Kan i hjælpe mig med Clock
Fra : naqibullah

Dato : 11-05-07 21:23

Hej med jer. jeg har en opgave for at skifte en digital clock som
køger på Danske tid til Afghansk der er er 2:30 forskel på tiden
feks: her er klokken 22:18 der er den 00:48. jeg har lavet nogle
kode men den virkker sgu der ikke.

digital clock kode:

<!--
..styling{
background-color:black;
color:lime;
font: bold 15px MS Sans Serif;
padding: 3px;
}
-->

<script>
<!--
var alternate=0
var standardbrowser=!document.all&&!document.getElementById

if (standardbrowser)
document.write('<form name="tick"><input type="text" name="tock"
size="6"></form>')

function show(){
if (!standardbrowser)
var clockobj=document.getElementById?
document.getElementById("digitalclock") :
document.all.digitalclock
var Digital=new Date()
var hours=Digital.getHours()
var minutes=Digital.getMinutes()
var dn="AM"

if (hours==12) dn="PM"
if (hours>12){
dn="PM"
hours=hours-12
}
if (hours==0) hours=12
if (hours.toString().length==1)
hours="0"+hours
if (minutes<=9)
minutes="0"+minutes

if (standardbrowser){
if (alternate==0)
document.tick.tock.value=hours+" : "+minutes+" "+dn
else
document.tick.tock.value=hours+" "+minutes+" "+dn
}
else{
if (alternate==0)
clockobj.innerHTML=hours+"<font
color='lime'>&nbsp;:&nbsp;</font>"+minutes+" "+"<sup
style='font-size:1px'>"+dn+"</sup>"
else
clockobj.innerHTML=hours+"<font
color='black'>&nbsp;:&nbsp;</font>"+minutes+" "+"<sup
style='font-size:1px'>"+dn+"</sup>"
}
alternate=(alternate==0)? 1 : 0
setTimeout("show()",1000)
}
window.onload=show

//-->
</script>

og her er den som jeg lavet til Afghansk:

/* changes the current UTC time to Afghanistan time */
var timer = null

function stop()
{
clearTimeout(timer)
}

function start()
{
var time = new Date()
if (time.getUTCMinutes()+30<=59)
{
var hours = time.getUTCHours()+4
}
else
{
var hours = time.getUTCHours()+5
}
hours=(hours <=23) ? hours : hours-24
if (time.getUTCMinutes()+30<=59)
{
var minutes = time.getUTCMinutes()+30
}
else
{
var minutes = time.getUTCMinutes()+30-60
}
minutes=((minutes < 10) ? "0" : "") + minutes
var seconds = time.getUTCSeconds()
seconds=((seconds < 10) ? "0" : "") + seconds
var clock = hours + ":" + minutes + ":" + seconds
document.forms[0].display.value = clock
timer = setTimeout("start()",1000)
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 12-05-07 07:08

"naqibullah" <Barnaul25@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> køger på Danske tid til Afghansk der er er 2:30 forskel på tiden
> feks: her er klokken 22:18 der er den 00:48. jeg har lavet nogle

Lidt OT, men skifter tidszoner ikke med hele timer?

--
Thrane

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-05-07 12:27

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev :

>Lidt OT, men skifter tidszoner ikke med hele timer?

Nej, ikke alle steder.

http://www.tidszoner.dk/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Thrane

Dato : 12-05-07 14:41

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Nej, ikke alle steder.
>
> http://www.tidszoner.dk/
>
> --
> Kerim

Tak, Kerim

Så lærte jeg også noget i dag!

--
Thrane

Fra : naqibullah

Dato : 13-05-07 08:58

kerim.... Hvad politiken med Javascripts og Clock at gør?????

og mange tak til Reichstein Nielsen for hjælpen jeg prøver
det:)))))

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:53

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke alle steder.
>
> http://www.tidszoner.dk/
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-05-07 13:10

naqibullah <Barnaul25@hotmail.com> writes:

> [...]
> køger på Danske tid til Afghansk der er er 2:30 forskel på tiden
> feks: her er klokken 22:18 der er den 00:48. jeg har lavet nogle

For at løse dit konkrete problem, så indsæt nogle linje lige efter
var Digital=new Date()
der omregner til Afghansk tidszone.
Det store problem er at man ikke ved hvilken tidszone scriptet
kører i, og at Date kun arbejder med lokal tid og UTC-tid.

Digital.setUTCMinutes(Digital.getUTCMinutes() + 270);

Det giver et tidspunkt der er fire en halv time senere, og da Afhanisk
tid er UTC+4:30 vil man kunne bruge
Digital.getUTCHours() og Digital.getUTCMinutes()
til uret. Så er det uafhængigt af hvilken tidszone den der viser siden
sidder i.
(Og da Afghanistan aldrig har brugt sommertid, så skal man i det mindste
ikke tage højde for det :)

Altså:
var Digital=new Date()
Digital.setUTCMinutes(Digital.getUTCMinutes()+270);
var hours=Digital.getUTCHours()
var minutes=Digital.getUTCMinutes()

Held og lykke
/L

Fra : naqibullah

Dato : 13-05-07 22:43

wooooooooooow den virkker 1000 gang tak du er super dygtige:))))