interesserede i hans ve
og vel.

Fra : Eva

Dato : 11-05-07 21:39

> [...]
> indstillet over for det folkefærd.

> Det samme gør jeg. De virker ikke ligefrem interesserede i hans ve og vel.

Jeg synes bestemt heller ikke, at de virker som om katten betyder så meget
for dem.
Og så vidt jeg kan regne ud, har han været omkring 1 år, da han forsvandt -
og var ikke neutraliseret.
Sløseri og ligegyldighed - det er hvad jeg får ud af det.

mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-05-07 06:57

M skrev
<Medmindre de kan påvise, at de EJER katten, så er Harald juridisk set DIN
kat, da han er registreret i dit navn. Du skal ikke betale dem en krone, de
skal bare aflevere katten til dig og det kan kun gå for langsomt>

Ja jeg kom til at tænke på "balladen" med Coco og killingerne og de
informationer vi den gang fik fra politi og KV. Harald er registret til
dig, og der skal superstærke
beviser til, hvis de vil prøve at modbevise det.

Jeg er helt med på at du Marie, prøver roligt og pænt først, men hvis jeg
var dig, ville jeg lade dem vide at hvis I ikke kan blive enige, så vil du
lade politiet afgører sagen.

Kommer der økonomi ind, så kan du også roligt regne med min hjælp, at I
tilhører Harald, eller er det omvendt *gg* er der slet ikke tvivl om i mit
hjerte.

Så herfra er der masser af krydsede poter.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-05-07 20:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4644ab75$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> indrømme, at her hviler en tung sky over hjemmet, det har virkeligt vippet

hej Marie

jeg vil også gerne være med til at yde et økonomisk tilskud til, at Harald
kommer tilbage til jer. Opgiv dit kontonummer eller lign.

Og selv om jeg også har en lumsk mistanke om, at der er ugler i mosen med
den anførte operation (i så fald burde man kunne se følger efter operationen
på et røntgenbillede på nuværende tidspunkt, hvis der har været tale om et
brækket ben) - så tror jeg, at jeg ville forsøge at skrabe pengene sammen
med gruppens hjælp og købe Harald tilbage.

Held og lykke med det.

Mange venlige hilsner, Anelise

Fra : Siri

Dato : 11-05-07 19:54

Fra : Heidi

Dato : 11-05-07 22:22

Kontakt Inges Kattehjem, spørg efter enten Camilla Poulsen eller Jørgen
Skærbye Petersen.
Tlf. 4485 3555
mandag-fredag 10-17

Kontakt ligeledes en advokat, evt. advokatvagten (det er gratis) rent
juridisk mener jeg du står stærkest idet katten, som jeg opfatter det, er
blevet øremærket og registreret i dit navn.

Du er velkommen til at kontakte mig privat ht [at] hus dot dk hvis du har
brug for yderligere hjælp...

Heidi, Miver og Mulles mor
(med en fortid som kattekonsulent på Inges Kattehjem, Glostrup)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 06:44

"Heidi" <notvalid@outoforder.com> skrev i en meddelelse
> Kontakt Inges Kattehjem, spørg efter enten Camilla Poulsen eller Jørgen
> Skærbye Petersen.
> Tlf. 4485 3555
> mandag-fredag 10-17

det var også en mulighed, pokkers at jeg ikke så det i går..
tak for info.

> Kontakt ligeledes en advokat, evt. advokatvagten (det er gratis) rent
> juridisk mener jeg du står stærkest idet katten, som jeg opfatter det, er
> blevet øremærket og registreret i dit navn.

Jeg er såmænd ikke så meget i tvivl om hvor jeg står rent juridisk, og havde
jeg lidt flere "nosser" så havde jeg for længst været derhenne og taget
Harald under armen og gået hjem igen.
Jeg går faktisk bare og venter på, at han kommer mjavene ind ad kælderdøren,
som jeg har åben af samme årsag.
jeg har ikke kunnet sove i nat, har været nede adskillige gange fordi jeg
"høret noget", jeg håber inderligt at han dukker op.

> Du er velkommen til at kontakte mig privat ht [at] hus dot dk hvis du har
> brug for yderligere hjælp...

Mange tak, Heidi, det varmer utroligt med al den hjælp!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 09:59

In news:46455416$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> jeg har ikke kunnet sove i nat, har været nede adskillige gange
> fordi jeg "høret noget", jeg håber inderligt at han dukker op.

Jeg havde vist også lidt svært ved at sove. Jeg lå også og
spekulerede. Hvad lavede drengen i genboens have ? Kender de ham
mon, siden han lige kunne gå ind og tage Harald ?

Hvad med Torben, vil han ikke hjælpe dig ? Gå dog begge to og hent
Harald, det er jo dem der skal bevise at de er ejere og ikke dig.
Hvis de ikke vil udlevere ham, så fortæl dem stille og roligt, at I
så må bede politiet om assistance. Du står altså utroligt stærkt,
især også hvis de har været lidt langfingrede før i tiden. De har jo
åbenbart heller ikke bare en lille lap papir med bevis for
ejerskabet. Vi andre har vist alle en sundhedsbog på vore dyr.

Hvis de så endelig _kan_ bevise at Harald tilhører dem, og at de har
"ofret" 4000 kr. (hvad jeg stadig betvivler), så kan prisen hvis I
evt. kan købe ham være deres udgifter minus dine udgifter, så er
regnestykket jo næsten ved at gå op, og uanset hvad der sker, så ved
du at vi andre er parate til at hjælpe. Du må om ikke andet kontakte
dyrlægeklinikken på mandag. De _skal_ føre journaler over deres
klienter. Det er lovpligtigt, og de må kunne "bladre" tilbage og
finde den operation der tales om, ellers har de rod i deres
forretningsgang.

Jeg sidder her og håber på, at han i mellemtiden er dukket op. Der
er forhåbentlig ikke mulighed for at han ikke er i stand til at
finde hjem til jer igen, du skrev at de mennesker boede i nabolaget,
så mon ikke han kan finde jer.

Fra : V Hansen

Dato : 11-05-07 22:27

kommer lige til at tænke på, om grunden til at de tog ham til dyrlæge, var
for at få at vide hvem der ejer ham,
det kan måske være en givtig forretning at kidnappe katte, og få løsepenge
for dem,

Mon dyrlægerne derovre har nogen erfaring med de " sigøjnere" ???

følger historien med stor medfølelse.

Vibeke

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 06:40

"V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at få at vide hvem der ejer ham,
> det kan måske være en givtig forretning at kidnappe katte, og få løsepenge

Narhh..det tvivler dog på, men jeg ved at samme familie har væet noget
brogede, de har da hapset lam fra en fåreavler i nærheden og der har været
lidt ballade med dem i starten da de flyttede til vores lille flække. De har
boet her i byen i omkring 6-7 år, og har boet andre steder i dk før da, så
nye folk i dk er de ikke.

> Mon dyrlægerne derovre har nogen erfaring med de " sigøjnere" ???

det var jo netop det at dyrlægen som ringede havde, jeg er faktisk i tvivl
nu, om de vitterligt var til dyrlægen for at tjekke op på hvem der havde
mærket Harald og sat halsbånd på, eller om de bare ringede til dyrlægen, nå,
men hun bekræftede at hun tidligere havde opereret en kat fra dem.
Så jeg er nu ikke så meget i tvivl om at han har boet hos dem før i tiden.

mvh.marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 15:58

jeg har spurgt i juragruppen, i kan selv se..

OG jeg går derop nu, og tilbyder dem 1000 kr, det er sammenlagt med div.
dyrlægeudgifter 3357,- altså meget tæt på de 4000 at hun sagde at de havde
brugt på operation.

jeg går nu inden jeg ombestemmer mig..

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 12-05-07 16:10

marie skrev:
>jeg går nu inden jeg ombestemmer mig..

Jeg krydser alt hvad krydses kan!
....og venter spændt på udfaldet.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 17:00

In news:4645d8b5$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Jeg krydser alt hvad krydses kan!
> ...og venter spændt på udfaldet.

Det gør jeg altså også. Jeg har ondt i maven af spænding. Jeg HÅBER
og be'r til, at han kommer hjem igen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:02

Tove Krieger wrote:
> In news:4645d8b5$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Det gør jeg altså også. Jeg har ondt i maven af spænding. Jeg HÅBER
> og be'r til, at han kommer hjem igen.

Lige nu kan jeg ikke vente på at Marie kommar om Harald...
Sidder konstant og tjekker nyhedsgruppen (har alligevel ikke andet at lave
sådan en lørdag efter)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 17:30

> In news:4645d8b5$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Det gør jeg altså også. Jeg har ondt i maven af spænding. Jeg HÅBER og
> be'r til, at han kommer hjem igen.

Tak for jeres bønner!

(((((((((((((((((((((((((((((((((-:

Jeg har Harald her..

Jeg tog mine to mindste unger i hånden, Haralds sele, den smule penge jeg
havde i min pengenød-bøtte og en "kontrakt" jeg havde lavet på forhånd, med
tilbud om at købe ham for 1000 kr, det er sammenlagt med dyrlægebesøgene, på
nær et par hundrede det samme som de hævder at have brugt på operationen.

jeg bankede på, og moderen lukkede op, og lod mig lidt modstræbende ind.
Jeg bad om at se til Harald, da vi savnede ham så meget, min datter tudede,
så det virkede fint..(-;
hun sagde at han lå og sov.. men jeg ville gerne se ham sove.. bagerst i
huset, i et bryggers, var han spærret inde, i noget der lignede en
rendesten, føj for den lede, affald, madrester, tis og lort overalt, ud fløj
Harald..

Jeg brugte en halv times tid, til at forklare, foreslå og bearbejde moderen
i venlige og pædagogiske toner..så godt jeg kunne, hun er faktisk meget sød.
Jeg sagde bla. at for de 1000 kr, kan datteren (som iøvrigt er 19 år og ved
at flytte hjemmefra) købe eller få en ny kat, som de kan få steriliseret og
mærket og derved få mere glæde af, end en som Harald som alligevel ville
løbe hjem til os igen når de slap ham ud.

jeg sagde, at jeg havde tænkt mig at tage Harald med hjem, og at Datteren
kunne ringe når hun havde set mit forslag, og var kommet hjem, hun var på
arbejde.
og det var fint for moderen..
SÅ det gjorde vi.

Rasmus min yngste havde ellers glædet sig helt vildt til at troppe op med
politi og det helt store artilleri.. men han blev nu ovenud glad
alligevel...(-;

Så nu har Harald spist en halv skål foder, møsset raggierne, tævet Emma, og
leget med ungerne med hans elskede mus i elastiksnor og drillepind..

Jeg håber og beder til, at datteren godtager mit tilbud, hvis ikke må jeg
byde højere.
Han skal ikke tilbage til den svinesti, som iøvrigt overhovedet ikke bar
præg af at rumme hverken hund eller kat, ingen kurve, ingen tæppper ingen
kradsetræer intet overhovedet andet end et usædvanligt svineri overalt.

Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores mareridt.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:40

> [...]
> svineri overalt.
> Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores mareridt.

Hvor er det dejligt at høre at Harald er tilbage hvor han har det bedst
Siden du for 1½ time siden sagde at du ville gå derover har jeg hver tande
tminut tjeket nyhedsgruppen for at se om der var nyt om vores allesammens
Harald Fjellabe Hårfager...

Jeg beder til og krydser fingre for at datteren tager imod det tilbud..

Tænk sig at lukke en kat inde i sådan et hummer, det er da fuldstændig
uansvarligt.

Undskyld mig, men umiddelbart kan jeg godt forstå at Harald valgte at finde
sig nogle nye slaver, som behandlede ham som den konge han er.....

Mange hilsener fra en lettet Louise
- og Buster, som tager det hele med ophøjet ro, ovre i vindueskarmen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:40

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> Jeg har Harald her..

Det var dejligt, at høre. Har jo ventet spændt på nyt.

> Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores mareridt.

Det håber jeg også....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-05-07 17:47

Marie skrev (stort snip)
<Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores mareridt >

Jubiiiiiii knus til jer alle og et ekstra stort næsemøz til Harald
)))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 18:14

In news:4645eb5d$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> usædvanligt svineri overalt.
> Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores

TILLYKKE Marie (og familie)

Jeg tuder af lettelse. Jeg har siddet og stirret på Harald's billede
på min skærm med små mellemrum, og forsøgt at hypnotisere ham til at
vende næsen hjemover. Gudskelov at I har ham igen. Jeg er også
bare *så* glad kan du tro.

Jeg synes dog ikke (uanset hvad Gainsbourg så mener) at du bør
tilbyde dem flere penge. De er bare *så* snu de Roma'er så du
drømmer ikke om det. Hvis de forlanger mere må du stille og roligt
fortælle dem, at så må politiet tage affære. De mangler jo _stadig_
at bevise at Harald er deres, og jeg er nu ikke så sikker på at
politiet er deres yndlingspersoner, og ved du hvad Marie - man kan
også som i dit tilfælde være *for* hæderlig. Du har gjort en rigtig
god gerning og jeg tager hatten af for dig

Jeg er stadig parat (og sikkert også de andre) til at sende dig et
bidrag til hjælp til din kontrakt, og der er absolut ikke noget
"tudekoneagtigt" over at tage imod det at du ved det. Det eneste du
skal gøre er bare at sende dit kontonr.

Mange kram til jer allesammen inklusive den "fortabte søn". Bare man
dog kunne kæle ham, men der er så pokkers langt til Bornholm.

Så står Haralds menu vel på rejer, flødeskum, Sheba og tørrede fisk
med cocktailpølser i morgen. Ellers kan det jo være, at han
forsyner sig selv og raggierne. *GGG*

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 18:47

> [...]
> ved du hvad Marie - man kan også som i dit tilfælde være *for* hæderlig.
> Du har gjort en rigtig god gerning og jeg tager hatten af for dig

vi ser hvad de siger, hvis jeg hører mere fra dem.

> [...]
> til hjælp til din kontrakt, og der er absolut ikke noget "tudekoneagtigt"
> over at tage imod det at du ved det. Det eneste du skal gøre er bare at

jeg ved det godt, men jeg bryder mig ikke om den slags "nasserier", der er
jeg nok for indgroet ø bo.. (-;
de har ikke fået nogle penge endnu, så jeg vil afvente og se hvad de siger.

> Så står Haralds menu vel på rejer, flødeskum, Sheba og tørrede fisk med
> cocktailpølser i morgen. Ellers kan det jo være, at han forsyner sig
> selv og raggierne. *GGG*

hehe..han er på den anden halvdel af foderskålen nu, og selvfølgelig er han
blevet forsynet med vitakraft stænger.. og jo, han skal forkæles, dog er det
frikadeller og ikke rejer han er vild med..((-;

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-05-07 19:18

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4645fd69$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> jeg nok for indgroet ø bo.. (-;
> de har ikke fået nogle penge endnu, så jeg vil afvente og se hvad de

mvh. marie

hej Marie
tillykke med, at I nu har katten hjemme igen!

Eftersom vi sikkert er mange, der har fulgt dine medrivende beretninger om
Harald Hårfager og glæder os over det gode liv, han har fået hos dig og din
familie. så er han jo på en måde hele kattegruppens fjellabe, og derfor er
det absolut ikke noget nasseri fra din side ved at lade os være med til at
"spytte i bøssen" og give et bidrag til hans frigivelse.

Er det ikke det nemmeste, hvis vi fylder lidt på Tortiekontoen og lader
Marianne Hellemose sende pengene videre til dig??

Hvad siger du, Marianne? Du er mest inde i fundatsen for Tortiekontoen.

Mange venlige hilsner, Anelise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-05-07 20:30

Anelise skrev
>Hvad siger du, Marianne? Du er mest inde i fundatsen for Tortiekontoen.<

Hvis man tydeligt "mærker" indbetalingen, *Harald*, er der ikke noget
problem i at bruge Tortie-kontoen, for så kan jeg skelne hvad der er til
hvem ) men så skal I jo nok tilkendegive her, eller til mig privat om
I ønsker pengene tilbage, hvis der ikke sker mere i sagen om *vores* dejlige
fjellabe *gg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-07 20:54

In news:464615bc$0$890$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> [...]
> eller til mig privat om I ønsker pengene tilbage, hvis der ikke
> sker mere i sagen om *vores* dejlige fjellabe *gg*

Vi kunne selvfølgelig også afvente yderligere nyt fra Marie, det kan
jo godt være at de måske har fået "kolde fødder" og ikke vil have
betaling (måske lidt usandsynligt), men det er jo hurtigt at
overføre penge til Tortiekontoen i givet fald. Jeg kan da ikke
forestille mig, at nogen vil bede om tilbageførsel hvis det skulle
være. Tortiekontoen er en *rigtig* god "opfindelse", så om ikke
andet kan en anden lille mis blive hjulpet.

Det betyder ikke noget for mig (og sikkert heller ikke for andre) at
sende lidt penge, men men det betyder meget for den der måtte stå i
samme situation som Marie og pludselig skal finde et større beløb ét
eller andet sted. Det er jo lige netop i den situation, at det gamle
ordsprog om "mange bække små" kommer til sin ret. Jeg ved i hvert
fald, at jeg ville være henrykt hvis jeg var i den situation og
nogen tilbød at hjælpe en smule.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-05-07 21:07

> [...]
> "mange bække små" kommer til sin ret. Jeg ved i hvert fald, at jeg ville
> være henrykt hvis jeg var i den situation og nogen tilbød at hjælpe en

OK, så afventer jeg en udmelding fra Marie.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-05-07 17:26

> Jeg synes dog ikke (uanset hvad Gainsbourg så mener) at du bør tilbyde dem
> flere penge.

Altså, det er overhovedet ikke min holding og det vil jeg gerne være fri for
at få skudt i skoene!

Jeg foreslog 500 kr fordi det, efter min mening, var den eneste realistiske
løsning for at få katten hjem nu og her - i og med, at "den der har grisen,
bestemmer prisen", som de siger i Jylland. Og jeg har ALDRIG været fortaler
for at betale andet og mere end det der skulle til, for at få dem til at
aflevere katten.

Alternativt skulle sagen have været kørt som civilt søgsmål hvor udgifterne
havde været i 10.000 kroners klassen og sagen nok havde trukket ud i måneder
og hvor der havde ikke været nogen garanti for et positivt resultat
overhovedet.

Eller Marie skulle have sparet sine penge og glemt alt om Harald og det kan
jeg ikke forestille mig, at hun ville have hjerte til. I det lys synes jeg,
at 1000 kr er forholdsvis "billigt" sluppet...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .:M:.

Dato : 12-05-07 19:36

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Tak for jeres bønner!
>
> (((((((((((((((((((((((((((((((((-:
>
> Jeg har Harald her..

Sikke en lettelse! Lov, at du holder ham inden for synsvidde, når han er
ude, så de ikke stjæler ham igen! Og RING til din dyrlæge asap mandag
morgen, og fortæl, at Harald er DIN kat! Og hvis nogen anden skulle være så
dum at komme slæbende med ham for at beholde ham, så skal dyrlægen nægte at
lade dem tage Harald og i stedet ringe til dig og politiet (det er nemlig
tyveri at stjæle andres registrerede katte)... Og tjek lige med dyrlægen om
det nu også kan passe, at Harald er blevet opereret, som de påstår..

Jeg synes stadig ikke, at du skal betale dem noget som helst, men hvis jeg
var i din situation, ville jeg nok have gjort det samme - bare for at få
Harald tilbage.

Godt gået! Nus ham fra mig

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 19:54

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> er nemlig tyveri at stjæle andres registrerede katte)... Og tjek lige med
> dyrlægen om det nu også kan passe, at Harald er blevet opereret, som de

det er to forskellige dyrlægeklinikker der har været inde over, min dyrlæge
kunne ikke finde på at lade andre løbe med mine dyr! -Harald er ligesom her
i gruppen, kult derude (-;
det var fra en anden dyrlæge at der blev ringet i fredags, den dyrlæge som
jeg først var hos, for at få ham scannet og høre om de kendte til ham og om
nogen evt. savnede ham, da den dyrlæge ligger nærmest.
hende der ringede, bekræftede at hun havde opereret en kat fra den familie,
men jeg kan ikke i min frustration fra dengang huske, om hun sagde at de
havde været der den morgen, eller om de bare havde ringet til hende. han
havde kun været ude i en lille time da hun ringede, så de skulle dælme have
været hurtige hvis de skulle have nået at tage ham, og køre ud til den
dyrlæge, så jeg tror at de kun har talt i telefon sammen.
Han kommer ikke ud mere alene, kun i sele, indtil vi kan få lavet enten
strøm i hegnet, hvis det kan lade sig gøre her, eller får lavet en ordenlig
kattegård. Det tør jeg simpelthen ikke igen.

> Jeg synes stadig ikke, at du skal betale dem noget som helst, men hvis jeg
> var i din situation, ville jeg nok have gjort det samme - bare for at få
> Harald tilbage.

Nej, egentlig kunne jeg bare tage den på principper, moral og lovmæssigt,
men jeg hader ballade og unødvendige konflikter, så vil de give sig ved at
få penge, så må det være løsningen.

tak for støtten!

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 13-05-07 11:04

wrote in news:46460d25$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Nej, egentlig kunne jeg bare tage den på principper, moral og
> lovmæssigt, men jeg hader ballade og unødvendige konflikter, så
> vil de give sig ved at få penge, så må det være løsningen.

Jeg kan udmærket følge dig. reelt burde du bare beholde Harald, end of
story, men den ballade der kunne komme i den forbindelse kan bare være
uudholdeligt, især når i nu bor rimeligt tæt på familien.

Jeg mener jo også Harald skal være hos jer og jeg håber det bliver
sådan, uden at skulle blande politi og andet groft ind i sagen.

Tillykke med den foreløbige gode udgang på sagen, både til jer og
Harald.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-05-07 11:30

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan, uden at skulle blande politi og andet groft ind i sagen.
>
> Tillykke med den foreløbige gode udgang på sagen, både til jer og

ja, jeg håber også at det bliver sådan, ind til videre har jeg ikke hørt
noget fra dem, men må da ærligt indrømme at jeg får hårrejsninger på armene
hver gang telefonen ringer, elller der er nogen ved havelågen..

Harald har nydt at komme hjem, ingen tvivl om det, alt er ved det gamle.
Emma er kylet ud af sin kurv som han som den største selvfølge har indtaget,
man er jo en stor kat ikk`!, og leget katten efter musen med Ebbe, og næsten
fået kælet pelsen tynd af os andre.. Han er en meget speciel kat, og selv
min mand, var meget glad for at se ham igen.
Han har ædt som et tærskeværk og ellers sovet den ud.

mvh. marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-05-07 17:26

> Jeg har Harald her..

FANTASTISK!! Ærgeligt med de 1000 kr, og som jeg hele tiden har sagt - jeg
ville selv have gjort det samme, for at få ham hjem hurtigt (selvom det er
ærgelige penge oven i de andre udgifter du har haft, er det stadig en
brøkdel af, hvad det ville koste at gå rettens vej).

> Jeg håber og beder til, at datteren godtager mit tilbud, hvis ikke må jeg
> byde højere.

Jeg forstår ikke helt denne del. Du har hentet katten - de har modtaget 1000
kr og skrevet under på, at de giver afkald på ethvert ejerskab til katten.
Så er den vel ikke længere - eller er der noget du ikke har nævnt?

Hvad stod der præcis i den kontrakt hun skrev under på?

> Så jeg håber at det bliver den lykkelige slutning på vores mareridt.

Så længe du ikke lukker ham ud, skal de enten bryde ind i dit hjem for at
stjæle ham eller gøre et retsligt krav gældende på ham og begge dele er vist
ret usandsynlige.

Vi diskuterede sagen indgående til en middag i går aftes (der var 3
advokater og 1 politibetjent blandt gæsterne, så det var en ret kvalificeret
diskussion) og selvom der nok ikke er så meget præcedens på området og det
derfor er svært at sige, om de har retten på deres side og det vil blive
betragtet som ulovlig omgang med hittegods, - så er det i hvert fald meget
tvivlsomt om det vil være en politisag.

Formentlig vil det blive et civilt søgsmål og det vil sige, at den der har
katten i sin besiddelse vil stå stærkest, da det så er den anden part der
skal gøre et krav gældende og det både vil være besværligt og kostbart, hvis
man skal have en advokat tilknyttet. Ligesom det vil være næsten umuligt at
få en evt. dom effektueret, da det kræver at man får sin advokat til at
begære sagen tvangsfuldbyrdet som udkørende fogedforretning efterfølgende.
Alt i en alt et forløb der nok vil koste et sted mellem 15.000-20.000 kr i
advokatsalærer hos en billig provinsadvokat - og hvor der ikke er nogen
garanti for overhovedet at kunne vinde sagen eller for at katten så er på
adressen den dag et halvt år efter, når fogeden kommer). Og hvis du havde
tabt sagen, ville du, ud over dine egne udgifter, også skulle betale en
lille del af modpartens advokatomkostninger.

Alle 3 advokater og politibetjenten fra middagen, sagde samstemmende, at
deres råd ville være, at du skulle tage derover med det samme og betale det
I nu kunne blive enige om, hvis I ville have katten.

At du så oven i købet har fået forhandlet dem ned i pris, fået katten med
hjem med det samme og alt det uden at blive uvenner med dem, det synes jeg
godt du kan være stolt over!

Tillykke til dig og Harald - og resten af familien. Pas nu godt på at holde
ham inde til løbegården er færdig

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Du skal nok lige ringe ind og sørge for, at katten stadig er
registreret til dit navn og de ikke har fået det ændret!

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-05-07 21:46

In news:46473bff$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> ethvert
> ejerskab til katten. Så er den vel ikke længere - eller er der

Marie skrev faktisk, at hun endnu ikke har betalt noget, og det er
datteren (hun er ejeren) der skal tage stilling til tilbudet, så
kontrakten bliver nok først skrevet under når man bliver enige, hvis
de da ringer tilbage, især efter at Marie har set hvilket svineri
Harald var indespærret i.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-05-07 10:25

> [...]
> katten. Så er den vel ikke længere - eller er der noget du ikke har nævnt?

Det er datterens kat (19 år), hun var på arbejde i lørdags da jeg var
derover, jeg kom med det forslag, at jeg købte ham for 1000 kr, 300 nu (hvad
jeg havde) og 700 inden denne uges udgang, hvad jeg også havde skrevet på
papiret. Jeg havde desuden skrevet at jeg købte katten Harald, med reg. nr.
det-og-det, og så underskrift på køber og sælger.
Men da datteren ikke var der, og moderen iøvrigt synes det var en fin ide,
tillod jeg mig at spørge om det var iorden at vi tog Harald med os hjem med
det samme, og det var fint for hende.
Aftalen var så, at datteren skulle ringe til mig for at give sin mening om
mit tilbud, altså de har ikke fået nogen penge endnu.
Og jeg har iøvrigt ikke hørt eller set noget til dem, de ved hvor vi bor, og
har vores telefonnummer, både fastnet og mobilnr.

> [...]
> kommer). Og hvis du havde tabt sagen, ville du, ud over dine egne
> udgifter, også skulle betale en lille del af modpartens

Det er også hvad jeg har fået ud af at spørge til det juridiske, og det vil
blive alt for omfattende, og slet ikke noget jeg kan forestille mig at de
vil gå ind i.

> At du så oven i købet har fået forhandlet dem ned i pris, fået katten med
> hjem med det samme og alt det uden at blive uvenner med dem, det synes jeg
> godt du kan være stolt over!

altså jeg forelagde regnskabet sådan, at de udgifter jeg har haft på ham,
incl. de 1000 kr, vil på nær et par hunderede kroner være det samme som de
siger de har brugt på operation.
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt være grov eller truet med noget, men
været praktisk og ærlig.

> Tillykke til dig og Harald - og resten af familien. Pas nu godt på at
> holde ham inde til løbegården er færdig

Tak!, og du kan tro at der bliver passet på ham!.

> P.S. Du skal nok lige ringe ind og sørge for, at katten stadig er
> registreret til dit navn og de ikke har fået det ændret!
hmmm.. det kunne være, men jeg tvivler på at de overhovedet ved hvor det
foregår, de anede ikke hvordan sådan en tato fungerede..(-; men jeg vil da
chekke for en sikkerheds skyld.

mvh. marie

Fra : Trine Lund

Dato : 12-05-07 16:51

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4645d604$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> dyrlægeudgifter 3357,- altså meget tæt på de 4000 at hun sagde at de havde

Held og lykke.
Håber på det bedste for dig, familien og Harald. Han vil med garanti vælge
jer som familie hvis nogen kunne snakke med ham
Mange hilsner, Trine

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:38

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> jeg har spurgt i juragruppen, i kan selv se..

Så fik jeg læst lidt derover også. Kom lige i tanke om, at da vi fik vores
hund Coco ( som var fundet på gaden ), satte politiet en annonce i avisen og
så havde ejeren 5 dage til, at melde sig. Da ingen meldte sig, blev hunden
frigivet til os. Ved dog ikke om samme fremgangsmåde kan bruges mht. katte,
men det er selvfølgelig også lidt sent nu, men i har jo fremlyst katten, da
i fandt ham.

> jeg går nu inden jeg ombestemmer mig..

....og vi sidder her og venter spændt på nyt ???

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Siri

Dato : 12-05-07 18:35

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
> jeg har spurgt i juragruppen, i kan selv se..

- øh, jeg skal nok have et link?

> [...]
> dyrlægeudgifter 3357,- altså meget tæt på de 4000 at hun sagde at de havde

Godt! Alle godt fighting-spirit tanker sendes....
Og I andre - skal vi så ikke se at få baljet nogen kroner af sted til
Marie, selvom hun siger, at hun vil selv - lommerne er jo ikke fulde, og
Harald er det rigeligt værd - vores kattekonge....
Evt via Tortiekontoen - du sender dem selv videre til hende, ikke
Marianne, så hun ikke slipper
Marie, ellers sender vi dig Interflora-checks i stedet, og hvad vil du
dog gøre med alle dem - nej vel.....
Hil Harald! Kæmp for vikinge-kongen!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 12-05-07 19:18

Hvor var det dejligt at høre, at Harald nu er der, hvor han er elsket og
bliver passet godt.
Jeg har også kigget med spænding i nyhedsgruppen flere gange, og denne gang
var der heldigvis godt nyt.
Hvis det bliver nødvendigt at give penge for Harald, må du bare rykke ud med
et kontonummer, Marie. Der er absolut ikke noget nasser-agtigt ved det. Du
kan jo høre, at vi er flere, der hellere end gerne vil give et bidrag til,
at vores allesammens Harald kan blive ved med at lave gale streger hos jer.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-07 19:55

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det. Du kan jo høre, at vi er flere, der hellere end gerne vil give et
> bidrag til, at vores allesammens Harald kan blive ved med at lave gale

Det er meget sødt og ekstremt venligt af jer alle, vi må se hvad de siger.

mvh. marie

Fra : Erling Jensen

Dato : 12-05-07 21:18

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46460d89$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er meget sødt og ekstremt venligt af jer alle, vi må se hvad de siger.
>
> mvh. marie Hej Det er godt at du fik ham med hjem, det lyder jo ikke
> ligefremt som han ( Harald ) havde udsigt til et liv i sus og dus hos
> roma'erne, som han har hos jer, jeg håber meget at han får lov til at
> blive.
Men som andre har skrevet skal du ikke holde dig tilbage og mit tilbud står
ved magt ( ved svar rediger i min mail adresse)

lykke til
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 22:11

Hvis de ikke har fået mærket deres kat, og kun har deres ord som bevis for
at han tilhører dem, så har de ikke en skid at skulle have sagt. Harald er
registreret som værende din kat, ikke sandt?

Hvis de har haft ham gør, og ikke har gidet få ham øremærket, eller noget
som helst, så kan jeg s'gu ikke se dem som juridiske ejere...

Men der er ingen grund til at lave ballade, fordi man står på sin ret. Det
kan såmænd ske i et gaaaaanske lavt toneleje, når man ved at man har retten
på sin side.