Ethernet Terminering
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 14:05

Hej gruppe

Skal have bestilt noget internet og i den forbindelse vil ejg gerne
undgå udbydernes udstyr, jeg har en Zyxel ZyWall 35 (ethernet router)
jeg gerne vil have smidt på, men der er ikke mange udbydere idag der
terminerer i ethernet så vidt jeg lige kan se. har i nogle foralg. TDC
synrs jeg umiddelbart er for dyre når jeg se hvad der er af andre tilbud
i kbh. området. hvad er der af alternativer til TDC? evt. kunne jeg
klare mig med ngoet der kan køre over et ADSL" modem og så over ZyWall'en

nogen idéer?

på forhånd tak.
Claus

Fra : ShutEye

Dato : 11-05-07 14:07

> [...]
> området. hvad er der af alternativer til TDC? evt. kunne jeg klare mig med
> ngoet der kan køre over et ADSL" modem og så over ZyWall'en

Fullrate med fast offentlig ip.
Så kører deres router i bridged mode og blander sig ikke i noget :)
Har det selv sammen med en zywall5 og det virker bare.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 14:09

ShutEye wrote:

> Fullrate med fast offentlig ip.
> Så kører deres router i bridged mode og blander sig ikke i noget :)
> Har det selv sammen med en zywall5 og det virker bare.

Det var fandme hurtigt svar! jeg takker.. havde også kig på fullrate,
men var i tvivl om hvorvidt det skod kasse kunne køre i bridged mode
(jeg har tidliger e haft en CC kasse som ikek ville selvom den var
reklameret til det)

Claude

Fra : Sune

Dato : 11-05-07 16:34

On Fri, 11 May 2007 15:08:32 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

>Det var fandme hurtigt svar! jeg takker.. havde også kig på fullrate,

CPH-Metronet kan det samme.

Mit første udstyr efter deres modem har ihvertfald en 'rigtig' IP addresse pr. default.

Mvh
Sune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-07 14:17

"Claus Albæk (Kbh.)" skriver:

> TDC synrs jeg umiddelbart er for dyre når jeg se hvad der er af andre tilbud
> i kbh. området.

Nå, det var ellers dem jeg ville anbefale. Har egen router her....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 14:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Claus Albæk (Kbh.)" skriver:
>
> Nå, det var ellers dem jeg ville anbefale. Har egen router her....

Ja men Fullrate leverer noget der ligner 20mbit for hvad TDC leverer en
8mbit til. rent teknisk har jeg også altid foretrukket TDC (no bullshit
med dem)

Fra : NoOne

Dato : 12-05-07 10:37

On Fri, 11 May 2007 15:04:32 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

> [...]
>i kbh. området. hvad er der af alternativer til TDC? evt. kunne jeg
>klare mig med ngoet der kan køre over et ADSL" modem og så over ZyWall'en

..... CC og Fullrate's Zyxel router kan sættes som "brigde" så deres
router ikke længere fungere som router men kun som skillefilter og
ADSL moden .... så kan du selv sætte en router på :)

RaZoR :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 10:40

NoOne wrote:

> .... CC og Fullrate's Zyxel router kan sættes som "brigde" så deres
> router ikke længere fungere som router men kun som skillefilter og
> ADSL moden .... så kan du selv sætte en router på :)

Min kollega har en af deres forbindelser og i hans model er det ikke
muligt, synes ikke jeg har lyst til at gamble på at jeg får en model der
kan... og min ZW35 kan ikke køre PPPoA så at bruge den som rent
skillefilter dur heller ikke. har også diskuteret det med en tekniker
hos CC. Men tak for forslaget.

Fra : Hans

Dato : 12-05-07 21:42

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> [...]
> der kan... og min ZW35 kan ikke køre PPPoA så at bruge den som rent
> skillefilter dur heller ikke. har også diskuteret det med en tekniker

Hos CC er løsningen Global IP, men det koster den nette sum af 125 kr. o.m.

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/

Hans

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-05-07 22:26

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Hos CC er løsningen Global IP, men det koster den nette sum af 125 kr.
> o.m.

Og 10.- pr md. hos Fullrate

Mogens