Skal bygge ny gamer pc gerne langtidsholdb~
Fra : René Hansen

Dato : 13-05-07 11:57

Hej
Ja der findes sikkert intet der er langtidsholdbart men jeg mangler seriøst
en ny pc. Min gamle abit th7 -II står til aflivning
Jeg elsker at spille og vil ikke lide af resource mangel. jeg har læst
anmeldelser af hardware på toms hardware og edbpriser men bliver mere klog
end forvirret.

Jeg håber Jeg kunne få nogen i tale herinde med gode råd.

Budget er vel imellem 8000 - 12000 men igen måske bliver jeg klogere.

Med håb om hjælp

mvh René

Fra : Sven

Dato : 13-05-07 21:58

> [...]
>
> Jeg håber Jeg kunne få nogen i tale herinde med gode råd.
>
> Budget er vel imellem 8000 - 12000 men igen måske bliver jeg klogere.

Ganske kort.
Bundkort med Intel 965 chipsæt, en Intel Core2Duo E6600, 2 Gbyte hurtig ram,
samt så stort et Geforce 8800 som du har råd til.

Sven

Fra : René Hansen

Dato : 14-05-07 22:18

Hej Sven
Tak for svaret. Du skriver ntel chipset 965. Mange skriver om nforce 680i
hvad ser du som den bedre løsning og hvorfor?

Mvh René

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-05-07 01:24

René Hansen skrev:

> Du skriver ntel chipset 965. Mange skriver om nforce 680i hvad ser du
> som den bedre løsning og hvorfor?

It-udstyr har det med at blive mere fejlfrit efterhånden som leveran-
døren laver nye revisioner. 680i er splinternyt og fejlene er ikke fun-
det endnu.

Gigabyte er netop kommet med GA-965P-DQ6 i version 3.3 og det får
rigtigt gode reviews med på vejen (google | review ga-965P-DQ6):

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2091114

http://www.legitreviews.com/article/495/1/

Asus Premium Vista-serie med P965 har sjovt ekstra-udstyr med i papkas-
sen:

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&model=1558&modelmenu=1

Begge boards har den fordel at de også kan klare processorer med 4 ker-
ner når de engang kommer ned i menneskepriser (det sker nok først sidst
på året når AMD leverer deres udgave med 4 kerner, hvis processoren el-
lers kan måle sig med Intels).

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 18-05-07 15:38

> [...]
>
> Jeg håber Jeg kunne få nogen i tale herinde med gode råd.
>
> Budget er vel imellem 8000 - 12000 men igen måske bliver jeg klogere.

For nogle måneder siden sammensatte jeg en drømmepc til mig selv på papiret :

Antec Solution SLK3000B-EU 297 kr.
Corsair HX520W 681 kr.
2 stk. Papst 4412F/2GL (a 98 kr.) 196 kr.
ASUS P5B-E AiLifestyle Series 978 kr.
OCZ Special Ops Edition 2 x 1 GB 1.438 kr.
Core 2 Duo E6600 2.4 GHz 2.178 kr.
Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B 280 kr.
Inno3D GeForce 8800GTS 2.299 kr.
LiteOn LH-18A1P (Sort)(En gros) 198 kr.
WD Caviar SE16 WD5000KS 500 GB 970 kr.

Total : 9515

Og det var for nogle måneder siden .. priserne er faldet siden og der er
kommet nogle andre produkter på markedet.

I dag ville jeg muligvis vælge en Core 2 Duo E6420 og måske et P35 bundkort ,
men P35 bundkort er først lige kommet frem så der er ikke mange at vælge i
mellem og priserne er stadigt høje af den grund. Desuden er DDR3 stadigt ikke
kommet , men næste måned ser det måske anderledes ud.

Angående Nvidia 680i vs Intel 965 så ville jeg også vælge 965 - det er en
anelse hurtigere og overclocker stabilt.
Desuden synes jeg at Nvidia var hurtige til at droppe udviklingen af nye
drivere til mit Nforce 2 kort , og jeg ønsker ikke at finde ud af om det samme
vil komme til at gælde med Nvidia 680i.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-05-07 08:38

> ASUS P5B-E AiLifestyle Series 978 kr.
> OCZ Special Ops Edition 2 x 1 GB 1.438 kr.
Du skal bare vide at det siges at OCZ ram ikke køre sammen
med Asus P5B...

dem her køre fint med P5B