vertikal javascript jump scroll
Fra : kim@webactor.dk

Dato : 11-05-07 10:59

Hej Allesammen

Håber dæhlme i kan hjælpe mig her.

Er der nogen der ved hvor jeg evt, kan finde et javascript kode
eksempel til en:
vertikal javascript jump scroll .. tror jeg man kalder det :)

Prøv evt. (KUN IE browser) at se den her side
http://www.servicetryk.dk

Jeg har ikke rigtig kunne finde den funktion nogen steder på nettet

Håber i evt. kan linke mig videre til en Javascript side - hvor jeg
evt.
kan hente funktion´s koden - eller noget lign.

På forhånd tak

Kimo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-05-07 13:55

kim@webactor.dk wrote:

> Prøv evt. (KUN IE browser) at se den her side
> http://www.servicetryk.dk
>
> Jeg har ikke rigtig kunne finde den funktion nogen steder på nettet

Jeg kan få øje på mindst 2 grunde til, at du helt skal glemme det:

1: Det virker kun i IE, så du udelukker på forhånd en pæn sjat
af de potentielle brugere.

2: Du tvinger brugerne til at hente samtlige "sider" på en gang,
selv om de måske kun er interesseret i en enkelt side.

Det ser måske fikst ud, men det er imho noget hø at lave.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-05-07 12:44

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> writes:

> Jeg kan få øje på mindst 2 grunde til, at du helt skal glemme det:
>
> 1: Det virker kun i IE, så du udelukker på forhånd en pæn sjat
> af de potentielle brugere.

Det kan omgås med et bedre script, men ...

> 2: Du tvinger brugerne til at hente samtlige "sider" på en gang,
> selv om de måske kun er interesseret i en enkelt side.

og 3: Siden virker KUN hvis Javascript er slået til. Det alene burde
være diskvalificerende for en web-side i disse tider.

/L

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 15-05-07 11:04

1. Det kan da sagtens laves så det virker i alle gængse browsere.

2. I disse bredbåndstider er det vist ikke noget problem at downloade flere
sider.. Det er selvfølgelig et problem hvis vi snakker flere hundrede sider,
men er det under 10 som i eksemplet er da ikke noget problem (siden fylde 5
kb mod dr.dks forside der fylder 48 kb)

3. og ja javascript skal være slået til hvad det er for lang hovedparten af
alle browsere +95%

/Marten

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-05-07 22:10

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg kan få øje på mindst 2 grunde til, at du helt skal
> glemme det:

En 3. grund er at det har samme ulempe som frames,
ved at man ikke kan bookmarke en enkelt side.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 11-05-07 14:12

<kim@webactor.dk> wrote in message
> [...]

>evt.
>kan hente funktion´s koden - eller noget lign.

Du kunne jo tage et kig på kildekoden på de 2 sider der benyttes:

http://www.servicetryk.dk/page.html
http://www.servicetryk.dk/menu.html

--
Thrane