Ormekur
Fra : Anja

Dato : 10-05-07 19:07

Hej

Min kat har igen igen orm... så jeg ringede til dyrlægen for at få en
ormekur, de lovede at sende en recept på Milbemax Vet. Den hentede jeg så i
dag og 2 piller kostede 134.- kr - okay det er dyrt!! men så åbnede jeg
posten og så kostede det 150.- kr at få udskrevet en recept. Det betyder at
de 2 piller kostede 284.- kr. Jeg er rystet!! Sidste gang den fik en ormekur
var min mand hos dyrlægen med hunden og så fik han en pille som kostede 19.-
kr så jeg må tilstå at det var noget af en forskel...
Er der ikke andre muligheder for ormekure?

På forhånd tak

Anja

Fra : Pernille

Dato : 10-05-07 19:19

"Anja" <salgXXX@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kostede 19.- kr så jeg må tilstå at det var noget af en forskel...
> Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Jeg fatter heller ikke, hvorfor, man skal have en recept, fra en dyrlæge,
for at få en ormekur til sin kat!
Jeg synes, at dyrlæger tjener styrtende med penge! Jeg kunne forrestille
mig, at nogle mennesker, hvis økonomi måske ikke er så god, vælger ormekuren
fra. - Og det er da synd for katten.
Er der mon en fornuftig forklaring på, hvorfor man skal have ormekur på
recept. Jeg synes, at det er unødvendigt!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-05-07 19:50

> [...]
> kostede 19.- kr så jeg må tilstå at det var noget af en forskel...
> Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Det har noget at gøre med at der bliver udskrevet for meget af den slags,
parasitterne bliver resistente, hvis der bare fyldes på unødvendigt, groft
sagt.
der er flere midler indenfor landbruget, som er blevet ineffektive, pga.
snylternes resistens.
Derfor er det blevet receptpligtigt.
Det har også været mere reglen end undtagelsen, at både hunde og katte
regelmæssigt fik ormekure, uden der egentlig var påvist orm.
så et eller andet sted, er der vel en fornuftig ide med det. Jeg tror nu
heller ikke at dyrlægerne er dem der score hele kassen ved den ordning

du kan læse nærmere her;
http://www.dyrepsykologen.dk/artikler/receptpligt_paa_ormekuren.htm

Det samme gør sig også gældende med feks. hovedlus, det er jo et kæmpe
problem i inst. og skoler, mange af midlerne er simpelthen blevet
ineffektive.

mvh. marie

mvh. marie

Fra : Pernille

Dato : 10-05-07 19:59

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46436937$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det samme gør sig også gældende med feks. hovedlus, det er jo et kæmpe
> problem i inst. og skoler, mange af midlerne er simpelthen blevet

OK, Sådan havde jeg ikke tænkt på det..
Men, mon ikke det er sådan, at folk som har kat, som ikke har rigeligt med
penge, vil vælge en dyr ormekur fra. Det vil jo så gå ud over katten.
Jeg giver kun min kat ormekur, når der er synlige orm.
Men, jeg synes, at det er meget dyrt, når det skal gå "over" dyrlægen.

Fra : .:M:.

Dato : 10-05-07 20:51

Anja wrote:
> [...]
> og så fik han en pille som kostede 19.- kr så jeg må tilstå at det
> var noget af en forskel... Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Nej, ormekure skal ordineres af dyrlægen pga fare for resistensudvikling (og
ja, Milbemax ER rasende dyrt!).
Måske en ny dyrlæge var en løsning? Jeg har aldrig nogensinde betalt en
krone til min dyrlæge, når jeg har ringet og bestilt en recept, ej heller
nogensinde betalt noget som helst for telefonisk konsultation. Men der er
stor forskel på dyrlæger og hvordan de udfører kundepleje og priser
åbenbart...

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-05-07 05:24

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogensinde betalt noget som helst for telefonisk konsultation. Men der er
> stor forskel på dyrlæger og hvordan de udfører kundepleje og priser

Jamen der er stor forskel!.
jeg betaler heller ikke noget for at bestille noget medicin som jeg får fast
til min tæve, og heller ikke de få gange der har været noget andet som
krævede receptpligtig medicin.
gode råd er gratis, både hvis man stikker hovedet derind, eller ringer..

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 20:58

> [...]
> kostede 19.- kr så jeg må tilstå at det var noget af en forskel...
> Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Der er da heldigvis forskel på dyrlæger.
Jeg var på et tidspunkt nede hos min, for at få noget mod øjenbetændelse.
Dyrlægen undskylde at hun ikke havde det hjemme og skrev en recept.

Det kostede ingenting, ja lige udover prisen på apoteket.

Så jeg har vist en god dyrlæge.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 21:05

"Anja" <salgXXX@holdum.dk> skrev i en meddelelse news:46435f20$0

> Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Tror det ikke. De kræver jo recept i dag. Har også lige spyttet ca. 700 kr.
på ormekure til hunde og katte. Mener dog kun, at jeg plejer, at give
omkring 75 kr. for recepten.

Egentligt mærkeligt, at loppekurene ikke er kommet på recept endnu. Lopperne
kan vel også blive resistente overfor loppemidlerne ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-05-07 21:34

In news:46435f20$0$6746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Anja <salgXXX@holdum.dk> typed:
> [...]
> dyrlægen med hunden og så fik han en pille som kostede 19.- kr så
> jeg må tilstå at det var noget af en forskel... Er der ikke andre

Hej Anja.

Jeg køber ormekur på det lokale dyrehospital, hvor det ikke er
nødvendigt at få udskrevet recept først. Sidst jeg købte ormekur var
det Milbemax. Jeg gav 75.- kr. for 1 tablet. De er godt nok dyre,
men er så små at de er lettere for katten at sluge.

Man kan så også få Droncit (kun mod bændelorm) og Drontal
(bredspektret d.v.s.mod alle slags orm), og de er noget billigere,
men jeg synes bare, at tabletterne er så store, at en kat har svært
ved at sluge dem. Så vidt jeg ved koster de to slags piller ca. 85,-
kr. hver for en pakning.

Der er 2 piller á 50 mg. i en pakning , og de skal doseres med ½
pille til 5 kg. kat, og 1 pille til en kat på mellem 5 og 10 kg.

Det er så en hel del billigere end Milbemax, men hvis man skal
betale for en recept ved siden af, så er det jo hurtigt blevet en
dyr "fornøjelse".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 17:23

http://www.vet-medic.com/

Fra : Vibeke Bo Hansen

Dato : 20-12-08 18:14

> [...]
19.-
> kr så jeg må tilstå at det var noget af en forskel...
> Er der ikke andre muligheder for ormekure?

Hej

Vi giver det samme som dig for 2 stk Milbemax Vet - altså ca. 140 kr for
en tablet incl. recept - til vores VILDKAT ..... Det er dæleme dyrt...
Derfor har vi brudt vores hjerner med en anden måde at skaffe pillerne
på....
Og det lykkedes - vi har netop bestilt 10 stk. fra Holland for ca. 55
EUR incl. forsendelse - det er sådan ca. 35 kr / tablet. Det er stadig
ikke billigt - men i forhold til 140 kr... så er det vel OK.
Se linket neden under
https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Milbemax+Grosse+Katze+10+Tabl/121/3/1/

Med venlig hilsen
Vibeke Bo Hansen