IE leder på nettet efter min routeradresse~
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 10-05-07 18:27

Det er måske mest et softwareproblem men jeg tror der er flere i denne
gruppe der kan svare på det.

Når jeg prøver at kontakte min router på 192.168.1.1 leder IE forgæves
på nettet og kommer i stedet frem med nogle søgeresultater der
indeholder ip adressen.
Hvis jeg i stedet bruger firefox kommer jeg frem til routeren.

Hvad er det der gør at IE leder på nettet i stedet for lokalnetværket.
Er der en indstilling man kan ændre i ?
Man kan jo altid frakoble routerens forbindelse til nettet men det kan
være upraktisk hver gang.

PS Bruger Xp Pro

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-05-07 19:58

On 10 May 2007 10:26:39 -0700, "ttdifferent@gmail.com"
<ttdifferent@gmail.com> wrote:

> [...]
>Er der en indstilling man kan ændre i ?
>Man kan jo altid frakoble routerens forbindelse til nettet men det kan

Er det ikke bare et spørgsmål om at skrive adressen på den rigtige
måde, dvs som http://192.168.1.1/ ??

<mlr>

Fra : Roland

Dato : 12-05-07 08:24

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare et spørgsmål om at skrive adressen på den rigtige
> måde, dvs som http://192.168.1.1/ ??
>
> <mlr>

Hej

Det skulle være nok at skrive 192.168.1.1

Det har da virket på de router som jeg har haft med at gøre indtil nu.
Selvfølgelig forudsat at det er adressen på ruoteren.

Adressen kan du se ved hjælp af ipconfig/all i windows XP. Den står som
standart gateway.

Roland

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 12-05-07 16:58

Adressen var rigtig nok.

Som sagt virkede det i firefox og ikke ie.

Måske er der kommet noget malware ind på ie.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-07 17:16

On 12 May 2007 08:58:16 -0700, "ttdifferent@gmail.com"
<ttdifferent@gmail.com> wrote:

>Adressen var rigtig nok.
>
>Som sagt virkede det i firefox og ikke ie.
>
>Måske er der kommet noget malware ind på ie.

Malware, måske...

Nu var du lidt uspecifik i din primære beskrivelse:

> [...]
>indeholder ip adressen.
>Hvis jeg i stedet bruger firefox kommer jeg frem til routeren.

Hvad er det helt specifikt for 'søgeresultater' der kommer frem ??

Gætter på det er en google søgning på den ønskede ip-adresse.

Min egen maskine laver ind-i-mellem samme nummer - Jeg har på
fornemmelsen at det er Google Toolbar der driller mig...

<mlr>

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 13-05-07 19:30

Det var søgeresultater fra www.msn.com der kom frem.

Er 90% sikker, sikker ikke lige ved computeren nu.