Favicon vises ikke
Fra : Peter Vesth

Dato : 14-05-07 07:41

Hej NG

Jeg har i nogen tid bokset med mit favicon.ico, som er lavet på
siden http://www.html-kit.com/e/favicon.cgi

Jeg har lagt ikonet op i rodmappen på mit webhotel, og lagt koden
<link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" /> ind i
head
på min side. Genstartet browseren gentagne gange. Så langt, så
godt.

Der bliver ikke vist noget ikon ved min adresse www.jesser.dk.

Når jeg kikker i rodmappen på mit webhotel, ligger favicon.ico
der godt nok, men uden billede. Billedet er med, når jeg kikker i
mappen på min egen pc'er. Kan det være fordi mit webhotel ikke
kender filtypen .ico?

Måske kender en af jer situationen, og har løsningen?

Mvh.

Peter Vesth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Denn!s H

Dato : 14-05-07 07:51

"Peter Vesth" <peter_vesth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der bliver ikke vist noget ikon ved min adresse www.jesser.dk.

Virker i IE7.

--

vh
Denn!s H

Fra : Peter Vesth

Dato : 14-05-07 08:27

Denn!s H wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Peter Vesth" <peter_vesth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

www.jesser.dk.

> Virker i IE7.
>
> vh
> Denn!s H

Hej Dennis

Det glæder mig, at noget bliver vist. Gider du fortælle mig, om
det er initialer eller et billede du ser?

Jeg ser stadigvæk ingenting på min maskine, det er mærkeligt.

Mvh

Peter

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-05-07 11:15

Peter Vesth <peter_vesth@hotmail.com> posting:

>Det glæder mig, at noget bliver vist. Gider du fortælle mig, om
>det er initialer eller et billede du ser?

http://cbh.softwolves.dk/temp/ikon.png

Prøv evt. med
<link rel="shortcut icon" href="./medie/favicon.ico" />

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 16-05-07 09:00

> Det glæder mig, at noget bliver vist. Gider du fortælle mig, om
> det er initialer eller et billede du ser?

Billede af person med hat

> Jeg ser stadigvæk ingenting på min maskine, det er mærkeligt.

prøv "træk" Explorer ikonet ud på skrive bordet med musen

--

vh
Denn!s H

Fra : a_b_seaman@yahoo.se

Dato : 14-05-07 13:42

On 14 May 2007 06:40:54 GMT, Peter Vesth <peter_vesth@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kender filtypen .ico?
>
>Måske kender en af jer situationen, og har løsningen?

Virker i FF IE7 IE6

Fra : Martin

Dato : 14-05-07 15:56

Peter Vesth wrote:
> Måske kender en af jer situationen, og har løsningen?

Jeg synes at IE6 viser favicons lidt som den har lyst til - engang
imellem vises det, engang imellem vises det ikke.

Fra : Peter Vesth

Dato : 14-05-07 18:19

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg synes at IE6 viser favicons lidt som den har lyst til - engang
> imellem vises det, engang imellem vises det ikke.

Grunden til at ikonet har skiftet undervejs er den, at jeg har
afprøvet Christians kode, desværre også uden positivt resultat.

Ikonet vil åbenbart ikke vises på min egen maskine, men jeg er da
tilfreds med at vide, at I andre kan se den.

Mange tak for interessen for mit problem, og skulle en have den
ultimative løsning til hvordan, jeg får ikonet på min egen maskine, er
jeg meget interesseret.

Mvh.

Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-07 04:29

Peter Vesth wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har i nogen tid bokset med mit favicon.ico, som er lavet på
> siden http://www.html-kit.com/e/favicon.cgi

> Der bliver ikke vist noget ikon ved min adresse www.jesser.dk.

Det er primært IE til og med version 6, der har problemer med det. Det har
Jesper Brunholm skrevet om her:

http://html-faq.dk/1015.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Andresen

Dato : 12-07-08 18:38

Har du prøvet med at slette cookies?
Jeg har også lige lagt en ud på min hjemmeside, men skulle først lige slette
cookies, da den ellers ikke ville tjekke efter nyt ikon.