Sløvt netærk i Vista - Receive Wi
Fra : Andreas Lorensen

Dato : 10-05-07 15:10

Jeg fik et par nye HP bærbare med Vista buisnes installeret på, og
installerede så selv Office og andre applikationer, herunder Citrix
klient 10.0

Jeg oplevede egentligt ikke noget galt andet end når jeg brugte citrix
gik alt ufatteligt langsomt - sammenlignet med en XP maskine ved siden
af på samme netværk. Så jeg troede selvfølgelig der var noget galt med
citrix klienten, men det var skam ikke det.

Efter en masse søgen faldt jeg over informationen omkring "Receive
Windos auto-tuning" og efter at have fyret kommandoen af "netsh
interface tcp set global autotuning=dsable" så kørte alt bare perfekt.

Så hvad er det egentligt jeg har gjort, og hvorfor mon det var
nødvendigt på en ny maskine, med et nyt OS på et ellers velfungerende
netværk?

X-postet i k.edb.system.ms-windows og dk.edb.netvaerk med FUT til
k.edb.system.ms-windows

/Andreas

Fra : Nicolai

Dato : 10-05-07 16:12

> [...]
>
> Så hvad er det egentligt jeg har gjort, og hvorfor mon det var nødvendigt
> på en ny maskine, med et nyt OS på et ellers velfungerende netværk?

Auto-tuning er ellers noget vi har ventet på længe for at få ordentlig
performance over high-bandwith high-latency links, så min mistanke ender på
en citrix software der skal opdateres?

Hvad får du af hastighed ved alm. filoverførsel?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 10-05-07 18:03

Nicolai skrev:
> [...]
> en citrix software der skal opdateres?
>
> Hvad får du af hastighed ved alm. filoverførsel?

Jeg har ikke målt hastigheder. Kun erfaret at citrix klienten stort set
ikke virkede når auto-tuning var slået til (normal), men virker perfekt
når den er slået fra.

Jeg har installeret den nyeste klient fra Citrix - den de skriver er til
Vista.
Jeg kan ikke se hvilken software på serversiden jeg kan opdatere - og
hvad det i givet fald ville få af betydning for de klienter der ikke
kører på en Vista.

/A

Fra : Nicolai

Dato : 10-05-07 19:06

> Jeg har ikke målt hastigheder. Kun erfaret at citrix klienten stort set
> ikke virkede når auto-tuning var slået til (normal), men virker perfekt
> når den er slået fra.

Prøv at overføre en stor fil og så tag tid med autotuning off & on

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 10-05-07 19:18

Nicolai skrev:

> Prøv at overføre en stor fil og så tag tid med autotuning off & on

Det vil jeg gøre. Og så vender jeg tilbage :) Men det blir først i
morgen, da jeg ikke har computerne her.

/A