Hvad er det modsatte af Abs funktionen?
Fra : Faxholm

Dato : 10-05-07 16:27

Jeg kan få et negativt tal til et positivt tal med Abs
funktionen, men hvad hvis jeg skal have et positivt tal til et
negativt tal? Altså det modsatte af Abs funktionen???

***Returner positivet tal fra negativt værdi***

<% MinusTal = -100 %>

<%= abs(MinusTal) %><!-- Returner positivt -->

***Returner et negativt tal fra en positiv værdi ***

<% PlusTal = +100 %>

<%= ???(PlusTal) %><!-- Returner negativt -->

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-05-07 17:03

On 10 May 2007 15:26:31 GMT, Faxholm <ingen@mail.tak> wrote:

>Jeg kan få et negativt tal til et positivt tal med Abs
>funktionen, men hvad hvis jeg skal have et positivt tal til et
>negativt tal? Altså det modsatte af Abs funktionen???

Abs-funktionen giver *alle tal* en positiv værdi (bortset fra 0). Det
kaldes den absolutte værdi.

Så spørgsmålet er, hvad du vil.

x = -(y)
- x har modsat fortegn af y

x = abs(y)
- x er altid positiv

x = -(abs(y))
- Tal 2 er altid negativ

Hvis y = 0 er x = 0 i alle ovennævnte tilfælde.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-05-07 17:38

Faxholm skrev:
> Jeg kan få et negativt tal til et positivt tal med Abs
> funktionen, men hvad hvis jeg skal have et positivt tal til et
> negativt tal? Altså det modsatte af Abs funktionen???

Det er jo matematik og ikke rigtig asp.

-x skifter fortegn, så hvis x var negatvit, bliver det positivt og omvendt.

y = abs(x) gør at y altid er positivt.

Gæt hvad -y gør...

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-05-07 21:38

> [...]

>funktionen, men hvad hvis jeg skal have et positivt tal til et
>negativt tal? Altså det modsatte af Abs funktionen???

Kan du ikke bare gange med -1 for at få den negative værdi?

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp