Change the TTL value?
Fra : PerX ...

Dato : 13-05-07 14:02

Jeg opdagede en option i routeren som hedder "Change the TTL value"
yes/no - uden yderligere forklaring.

Er der nogen som har lyst til at dele en forklaring? :)

Skal man generelt pille ved TTL værdienn?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-05-07 17:09

On Sun, 13 May 2007 15:01:36 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Skal man generelt pille ved TTL værdienn?

Nej. Generelt skal man lade være med at pille ved det.

-A

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-07 22:01

In article <uvde4353v4fjfi3f0pdr3mgmhpq4llgn9f@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Nej. Generelt skal man lade være med at pille ved det.

Hm så hvis funktionen "Change ttl value" er slået til som default er det
smart slå den fra?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-05-07 06:47

On Sun, 13 May 2007 23:00:51 +0200, PerX ...

> Hm så hvis funktionen "Change ttl value" er slået til som default
> er det smart slå den fra?

Nu kender jeg ikke udstyret... Hvis det betyder 'nulstil TTL' eller
noget i den stil, skal man ikke slå det til. Hvis det er 'tæl TTL én
ned' (ligesom alle andre routere), skal man ikke slå det fra. Kort
sagt ville jeg gå ud fra, default var nogenlunde fornuftigt, og derfor

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-05-07 00:00

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@hojmark.org> wrote:

> [...]
> ned' (ligesom alle andre routere), skal man ikke slå det fra. Kort
> sagt ville jeg gå ud fra, default var nogenlunde fornuftigt, og derfor

Medmindre man har ekstremt mange hops før den angivende router. Men så
skal man vidst have 20 eller noget i den retning før det kan blive et
problem, og det har de færreste vidst

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc. | bo@geekworld.dk