Ustabil netadgang
Fra : John

Dato : 12-05-07 01:38

Hej

Jeg oplever til tider et problem med at komme på internettet på min IBM
T40 med openSUSE 10.2 installeret.

Problemet opstår både når jeg starter maskinen op (ikke hver gang) eller
hvis maskinen har stået ubrugt hen i fx et par timer.

Det lykkes nogen gange at aktivere forbindelsen via KNetwork Manager -
andre gange lykkes det ikke.

Jeg oplever ikke de samme problemer hvis jeg starter maskinen op i
Windows XP.

Nogen idéer til at afhjælpe problemet?

Mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-07 02:01

On Sat, 12 May 2007 02:38:26 +0200
John <jk7410@gmail.com> wrote:

> Problemet opstår både når jeg starter maskinen op (ikke hver gang)
> eller hvis maskinen har stået ubrugt hen i fx et par timer.
>
> Nogen idéer til at afhjælpe problemet?

Lyder som et standby problem. Altså din maskine går i standby efter en
vis periode uden aktivitet, og skulle så gerne helst vågne til dåd
igen, når det er påkrævet. Problemet relaterer sig til ACPI, og er et
kendt smertensbarn.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : John

Dato : 14-05-07 09:37

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> vis periode uden aktivitet, og skulle så gerne helst vågne til dåd
> igen, når det er påkrævet. Problemet relaterer sig til ACPI, og er et

Hej Michael

Tak for dit svar.

Problemet opstår til tider også når jeg starter maskinen (hvor den altså
har været slukket helt). Nogle gange kan det løses ved at forsøge at
genaktivere forbindelsen. Andre gange må jeg genstarte igen.

Det lyder desværre også lidt på dig som om der ikke er en brugbar
løsning på problemet...

Mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-07 16:26

On Mon, 14 May 2007 10:37:15 +0200
John <jk7410@gmail.com> wrote:

> Det lyder desværre også lidt på dig som om der ikke er en brugbar
> løsning på problemet...

Ikke nødvendigvis. Hvilken version af kernen anvender du? Kerne 2.6.20
skulle indeholde væsentlige forbedringer, hvad angår ACPI.

Eventuelt kan du tilføje denne option til kernen: acpi=off

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen