Opera: Kvikknapper som startside?
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 13-05-07 16:05

½øjs@

Jeg har lige opdateret til Opera 9.2 og der er jo kommet kvikknapper.Kan man
ikke sætte dem som startside?

/Ole

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-05-07 09:55

"/Ole \(6000\)" <x@xx.xxx> posting:

>Jeg har lige opdateret til Opera 9.2 og der er jo kommet kvikknapper.Kan man
>ikke sætte dem som startside?

Funktioner > Indstillinger > fanen Generelt > Start med tomt
faneblad.

--
What is life, except excuse for death,

http://operawatch.com/news/2007/04/research-finds-opera-users-are-most-satisfied.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-07 10:10

Christian Bohr-Halling skrev:

> Funktioner > Indstillinger > fanen Generelt > Start med tomt
> faneblad.

Jeg har ingen problemer, men på et tidspunkt dukkede de der
kvikknapper frem uanmodet, og så lukkede jeg dem med det link der
var på siden. det skete to gange, og jeg ved ikke hvorfor.

Nu tjekkede jeg så den indstilling du forklarer - men jeg kan
ikke vælge "Start med tomt faneblad". Jeg kan kun vælge "Start
uden åbne faneblade" (sådan som jeg gerne vil).

Er det en indstilling jeg har slået fra i tidernes morgen?

--
Bertel

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 14-05-07 10:23

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> uden åbne faneblade" (sådan som jeg gerne vil).
>
> Er det en indstilling jeg har slået fra i tidernes morgen?

Dér var den... Jeg startede bare med tomt faneblad.... Takker for skubbet i
den rigtige retning

/Ole

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-05-07 10:29

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

>Jeg har ingen problemer, men på et tidspunkt dukkede de der
>kvikknapper frem uanmodet, og så lukkede jeg dem med det link der
>var på siden. det skete to gange, og jeg ved ikke hvorfor.

Hm. Mystisk. Det har jeg ikke oplevet.

>Nu tjekkede jeg så den indstilling du forklarer - men jeg kan
>ikke vælge "Start med tomt faneblad". Jeg kan kun vælge "Start
>uden åbne faneblade" (sådan som jeg gerne vil).

Det er fordi, du modsat standardindstillingen har slået dette til:
Funktioner > indstillinger > fanen Avanceret > Faneblade > Tillad
programvindue uden faneblad i.

Denne standardindstilling har man sikkert valgt for at ligne FF's
simple måde at have faneblade på og skjule Operas MDI-fortid. MDI
kan man i øvrigt slå. Under de nævnte indstillinger vælge man så
yderligere...
- Deaktiver "Vis luk-knap på hver fane" for at vise de almindelige
knapper i øverste højre hjørne til at minimere/maksimere, gendanne..
- Aktiver "Klik på fane for at minimere".

Og under Surfing-indstillingerne:
- Aktiver "Vis vinduesmenu".