disable_functions spørgsmål
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 10-05-07 19:59

Hej Ng

Jeg vil høre om der er nogen mulighed for at aktivere en funktion som er
blevet disablet heri? ... i min php.ini er shell_exec disablet, men jeg skal
bruge den i et enkelt dir... er der en måde hvorpå jeg kan aktivere
funktionen i noget .htaccess fil eventuelt ?

Har googlet lidt, men fandt ingenting

Mvh Jacob

Fra : Martin

Dato : 10-05-07 23:44

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> bruge den i et enkelt dir... er der en måde hvorpå jeg kan aktivere
> funktionen i noget .htaccess fil eventuelt ?

shell_exec er af den type som ikke kan sættes via hverken ini_set eller
..htaccess - men KUN direkte i php.ini.

Desuden er den også disabled ved safemode = on

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-05-07 17:38

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> shell_exec er af den type som ikke kan sættes via hverken ini_set eller
> .htaccess - men KUN direkte i php.ini.
>
> Desuden er den også disabled ved safemode = on

Okay, tak for svaret, det giver mig dog så et andet lille spørgsmål. Hvad
gør andre der måske sidder i samme knibe som jeg, som har behov for at
brugerne på sikre sider med SSL og htaccess skal kunne køre shell scripts på
serveren, men hvis jeg aktivere shell_exec i php, vil jeg samtidig give alle
ret til at uploda'e og eksekvere scripts til foldere som f.eks php-fusion
kræver sat til chmod 777? eller phpmyprofiler ?

Kan man løse dette problem, eller må man vælge mellem pest eller kolera ?

Mvh Jacob