E-Mail
webnoob 5265
Lille mailprogram til usb-nøglen
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 08:47

Hej

Jeg savner et mailprogram, jeg kan have med mig rundt i den store verden på
en usb-stift.

Lige nu bruger jeg kun web-mail, men den bliver jo fyldt op, hvis man ikke
sletter de gamle beskeder, og det ville jeg gerne undgå.

Har i et forslag til et program, der ikke behøver installation, og som kan
køre direkte fra usb-drevet ?
Det må gerne have en form for sikkerhed.

mvh elvisdk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-05-07 08:51

elvisdk skrev:

>Har i et forslag til et program, der ikke behøver installation, og som kan
>køre direkte fra usb-drevet ?

Koma-Mail
http://www.koma-code.de/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=39

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Autocadster

Dato : 11-05-07 08:59

Ivan V. Klattrup sendte dette med sin computer:

Findes der noget der kan dansk ?

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : emj

Dato : 11-05-07 09:39

elvisdk skrev:

>Jeg savner et mailprogram, jeg kan have med mig rundt i den store verden på
>en usb-stift.

Prøv Quick Mail
Den fylder ikke mange kb
http://www.freeware-guide.com/dir/internet/emailclients.html

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : emj

Dato : 11-05-07 10:22

emj skrev:

>http://www.freeware-guide.com/dir/internet/emailclients.html

Jeg har lige testet JBmail fra en USBnøgle
Den er genial og fylder 8-900 kb installeret.
Fra den, kan du både sende og modtage, samt hente header fra
mailserveren og læse/slette dem direkte på mailserveren, hvis du vil.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-07 11:23

emj skrev:

> Jeg har lige testet JBmail fra en USBnøgle
> Den er genial og fylder 8-900 kb installeret.

SimpleCheck kan mere, og den fylder 150 Kbyte installeret.
Exefilen fylder knap 300 Kbyte:

   http://sourceforge.net/projects/simplecheck/

"Mere" betyder at den kan styre mange konti og at der er mere
fleksible indstillinger. Man kan f.eks. sætte et maksimum antal
linjer man vil se af en mail.

Jeg har haft det i mange år som en sikkerhed mod en bombet
mailboks, men det kan sagtens bruges som en selvstændig
mailklient.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 11-05-07 10:13

On Fri, 11 May 2007 09:47:06 +0200, elvisdk wrote:

> Lige nu bruger jeg kun web-mail, men den bliver jo fyldt op, hvis man ikke
> sletter de gamle beskeder, og det ville jeg gerne undgå.

Skift til GMail, der er 2,8GB plads, spamfilter og mulighed for at
beholde den eksisterende mailadresse.
Ved godt det ikke var det du spurgte efter, men jeg vil hellere huske på
et login end at risikere at tabe en usb-stick.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : John Smith

Dato : 11-05-07 13:57

elvisdk skrev:
> [...]
> køre direkte fra usb-drevet ?
> Det må gerne have en form for sikkerhed.

Thunderbird
www.PortableApps.com

mvh.
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 16:44

Hej og tak for jeres gode forslag

Nu har jeg prøvet Thunderbird fra Mozilla.
Den lagrer alle mails på harddisken og ikke usb nøglen. Hvordan ændres dette
?

mvh elvisdk

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 17:06

Så fik jeg det til at virke.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 11-05-07 16:55

"elvisdk" <elvis-snabela-beskedboks.danmark> skrev i meddelelsen

> Lige nu bruger jeg kun web-mail, men den bliver jo fyldt op, hvis man ikke
> sletter de gamle beskeder, og det ville jeg gerne undgå.

Skift til Gmail. Så skal du godt nok have mange mails for at fylde den op...
Der er næsten 3 gigabyte gratis plads, og den fungerer perfekt!.