Blå skærm ved luk
Fra : Søren

Dato : 12-05-07 15:35

Hej gruppe.
Jeg har et problem, når jeg skal lukke Windows. Jeg kan høre, at harddisken
går i stå og alle ikoner forsvinder fra skærmen, men maskinen lukker ikke
ned. Blæseren bliver med at køre og skærmen bliver blå. Ikke 'fejl' blå men
normal blå, som lige før luk.
Ved næste start starter maskinen normalt, ikke noget med fejlsikker tilstand
eller lign.
Nogen, der har et tip?

XP med SP2 og div updates.

MVH
-Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-07 16:02

On Sat, 12 May 2007 16:35:04 +0200, "Søren" <Sofuss@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>normal blå, som lige før luk.

>Ved næste start starter maskinen normalt, ikke noget med fejlsikker tilstand

At maskinen starter uden brok betyder at windows lukker helt ned, så
jeg gætter på et hardware eller rettere ACPI problem...

Prøv at lege med dine BIOS indstillinger herunder indstillingerne
omkring PnP OS, APM/ACPI og Power Management. Hvis den fortsat driller
kan du prøve at nulstille BIOS/CMOS ved at flytte reset-jumperen
frem-og-tilbage...

<mlr>

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-05-07 16:41

Søren skrev:
> [...]
> bliver blå. Ikke 'fejl' blå men normal blå, som lige før luk.
> Ved næste start starter maskinen normalt, ikke noget med fejlsikker

Afinstallér skype (hvis du har det skrummel installeret). Skype (jeg brugte
3.1.0.154) gjorde det samme på de 3 maskiner jeg har prøvet den på. Når
maskinen havde kørt et stykke tid, skulle man lukke maskinen to gange før
den slukkede. Jeg har droppet skype af samme grund. Det er alligevel blevet
noget korrupt bloatware. Hvis du har mod på det, kan du prøve at installere
skype 3.2. Den virker muligvis lidt mindre dårligt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam