shell_exec - enable eller disable ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 14-05-07 09:07

Hej Ng

Et generelt spørgsmål...

Hvad gør andre der måske sidder i samme knibe som jeg, som har behov for at
brugerne på sikre sider med SSL og htaccess skal kunne køre shell scripts på
serveren, men hvis man aktivere shell_exec i php, vil man samtidig give alle
ret til at uploda'e og eksekvere scripts til foldere som f.eks php-fusion
eller
phpmyprofiler kræver sat til chmod 777 eller chown'et til apache?

Kan man løse dette problem, eller må man vælge mellem pest eller kolera ?

Mvh Jacob

Fra : Geert Lund

Dato : 14-05-07 10:25

Jacob d'Andrade wrote:

> Hvad gør andre der måske sidder i samme knibe som jeg, [...]
> Kan man løse dette problem, eller må man vælge mellem pest eller kolera ?

Vælger et webhotel hvor du kan det du har brug for at få løst? Eller
finder alternative måder at omgå begrænsningerne på via php-kode,
perl-scripts, cronjobs o.lign.

Der er jo mange muligheder alt efter hvad du har tilladelse til hos din
webhoster.

Spørgsmålet er jo måske også mere om du over hovedet har brug for at
have adgang til at køre noget i en shell via PHP - men kan løse opgaven
på andre måder.

Du kunne måske endda også få aktiveret adgang til dit specielle program
der skal eksekveres.

Geert Lund,
www.GLD.dk