extern disk pludselig væk efter opdat
Fra : hjmm

Dato : 13-05-07 01:16

jeg har lige købt en western digital sata 500gb disk og en revoltec aludisk
book externbox kører usb2,fik det samlet formateret og var begyndt at ligge
over på den,så installerede jeg det nye daemon tools på min pc,men for at
det kunne køre måtte jeg opdatere noget som hedder "SCSI pass trough direct"
hentede så denne SPTDinst-v143-x86.exe
og efter jeg gjorde det kan jeg ikke mere se min nye extern box ude i
stien,men jeg kan godt under administre drev
hvad er der sket og hvordan får jeg det frem igen hvis jeg sætter min
exstern box på min bærbar er der ingen problemer
mvh sloth

Fra : JJ

Dato : 13-05-07 06:56

"hjmm" <sloth2@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvad er der sket og hvordan får jeg det frem igen hvis jeg sætter min
> exstern box på min bærbar er der ingen problemer

Du kan prøve at afinstaler den under hardware administration, og lade den
instalere sig selv igen.

JJ

Fra : hjmm

Dato : 13-05-07 08:11

hmm det prøve jeg under "hardware" "enhedshåndtering" "fjernharware" det
hjalp ikke æv

men tak for tippet aligevel
mvh sloth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-07 12:26

hjmm skrev:

> hvad er der sket og hvordan får jeg det frem igen hvis jeg
> sætter min exstern box på min bærbar er der ingen problemer

Har du prøvet at skifte drevbogstav med diskhåndteringsværktøjet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : hjmm

Dato : 13-05-07 12:37

hmm nej men kan jeg lige prøve kan man sætte det som man vil feks hvis det
sidste nu hedder E: så skal de hedde F:+G:
mvh sloth

Fra : hjmm

Dato : 13-05-07 13:07

Hej Thomas

bingo det var lige det der var galt gav dem to nye drev betegnelser og vupti
var de fremme igen

tak for hjælpen alle
der har svaret
mvh sloth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-07 13:36

hjmm skrev:

> bingo det var lige det der var galt gav dem to nye drev
> betegnelser og vupti var de fremme igen

Herligt. Det har også tit snydt mig med de pokkers drevbogstaver i
WinXP. Har f.eks. en USB-pen med drevbogstavet G, men selv når den
ikke er sat i, er G åbenbart reserveret til den, så hvis man propper
en anden disk i og WinXP automatisk giver den bogstavet G, fordi det
ser ud til at være ledigt, så bliver drevet ikke synligt i andet end
diskværktøjet.

> tak for hjælpen alle

Velbekomme.

--