Kattepension i Aalborg
Fra : Katrine

Dato : 04-07-01 15:21

Hej

Er der nogen som kender til en god kattepension i Aalborg. Da jeg skal
en tur hjem til mine forældre, skal Blip og Josefine passes, men hvor?
Blip har tidliger været alene hjemme, hvor en veninde agerede
kattesitter, men nu da Josefine er kommet til tror jeg ikke at det vil
være en god ide med en kattesitter, som kommer en gang om dagen.
Josefine er jo kun en baby, og hun spiser ikke så meget på en gang men
istedet ofte. Jeg tvivler på at Blip vil levne meget mad til hende, hvis
det kun bliver severet en gang. Så jeg tror at en kattepension vil være
en bedre ide, men hvor?

Sommervarme hilsner
Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-07-01 15:27

Hejsa Katrine!

Jeg har fulgt lidt med i news gruppen her, og mener at have læst at du fik
Josefine i lørdags? Jeg tænker mere på, at det er meget normalt at man ikke
er ret meget væk hjemmefra den første uge, måske 14 dage efter man har fået
killingen, men det er måske en vurderingssag? Jeg ville foretrække at have
en kattesitter, for jeg tror killingen bliver forvirret hvis du sender dem
på pension - jeg mener...killingen er lige ved at falde på plads det nye
sted, og så kommer den et fremmed sted hen, for at komme tilbage til noget
den knap nok kan huske. Men jeg ved det ikke - er bare sådan en stemme jeg
har i hovedet der siger sådan - jeg er ikke katteekspert..

mange varme sommerhilsener fra
Claudia, Morten og Emma missekat (Som skal neutraliseres på fredag)

Fra : Katrine

Dato : 04-07-01 15:50

Hej

Det er rigtigt. Josefine er lige flyttet ind, men jeg skal heller ikke
nogen steder de første par uger. Jeg ved faktisk endnu ikke hvornår jeg
skal hjem, men det bliver nok i slutningen af måneden/starten af næste
måned. Jeg regner ikke med at være væk for længe. Er det uansvarligt at
jeg tager afsted allerede? Er det bedst at hun bliver hjemme? Grunden
til jeg overvejer kattepension, er fordi der er mere konstant opsyn - Er
der ikke? Hvis der kun kommer en sitter en gang om dagen, kan jeg så
ikke risikere at den store spiser maden fra den lille? Jeg vil meget
gerne høre nogle meninger. Jeg har intet planlagt og alt kan ændres, så
alle er velkommen til at give deres vurdering, som jeg så vil tage til
efterretning. :)

\Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-07-01 18:12

Hej Katrine

Kunne du ikke få veninden til at komme og sitte, mere end en gang om dagen?

Hilsen
Joan

Fra : Katrine

Dato : 04-07-01 19:18

Det vil være det bedste, men hun bor lidt væk og jeg tror ikke hun kan
komme mere end mere end en gang om dagen. Derfor undersøger jeg
alternativerne.

\Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 12-07-01 11:32

Hej Katrine

Nu vil nogle måske sige at jeg er ond og det er synd for kattene osv.
men......... når man har mere end 1 kat (det har du jo) så kan man sagtens
tage på weekend og lade kattene blive alene hjemme.
Der skal bare være en ekstra bakke med grus, ekstra mad og ekstra vand så
klarer kattene sig fint.
Og hvis du skal være væk længere tid, så kan din veninde jo bare komme hver
anden dag og fodrer op, kæle og ornde bakker.
Kattene vil allerhelst blive hjemme, så hvis dette er muligt skal du gøre
det

Eller..... tage kattene med dig selv til dine forældre ???? Det har vi også
prøvet, og det var også ok...men nr. 1 er at kattene er hjemme

Venligst

Mette

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 12-07-01 11:53

Men, er det ikke i princippet i strid med lovgivningen? Jeg mener der står at
de skal tilses minimum een gang dagligt?
-Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-01 23:11

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev...
> Men, er det ikke i princippet i strid med lovgivningen? Jeg mener der står
at
> de skal tilses minimum een gang dagligt?
> -Gitte

Hej Gitte

Jo, det er muligt - men helt ærligt, hvor mange tror du, der til punkt og
prikke efterlever _hver eneste_ lov, der findes i DK? Mit gæt er ingen! Og
så er Dyreværnsloven givetvis (som så mange andre gode som tåbelige
bestemmelser ang. dyrehold mv.) møntet mest på brugsdyr, altså landbrug mv.

Mvh. Camilla

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 13-07-01 00:09

Jøsses, jeg spørger jo også bare, idet jeg kom til at tænke på, om det kan
forsvares at lade sine dyr 100% uden opsyn i en hel weekend: dvs. flere døgn.
Jeg tænker ikke blot på natten fra lørdag til søndag, men fx perioden strækkende
sig fra fredag eftermiddag til fx søndag aften. Det var absolut ikke møntet på
forslaget om at lade veninden kigge til kattene hver anden dag som sådan!
Hvorvidt folk generelt efterlever lovene eller ej forekommer mig
uinteressant, det samme argument dukker jo også op i forhold til hvorvidt folk
selv bør have lov at aflive katte, hvorvidt fartgrænser bør overholdes etc. etc.

Men ang. Dyreværnsloven, så er den vel en lov, som principielt omfatter alle
dyr og ikke blot landbrugsdyr....eller hvad?
-Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-07-01 16:50

Hej Gitte

Sådan var det heller ikke ment... Jeg mistolkede tilsyneladende dit
spørgsmål til at være en anelse ledende...
Og personligt ville jeg aldrig efterlade mine katte alene fra fredag til
søndag - en enkelt dag kan gå, men så heller ikke længere (men jeg er
sikkert også pylret - men man skal trods alt varetage kattens
interesse, og jeg er såmænd også ret sikker på, at nogle katte ville have
det langt bedre ved at få lov til at være alene hjemme i et par dage, end at
blive sat i kattepension for en week-end. Katte er somme tider ret lette at
stresse og bryder sig sjældent om miljø-skift, så måske det i virkeligheden
var at foretrække at lade Lille-missen blive hjemme i sikre og trygge
omgivelser, fremfor at bringe den den til en week-end i bur i et miljø, den
slet ikke kender - også selvom det står i Dyreværnsloven at dyret skal
tilses mindst 1 gang i døgnet...

Og jo, Dyreværnsloven gælder da selvfølgelig alle dyr - jeg mente bare, at
oprindeligt er den nok skrevet til brug for fx landbrugsdyr m.fl. - ligesom
fx reglen om, at dyr ikke må ormekur med mindre det er på recept, det er jo
ikke lavet fordi kæledyrsejerne stopfodrer deres hunde og katte med
ormekure, men fordi landbruget overforbruger...

Mvh. Camilla

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B4E2DEE.BA18F1EE@hum.auc.dk...

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 13-07-01 19:01

Hejsa Camilla
Jeg kan egentlig godt se, at formuleringen var en "anelse" tvetydig Så at du
misforstod det, var nok min egen skyld. Jeg havde ikke lige selv fanget den
vinkel, da jeg skrev det.
Dybest set må jeg indrømme at vi selv havde overvejet om det kunne lade sig gøre
at lade dem alene en hel weekend - i nødstilfælde - og i den sammenhæng
overvejede vi også om Dyreværnsloven faktisk skulle tolkes således, at man ikke
måtte....man kunne jo også risikere at nabo/vicevært troede man koldt og kynisk
tog på ferie uden at sørge for kattene.
Resultatet af vore overvejelser blev, at vi ikke forlader dem medmindre de
minimum bliver tilset een gang dagligt (af frygt for evt. uheld ... tænk hvis en
af dem kom til skade og måtte vente på hjælp i et helt døgn). Heldigvis har vi
dog normalt flere bekendte der bor på samme kollegium og gerne vil se til dem to
gange dagligt Det er vist optimalt.
-Gitte