Ip på pri DNS server
Fra : Nederbasse

Dato : 13-05-07 12:25

Hej

Efter en geninstallation vil jeg indtaste pri og sec DNS server
De starter med 242..212.**, jeg kan ikke indsætte 242 og får en advarsel om
at den højeste værdi er 223
Hvad skyldes det og hvordan retter jeg det ?

Lars

Fra : Niklas Petersen

Dato : 13-05-07 15:34

Nederbasse wrote:
> [...]
> at den højeste værdi er 223
> Hvad skyldes det og hvordan retter jeg det ?
Mon ikke du har byttet rundt på tallene? CC har ihvertfald følgende DNS
adresser:
212.242.40.3
212.242.40.51

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-05-07 17:08

On Sun, 13 May 2007 13:25:24 +0200, "Nederbasse" <xxx@xx.com> wrote:

> Efter en geninstallation vil jeg indtaste pri og sec DNS server
> De starter med 242..212.**, jeg kan ikke indsætte 242 og får en advarsel om
> at den højeste værdi er 223

Læs dokumentationen igen. En IP-adresse kan (som Windows siger) ikke
være over 224.0.0.0. (Adresser derover er multicast-adresser eller
reserverede og kan altså ikke bruges til DNS-servere).

> Hvad skyldes det og hvordan retter jeg det ?

Som sagt: Læs dokumentationen igen. 242.x.x.x er forkert.